Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 3. 2012 03:00 21

Seznam kapitol

1. Engine vlastní výroby 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nejočekávanějším RPG tohoto roku je Diablo III. Jeho vydání se však neustále posouvá a na trh se mezitím dostávají jiné hry. Jednou z nich je i Kingdoms of Amalur: Reckoning, nová hra designéra her jako Morrowind či Oblivion. Kromě výtečného herního obsahu potěší i pěkný a hlavně dobře optimalizovaný vizuální kabátek.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: AMD Athlon X2 5000+ 2,6 GHz / Intel Core 2 Duo 2,2 GHz
Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista / 7)
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GT / ATI Radeon HD 3650
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: AMD Phenom X4 2,6 GHz / Intel Core 2 Quad 2,4 GHz
Operační paměť: 3 GB(XP) / 4 GB (Vista / 7)
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4850
OS: Windows XP / Vista / 7

Slabší technické zpracování hry má své nezpochybnitelné výhody v podobě nízkých hardwarových nároků. Abyste hru vůbec rozběhali, bude vám dle vývojářů stačit i hodně staré „železo“ Procesor je doporučen téměř jakýkoliv dvoujádrový včetně nejstarších čipů Intel Core 2 Duo a procesorů AMD Athlon X2, dále je zapotřebí 1-2 GB operační paměti dle operačního systému a ani nároky na grafickou kartu nejsou vysoké — postačí pět let starý mainstream na úrovni nVidia GeForce 8600 GT a ATI Radeonu HD 3650.

Husí kůži nestanete ani po prohlédnutí doporučené konfigurace pro hraní Kingdoms of Amalur. Základem počítače by měl být čtyřjádrový procesor (libovolná architektura včetně prvních Core 2 Quad / Phenomů), 3-4 GB operační paměti a grafická karta stará tři roky. Na takové sestavě už přitom máte poměrně vysokou pravděpodobnost si hru zahrát na vysoké nastavení detailů.

Testovací sestava

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.1 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdom of Amalur: Reckoning nemá vestavěný benchmark pro měření výkonu, hru jsem proto testoval vlastním hraním. Jako testovací lokaci jsem vybral část hry po úniku z podzemí, kdy jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate při chůzi v lese.

Nastavení hry

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů bylo během měření nejvyšší možné. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Kingdoms of Amalur bohužel nepodporuje vyhlazování hran, nefunguje ani vynucení v ovladačích. Zapnout lze jen post processing vyhlazování, otestoval jsem tedy alespoň morfologické vyhlazování AMD.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama