Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

6. 3. 2012 03:00 21

Seznam kapitol

1. Engine vlastní výroby 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Nejočekávanějším RPG tohoto roku je Diablo III. Jeho vydání se však neustále posouvá a na trh se mezitím dostávají jiné hry. Jednou z nich je i Kingdoms of Amalur: Reckoning, nová hra designéra her jako Morrowind či Oblivion. Kromě výtečného herního obsahu potěší i pěkný a hlavně dobře optimalizovaný vizuální kabátek.

Reklama
Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Americké herní studio Big Huge Games patří spíše mezi ty méně známá. Ostatně jejich poslední hra vyšla už před dlouhými pěti lety, kdy tým vytvořit datadisk The Asian Dynasties pro real time strategii Age of Empires III. Z jejich další tvorby pak lze zmínit velmi kvalitní strategii Rise of Nations, od jejíhož vydání však uplynulo již téměř devět let.

V posledních letech se Big Huge Studios dařilo dát dohromady kvalitní tým, do kterého sehnali spisovatele sci-fi a fantasy literatury R.A. Salvatora a zejména herního designéra Kena Rolstona. Ten se proslavil zejména sérií The Elder Scrolls (hlavní designér dílů Morrowind a Oblivion). Není proto příliš velkým překvapením, že Kingdoms of Amalur: Reckoning je nadmíru kvalitní RPG, například aktuální hodnocení serveru Metacritic činí 85 bodů.

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Kingdoms of Amalur: Reckoning běží na vlastní technologii Big Huge Engine. Vývojáři se pro použití vlastního enginu rozhodli proto, že v době, kdy vývoj hry začínal, nebyla na trhu žádná technologie, která by splnila všechny jejich požadavky. Ty se týkaly zejména soubojů, na které je ve hře kladen velký důraz. Během bojových „komb“ se hra vždy mírně zpomalí a snaží se navodit iluzi reálného souboje.

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týče technické vyspělosti, patří Kingdoms of Amalur spíše do skupiny podprůměrných her. Kromě pro PC hra vyšla ještě pro herní konzole Xbox 360 a Playstation 3, přičemž PC verze se liší jen lepší dohledností, vyšším rozlišením textur a podobně, použité efekty a technologie jsou stejné. Hra běží pod rozhraním DirectX 9.0c a nabízí jen „standardní“ efekty jako jsou dynamické měkké stíny, efekt přesvícení, HDR, post processing úpravu barev a podobně. Chybí naopak třeba ambient occlusion.

Menší technická zastaralost však v Kingdoms of Amalur není vidět na první pohled, tato část totiž dělá jen polovinu celkového dojmu. Tou druhou je umělecké zpracování hry, kde naopak Kingdoms of Amalur exceluje. Na variabilní a nápadité prostředí se dobře dívá a totéž platí o protivnících, třeba troll vypadá opravdu skvěle. I přes nepochybnou technologickou zastaralost jsem proto byl s vizuální stránkou Kingdoms of Amalur: Reckoning spokojen.

Kingdoms of Amalur: Reckoning — pestré a nenáročné RPG
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama