Komiksová The Darkness II — nenáročný originál | Kapitola 2
Seznam kapitol
Počátek roku nikdy nepatří k obdobím, kdy by vycházely nejočekávanější tituly. V únoru se už trh začal pomalu hýbat a dorazily první očekávané novinky. Patří sem například i druhý díl temné střílečky The Darkness. V recenzích sbírá vysoká hodnocení a zajímavá je i technická stránka: hra je totiž zpracovaná v komiksové grafice.
Oficiální požadavky hry
Minimální sestava
— Procesor: Intel Core 2 Duo 2 GHz / AMD Athlon 64 X2 4200+
— Operační paměť: 1,5 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 8600 / ATI Radeon HD 2600
— OS: Windows XP / Vista / 7
Doporučená sestava
— Procesor: Quad Core 2,4 GHz
— Operační paměť: 2 GB
— Grafická karta: nVidia GeForce 9800 GTX
— OS: Windows XP / Vista / 7
Protože je PC verze The Darkness II v zásadě prostou konverzí z herních konzolí, jsou hardwarové požadavky velmi nízké. Minimální doporučené sestavě bude vyhovovat v zásadě cokoliv, procesor totiž stačí téměř jakýkoliv dvoujádrový a výkon na úrovni nVidia GeForce 8600 má i GeForce GT 240 nebo AMD Radeon HD 5550. Podobné to je i s doporučenou sestavou, dle které by měl mít váš počítač čtyřjádrový procesor a grafickou kartu z posledních tří generací. The Darkness II tak pravděpodobně rozběhají i majitelé integrovaných řešení včetně čipů Intel GMA.
Testovací sestava
Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i5-2500K, který jsem přetaktoval na 4,7 GHz. Počítač byl dále osazen dvojicí 4GB DDR3 pamětí Geil na frekvenci 1866 MHz, systémovým pevným diskem Samsung SpinPoint T a to vše v desce MSI Big Bang Marshal. Všechny komponenty jsem napájel 850W zdrojem Nexus.
K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 12.1 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.
Metodika testování
The Darkness II nemá vestavěný benchmark, testoval jsem proto vlastním hraním hry. K testování jsem zvolil druhou misi, konkrétně přestřelku po zničení metra. Hrál jsem přibližně minutový úsek hry a výkon jsem měřil pomocí programu FRAPS.
Nastavení hry
Nastavení detailů bylo maximální možné, přičemž nastavení v případě The Darkness II obsahuje jen tři položky. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Co se týče vyhlazování hran, ve hře příslušná položka chybí, přesto však vyhlazování implementované je. Jde o post processing vyhlazování FXAA a ve hře je vždy implicitně zapnuté. S přehledem si poradí s většinou hran, nároční jedinci si však přesto několika zubů všimnou. Zkoušel jsem proto vynutit ještě vlastní vyhlazování. Běžný antialiasing hra odmítla, testoval jsem proto ještě se zapnutým morfologickým vyhlazováním, které v současnosti v ovladačích podporuje pouze AMD.