Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.
Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.1.2012
Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Najít v žánru MMORPG technologicky špičkovou hru není snadné. S nadějemi jsme proto vzhlíželi ke Star Wars: The Old Republic. Ačkoliv naše očekávání nebyla úplně naplněna, jsme spokojení. Nižší detailnost vynahrazuje originální, variabilní prostředí s nízkými hardwarovými nároky a skvělá hratelnost.


Oficiální požadavky hry

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,0 GHz/AMD Athlon 64 X2 4000+
Operační paměť: 1,5 GB (XP)/ 2 GB (Vista, 7)
Grafická karta: nVidia GeForce 7800/ATI Radeon X1800/Intel GMA 4100
OS: Windows XP / Vista / 7

Minimální hardwarové nároky SWTOR jsou doslova minimální a důraz byl kladen na to, aby hru rozběhal téměř každý. K hraní novinky tak dle vývojářů postačí počítač se starším dvoujádrovým procesorem, 1,5-2 GB operační paměti a grafickou kartou starou pět generací, případně i integrovaný grafický čip. Dle mých zkušeností z hraní jsou nároky opravdu velmi nízké a pokud vám nevadí velmi nízká rozlišení jako 1280 × 800 px v kombinaci s nejnižšími detaily, je možné si plynule zahrát i na takto slabých sestavách.

Testovací sestava

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.12 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL certifikované verzi.

Metodika testování

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Star Wars: The Old Republic nemá vestavěný benchmark, výkon jsem proto měřil přímo hraním hry pomocí programu FRAPS. K měření jsem zvolil místní dopravu na planetě Balmorra, kdy přepravní loď letí nízko nad terénem vždy stejnou cestou, což umožňuje poměrně velkou přesnost při opakovaném měření.

Nastavení hry

Originál diktující celému žánru – nový Star Wars: T.O.R.

Nastavení detailů bylo během měření na nejvyšší možné úrovni. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Problematické je bohužel vyhlazování hran, antialiasing totiž Star Wars: The Old Republic nepodporuje a nelze jej vynutit ani přes ovladače. U karet nVidia GeForce se tedy budete muset obejít bez vyhlazování, v případě AMD Radeonů jsem měřil výkon se zapnutým post processing efektem morfologické vyhlazování (MLAA). Ten však není tak účinný a kromě obrazu vyhlazuje i text nebo HUD.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
64 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.