Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou
Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou
autor: Tomáš Šulc , publikováno 17.1.2012
Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Série Serious Sam se v poslední době na obrazovky počítačů vracela v podobě HD remaků původních her. Nakonec jsme se přeci jen dočkali plnohodnotného pokračování. Postaveno je na vylepšené verzi již vyzkoušeného HD enginu a ačkoliv běží „jen“ pod rozhraním DirectX 9.0c, vypadá vážně parádně.


Oficiální požadavky hry

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Minimální sestava
Procesor: Dual Core Intel / AMD 2,0 GHz
Operační paměť: 1 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 7800 / ATI Radeon X1800
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Quad Core Intel / AMD 2,0 GHz
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 480 / 580
OS: Windows XP / Vista / 7

Serious Engine 3.5 má neuvěřitelně rozlehlé možnosti nastavení (viz dále), které umožňují hru dle potřeby udělat nádhernou i téměř vůbec nenáročnou na výkon. Pokud vám jde v první řade o plynulé rozběhání hry, nemusíte mít žádné obavy, na nejnižší nastavení běží nový Serious Sam opravdu na čemkoliv. Jako naprosté minimum vývojáři uvádějí počítač s dvoujádrovým procesorem, 1 GB operační paměti a grafickou kartou starou pět generací. Ze svých zkušeností s enginem tomu nemám problém věřit, na nejnižší nastavení jsou nároky opravdu nulové.

Pravý opak je nejvyšší nastavení detailů, kdy je hra velmi náročná, zejména na výkon grafické karty. Vývojáři proto uvádějí požadavky na čtyřjádrový procesor, 4 GB operační paměti a zejména highendovou grafickou kartu posledních dvou generací a jak uvidíte v naměřených výsledcích, rozhodně nejde i nijak přehnané údaje.

Testovací sestava

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.12 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL certifikované verzi.

Metodika testování

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Serious Sam 3: BFE nemá vestavěný benchmark a na rozdíl od předchozích dílů ani neumožňuje natáčení vlastních herních videí. Při testování jsem proto musel měřit výkon vlastním hraním hry. K testování jsem vybral velké parkoviště v první úrovni, kde na vás znenadání vyběhne cca dvacet sebevražedných kamikaze. Výkon jsem během souboje s nimi měřil pomocí programu FRAPS.

Nastavení hry

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou Serious Sam 3: BFE – ztřeštěná řežba s pořádnou grafikou

Nový Serious Sam má ukázkové možnosti nastavení detailů, které jdou do největších podrobností. Procházet jednotlivá nastavení by bylo nereálné, výkon jsem proto měřil při souhrnném nastavení detialů Ultra (nejvyšší možné, viz screeny) a Medium (střední). Při nastavení Ultra je současně zapnut i čtyřnásobný režim vyhlazování hran (multisampling) s dvounásobným vyhlazováním stínů, v nastavení medium je vyhlazování hran  vypnuté.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
46 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 21.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.