The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 9
Seznam kapitol
Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.
View Distance — Item Fade
Rozdílů v nastavení položky Item Fade jsem si nevšiml, počet renderovaných snímků za sekundu však o jedna vzrostl.
View Distance — Distant Object Detail
Nastavení Distant Object Detail sníží kvalitu nejvzdálenějších objektů, zejména pohoří (zmizí také nevzdálenější stromy). Framerate vzrostl o dva snímky za sekundu na 34 fps.
View Distance — Object Detail Fade
Snížení položky Object Detail Fade jen vypnulo renderování dvou minoritních objektů v dálce (zelenina na poli nalevo a menší skupina skal napravo), přesto však framerate poskočil o dva snímky za sekundu.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky nejsou tak velké, jak by se dalo vzhledem k celkem šestnácti různým nastavením detailů čekat. Rozdíly jsou však samozřejmě patrné a týkají se zejména nižšího rozlišení textur, menšího počtu a nižší kvality stínů a podstatně menší dohlednosti. Snížení kvality grafiky také odpovídá nárůst výkonu, který sice není všemocný, výrazně však pomůže. S ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran vzrostl framerate z 28 na 46 fps u první scény a z 27 na 52 fps u druhé (v obou případech na necelý dvojnásobek).