The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2011 03:00 88

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.

Reklama

View Distance — Item Fade

 View Distance — Item Fade 15/1
i Zdroj: PCTuning.cz
View Distance — Item Fade 15/1

Rozdílů v nastavení položky Item Fade jsem si nevšiml, počet renderovaných snímků za sekundu však o jedna vzrostl.

View Distance — Distant Object Detail

 View Distance — Distant Object Detail Ultra/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
View Distance — Distant Object Detail Ultra/Low

Nastavení Distant Object Detail sníží kvalitu nejvzdálenějších objektů, zejména pohoří (zmizí také nevzdálenější stromy). Framerate vzrostl o dva snímky za sekundu na 34 fps.

View Distance — Object Detail Fade

 View Distance — Object Detail Fade On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
View Distance — Object Detail Fade On / Off

Snížení položky Object Detail Fade jen vypnulo renderování dvou minoritních objektů v dálce (zelenina na poli nalevo a menší skupina skal napravo), přesto však framerate poskočil o dva snímky za sekundu.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální/minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky nejsou tak velké, jak by se dalo vzhledem k celkem šestnácti různým nastavením detailů čekat. Rozdíly jsou však samozřejmě patrné a týkají se zejména nižšího rozlišení textur, menšího počtu a nižší kvality stínů a podstatně menší dohlednosti. Snížení kvality grafiky také odpovídá nárůst výkonu, který sice není všemocný, výrazně však pomůže. S ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px se zapnutým vyhlazováním hran vzrostl framerate z 28 na 46 fps u první scény a z 27 na 52 fps u druhé (v obou případech na necelý dvojnásobek).

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama