The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 8
Seznam kapitol
Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.
View Distance — Actor Fade
Nastavení Actor Fade mění vzdálenost, na kterou se zobrazují NPC. Při minimální dohlednosti se postavy renderují jen ve vašem nejbližším okolí, což vypadá velmi podivně. Framerate po snížení poskočil z 30 na 31 snímků za sekundu.
View Distance — Grass Fade
Po snížení dohlednosti tráv na minimum se nízká vegetace úplně přestane vykreslovat. Na druhou stranu to přineslo nárůst výkonu z 32 na 34 fps.
View Distance — Specularity Fade
Nastavení Specularity Fade by mělo měnit kvalitu odlesků v dálce. Rozdílů jsem si však nevšiml a rozdíl nebyl ani ve výkonu.
View Distance — Light Fade
Rozdílného nastavení Light Fade si všimnete hlavně v noci, kdy je práce s dynamickými světly v dálce podstatně jednodušší. Výkon poskočil o slušné tři snímky za sekundu z 32 na 35.