The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG? | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

16. 11. 2011 03:00 88

Seznam kapitol

1. Zbrusu nový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Není sporu, že je pátý díl série The Elder Scrolls po herní stránce perfektní a se Zaklínačem 2 jde o nejlepší RPG roku. Platí to však i o technické stránce? Zatímco při hraní Oblivionu na nejvyšší detaily se doslova tajil dech, u Skyrimu se vám to nestane. To ale rozhodně neznamená, že by hra vypadala špatně, pohledná místa najdete i ve Skyrimu.

Reklama

Oficiální požadavky hry

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Dual Core 2,0 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: DirectX 9.0c kompatibilní s 512 MB VRAM
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Quad Core
Operační paměť: 4 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4890
OS: Windows XP / Vista / 7

Hardwarové požadavky Skyrimu jsou poměrně rozumné, což potěší zejména majitele starších počítačů. Abyste hru rozběhali, budete dle slov vývojářů potřebovat minimálně dvoujádrový procesor, 2 GB operační paměti a grafickou kartu s 512 MB paměti. Jako doporučenou sestavu pak Bethesda uvádí čtyřjádrový procesor, 4 GB RAM a grafickou kartu na úrovni nVidia GeForce GTX 260 nebo ATI Radeon HD 4890.

Protože požadavky zní až příliš obecně, pokusím se požadavky trochu upřesnit. Skyrim není úplně nenáročný (viz další kapitoly), na úplně starém počítači jej proto pravděpodobně plynule nerozjede. Nicméně jako rozumné minimum bych označil grafickou kartu na úrovni nVidia GeForce 9600 GT či ATI Radeon HD 3850, procesor pak dvoujádrový, ideálně Phenom II X2 od AMD či konkurenční Intel Core i3. Také s doporučenou sestavou úplně nesouhlasím. Čtyřjádrový procesor není nezbytný (hra výhodu více jader využívá jen minimálně) a využijete spíše procesor na vyšší frekvenci. S uvedenými grafickými kartami pak zapomeňte na hraní při nejvyšších detailech, k tomu je třeba hardware poslední generace.

Testovací sestava

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.10 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

The Elder Scrolls V: Skyrim — vzniklo dokonalé RPG?
i Zdroj: PCTuning.cz

Skyrim bohužel nemá vestavěný benchmark, testoval jsem tak přímo hraním hry. K měření výkonu jsem si vybral jednu z horských lokací na počátku hry, kdy se svým partnerem utečete ze zajetí a probojujete se skrz kobky na svobodu. V horách jsem s ním poté šel cca minutový úsek a framerate měřil programem Fraps.

Nastavení hry

i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky je poměrně široké a všechny položky jsem měl při testování nastavené na maximum (detaily se nastavují vně hry pomocí menu, při spuštění hry je měnit nelze). Skyrim jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px v režimech bez a se čtyřnásobným vyhlazováním hran (multisampling, lze zapnout přímo v nastavení hry a funguje na kartách obou výrobců). Pátý díl série The Elder Scrolls podporuje také režim post processing vyhlazování FXAA, během testování jsem jej ale nezapínal.

Před samotným měřením jsem také vypnul vertikální synchronizaci. Tu lze vypnout změnou v konfiguračním souboru SkyrimPrefs.ini (lze jej editovat např. v Poznámkovém Bloku, který najdete v Dokumentech ve složce My Games\Skyrim. Do sekce [Display] pak jednoduše doplňte příkaz „iPresentInterval=0“, soubor uložte a zavřete.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama