Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná
autor: Tomáš Šulc , publikováno 12.11.2011
Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Po třetím Battlefieldu se na pulty obchodů dostala druhá nejočekávanější střílečka tohoto roku: Modern Warfare 3 ze série Call of Duty. Ze hry se (dle očekávání) stal okamžitě trhák a nepřekvapí ani technologická stránka. Engine je bohužel stále stejný jako u předchozích dílů, potěší naopak hardwarové nároky.


Oficiální požadavky hry

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo E6600 / AMD Phenom X3 8750
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 8600 GT / ATI Radeon X1950
OS: Windows XP / Vista / 7

O tom, že se v enginu od uvedení předchozího dílu Black Ops mnoho nezměnilo, svědčí také minimální hardwarové požadavky. Ty jsou totiž naprosto identické jako právě u Black Ops, viz tehdejší rozbor. Abyste hru rozběhali, budete potřebovat alespoň starší dvoujádrový procesor Intel Core 2 Duo, případně tříjádrový Phenom X3 první generace od AMD, 2 GB operační paměti a postačí i čtyři až pět generací stará grafická karta. Jinými slovy hru rozběháte na téměř jakémkoliv počítači, což majitelé starších sestav, na kterých měli s již zmíněným Battlefieldem 3 problémy, jistě ocení.

Testovací sestava

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 285.62, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.10 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi.

Metodika testování

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Modern Warfare 3 bohužel nemá vestavěný benchmark, testovat jsem tak musel během samotného hraní. K měření jsem vybral hned první misi, která dle mých zkušeností patří k těm náročnějším. Měřil jsem první úsek mise, kdy se dostanete z havarovaného Humvee a musíte se prostřílet směrem k hlavní silnici. Framerate jsem měřil pomocí programu FRAPS, testovací scéna měla délku přibližně jednu minutu.

Nastavení hry

Call of Duty: Modern Warfare 3 — revoluce se (opět) nekoná

Měření jsem prováděl při maximálním nastavení detailů. Jako obvykle jsem testoval v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Testoval jsem také v režimu čtyřnásobného vyhlazování hran (režim multisampling), který je možné zapnout přímo v nastavení hry a dobře funguje na kartách AMD Radeon i nVidia GeForce.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
91 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 40.7Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.