Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice

Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

8. 11. 2011 03:00 15

Seznam kapitol

1. Něco z historie série Stronghold  2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru I
7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Vliv nastavení na hru IV 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Třetí Stronghold se měl po několika neúspěšných pokračováních stát hitem a návratem série ke kořenům. Hra je však plná bugů a výsledek je značně rozporuplný. Co se povedlo, je alespoň technická stránka hry – Stronghold 3 totiž používá stejný engine jako RPG ArcaniA: Gothic 4 a grafika vypadá na pohled opravdu skvěle.

Reklama
Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože jsou nároky na výkon grafické karty při nejvyšším nastavení detailů vysoké, bude muset většina zájemců o třetí Stronghold nastavení o něco snížit. Jako vždy jsem proto jednotlivé položky prošel a zjišťoval jejich vliv na výkon a vizuální vzhled hry. K měření výkonu jsem použil grafickou kartu nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1680 × 1050 px.

Shadow Quality

 Shadow Quality Ultra/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadow Quality Ultra/Low

První nastavení se týká stínů. Po jeho snížení se u stínů značně sníží kvalita (začnou být velmi hrubé a nepřesné), úplně se však nevypnou. Naopak vliv na výkon je vysoký, po snížení vyletěl framerate z 22 na 41 fps!

Water Detail

 Water Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Water Detail High/Low

Rozdílů v kvalitě vody na nejnižší/nejvyšší nastavení jsem si nevšiml, taktéž se nezměnil ani framerate.

Terrain Detail

 Terrain Detail High/Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Terrain Detail High/Low

Snížení nastavení terénu pouze změnilo texturu země v zadní části scény, což přineslo nárůst výkonu o dva snímky za sekundu.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama