Stronghold 3 — strategický středověk v pěkné grafice | Kapitola 3
Seznam kapitol
Třetí Stronghold se měl po několika neúspěšných pokračováních stát hitem a návratem série ke kořenům. Hra je však plná bugů a výsledek je značně rozporuplný. Co se povedlo, je alespoň technická stránka hry – Stronghold 3 totiž používá stejný engine jako RPG ArcaniA: Gothic 4 a grafika vypadá na pohled opravdu skvěle.
Na nejvyšší nastavení detailů je nový Stronghold poměrně náročný. Abyste si hru užili plynule, je rozumné mít alespoň okolo třiceti snímků za sekundu. Už v nejnižším testovaném rozlišení 1280 × 1024 px tak ze hry vypadávají méně výkonné karty jako nVidia GeForce GTS 450 či AMD Radeon HD 5770 a potřebujete grafické akcelerátory o stupeň výkonnější. V rozlišení 1680 × 1050 px se na hranici 30 fps pohybují karty jako GeForce GTX 460/AMD Radeon HD 6870 a do Full HD a jeho 16:10 alternativy 1920 × 1200 px už potřebujete opravdu výkonný hardware jako GeForce GTX 560/Radeon HD 6950.
Nároky Strongholdu 3 jsou podobně vysoké jako u Gothicu 4. Na jednu stranu sice vypadá grafika pěkně, k naprosté špičce však také nepatří a svůj díl na vysokých nárocích tak jistě nese i špatná optimalizace kódu. Z grafů je navíc také jasně patrné, že na kartách společnosti nVidia hra běží podstatně lépe než na grafických akcelerátorech AMD.