Battlefield 3 — špičková destrukce a DirectX 11 v akci | Kapitola 6
Seznam kapitol
Podle EA je Battlefield 3 revoluční. Po Shattered Horizon jde totiž o druhou hru postavenou jen na DirectX 10/11. Můžete se tak těšit na „grafiku nové generace“? To sice ne, zklamáni ale také nebudete. Hned po Crysis 2 jde dle našeho názoru o nejlépe vypadající fps současnosti a ty destrukce prostě nemají chybu!
Hardwarové nároky nového Battlefieldu jsou poměrně vysoké a mnoho hráčů proto bude muset snižovat detaily. Abyste měli přehled o vlivu změny jednotlivých nastavení na vizuální kvalitu a výkon, prošel jsem všechny položky s grafickou kartou nVidia GeForce GTS 450. Rozlišení bylo 1920 × 1200 px při zapnutém vyhlazování hran.
Kvalita Textur
Vliv rozlišení textur na kvalitu hry je pravděpodobně zřejmý, po snížení kvality jde dolů detailnost všech ploch ve hře. Snížení však výrazně pomůže jen když máte nedostatek paměti na kartě, v případě mé GeForce GTS 450 s 1 GB GDDR5 vzrostl výkon jen o jediný snímek za sekundu.
Kvalita Stínů
Zatímco ve většině her se po snížení kvality stínů na minimum stíny úplně vypnou, u Battlefield 3 dojde jen k vypnutí rozostření a celkovému snížení jejich kvality. Vliv na výkon však není tak výrazný, na zobrazené scéně vzrostl z 16 na 18 fps.
Kvalita Efektů
Nastavení Kvalita efektů mění detailnost částicových efektů jako je kouř či oheň. Rozdíly v kvalitě jsou jen malé, také výkon se o mnoho nezměnil: vzrostl z 13 na 14 fps.