Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie | Kapitola 6
Seznam kapitol
Tahová strategie pravděpodobně nepatří do skupiny her, od kterých byste čekali povedenou vizuální stránku. Zvláště, když je postavena na sedm let starém enginu. O to větší překvapení připravilo pokračování Heroes of Might and Magic VI. Revoluce to sice není, vizuální stránka hry je ale nadprůměrná.
Environment Quality
Snížení Environment Quality ze scény odstraní některé minoritní objekty jako trávy, kytky, křoví a podobně. Výkon se po snížení nezměnil.
Vegetation Animation
Dalším nastavením je animace vegetace. Pokud ji vypnete, přestanou se stromy a de facto všechny objekty pohybovat ve větru a hra působí příliš staticky. Snížení ale přineslo nárůst výkonu z 27 na 30 fps.
Shadow Quality
Posledním nastavením je kvalita stínů. V nejvyšším nastavením jsou stíny dynamické a detailní, po snížení se ale razantně sníží jejich kvalita a objeví se v nich hrubý a nevzhledný rastr (na rozdíl od mnoha jiných her však stíny úplně nezmizí). Snížení má ale příjemný vliv na výkon, framerate poskočil z 34 na 39 fps.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíly v minimálním a maximálním nastavení grafiky jsou patrné na celé scéně a týkají se zejména rozlišení textur, kvality nasvícení, detailnosti stínů a v pohybu také chybějících animací vegetace. Na druhou stranu ani na nejnižší nastavení nevypadají Heroes VI vyloženě špatně a nárůst výkonu přitom není zanedbatelný. S GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1200 px poskočil výkon z 33 na 58 fps u první scény a z 32 na 62 fps u druhé.