Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie

Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 11. 2011 03:00 18

Seznam kapitol

1. Starý, ale pěkný engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Vliv procesoru na hru 5. Vliv nastavení na hru I
6. Vliv nastavení na hru II 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Tahová strategie pravděpodobně nepatří do skupiny her, od kterých byste čekali povedenou vizuální stránku. Zvláště, když je postavena na sedm let starém enginu. O to větší překvapení připravilo pokračování Heroes of Might and Magic VI. Revoluce to sice není, vizuální stránka hry je ale nadprůměrná.

Reklama
Heroes VI — překvapivě pěkná tahová strategie
i Zdroj: PCTuning.cz

Zejména majitelé pomalejších karet nVidia GeForce budou mít s během hry na nejvyšší detaily problémy, jako obvykle jsem proto vyzkoušel také vliv jednotlivých nastavení grafiky na výkon počítače. Při měření jsem použil kartu nVidia GeForce GTS 450 v rozlišení 1920 × 1200 px v režimu bez vyhlazování hran.

Texture Quality

 Texture Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Texture Quality High / Low

Prvním nastavením je rozlišení textur s na prvním pohled zřejmým dopadem na kvalitu grafiky. Samotné snížení kvality textur však výkon příliš nezvýšilo, framerate vzrostl z 31 na 32 snímků za sekundu (výrazně pomůže jen v případě, že bojujete s nedostatkem paměti na grafické kartě, typicky ve vyšších rozlišeních s 512MB kartou).

Shader Quality

 Shader Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shader Quality High / Low

Druhým nastavením je kvalita shaderových efektů. Rozdílů si všimnete zejména na zvrásněných površích jako jsou třeba kameny a skály, rozdíly však nejsou velké. Výkon po snížení poskočil o jediný snímek za sekundu.

Lighting Quality

 Lighting Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Lighting Quality High / Low

Kvalita osvětlení úplně změní systém výpočtu světel na scéně, čímž hra ztratí část svého kouzla (scéna působí daleko méně dynamicky). Na druhou stranu má snížený obrovský dopad na výkon, vyskočil z 28 na 43 fps!

Animation Quality

 Animation Quality High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Animation Quality High / Low

Rozdílů v nastavení Animation Quality jsem si nevšiml a ani framerate se nezměnil.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama