Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.10.2011 |
Po několika letech jsme se dočkali dalšího pokračování série Driver. Vývojářům se k velkému překvapení úspěšně podařilo vzkřísit téměř mrtvou sérii. Na mušku jsme si proto vzali hru i my a udělali její technologický rozbor. Vizuální stránka hry sice na jednu stranu nenadchne, špatná však také není a hardwarové nároky? Ty jsou téměř nulové.
Od PC verze nového Drivera: San Francisco jsem po technologické stránce původně čekal další tuctovou konverzi z konzolí pyšnící se nízkými hardwarovými nároky, slušným škálováním s vícejádrovými procesory a jen hrstkou nastavení detailů. Ono to tak dokonce i v zásadě dopadlo, jen je vše ještě o něco extrémnější, než jsme byli dosud zvyklí.
Vizuální stránka PC verze, která mimochodem není nijak špatná, se tak vůbec neliší od verzí pro konzole. Nízké (v případě Drivera téměř nulové) nároky zůstaly i na výkon grafické karty. V kombinaci nVidia GeForce GT 440 a rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním hran hra běžela okolo šedesáti snímků za sekundu, což jasně svědčí o tom, že v rozumném rozlišení a bez vyhlazování hran si toto pokračování série zahrajete i na mnoho let staré grafické kartě.
Podobně nízké jsou také nároky na výkon procesoru. Na limit hry 120 fps se sice dostanete jen s výkonnými a moderními čipy, komu jde však o hratelnost, nemá se čeho bát. Na nejslabším testovaném AMD Phenomu II X2 s frekvencí 2,8 GHz hra stále běžela těsně pod 60 fps, dostatečně plynule tak poběží i na starých procesorech jako je Core 2 Duo či Athlon 64 X2.
Jestli je na technické stránce hry něco komické, je to jednoznačně nastavení detailů. Pokud pomineme rozlišení, vyhlazování hran a volbu mezi během v okně / na celé obrazovce, zbývá v menu už jen jediná souhrnná položka s nastavením všech detailů. Něco podobného jsme sice už viděli u Bluru, až Driver však toto nastavení dotahuje k dokonalosti. Vtip je totiž v tom, že po snížení nastavení se nestane vůbec nic, detaily se nezmění a podobně se nepohne ani framerate. Doufejme, že se této „novinky“ nechytnou i ostatní studia při vývoji PC konverzí svých her...
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
verdikt : je to sit
Když na všech kartách (kromě FHD a 4XFSAA) změříte 120fps.
Snad z měření jen vyplývá, že hra umí využít QC.
Ještě že si v dnešní nejisté době hru většinou nejdřív vyzkouším, než si jí zakoupím. A že budu spokojen, neboť počin sklidil vysoká hodnocení recenzentů? O tom se zde snad ani rozepisovat nemusím. Jsou samozřejmě hry, u kterých si jsem předem skoro 100% jist adekvátní kvalitou za moje peníze (Witcher2, Battlefield3...).
Čekat od Drivera něco jiného než arkádu může snad jen... někdo jako ty.
A to jak se snažíš omlouvat svoje pirátství snad ani nemá smysl komentovat.
Co uděláš teď když víš že tam volant je. Stáhneš znovu?
Ještě že si v dnešní nejisté době hru většinou nejdřív vyzkouším, než si jí zakoupím. A že budu spokojen, neboť počin sklidil vysoká hodnocení recenzentů? O tom se zde snad ani rozepisovat nemusím. Jsou samozřejmě hry, u kterých si jsem předem skoro 100% jist adekvátní kvalitou za moje peníze (Witcher2, Battlefield3...).
Mi řekni k čemu je takovyhle hre volant ?
Moje sestava:
Asus Striker II Formula
C2Q 8300
Gtx460 768mb
6Gb Ram
Jede mi to 56 Fps a při honičkách to klesá na 50-48
tak by mě zajímalo v čem je problém ...všímam si právě že na to jaké mam PC ty hry nejedou tak jak by měly...může mi v tomdle někdo poradit ?
Teploty mam v pořádku
no tak teď jsem si všim že mam i vyplé AA a hraju to na 1920x1080 tak mam 38-55 Fps
..no nejsem si jistý že by to co píšete mělo udělat rozdíl 60-70 Fps.čerstvý system mam taky a ovladače uplně nejnovější 285.38
www.uloz.to/10368987/x360ce-vibmod-3-1-4-1-rar
www.uloz.to/10368987/x360ce-vibmod-3-1-4-1-rar
Vyzkousel to nekdo? Pokud tam nepujde volant, tak to pro me nema smysl kupovat, ba ani stahovat...
uzamčený Phenom -> Athlon 7750 & 3.2Ghz, 6GB RAM, HD 5750, takty 5770. Čím jedu pomaleji tím mám MÍN FPS :-D Takže jezdím jako prase abych měl těch 40FPS. Jinak mám sotva 25FPS... grafika vytížená na 1/2. Teploty stejné jako ve Win.
To mi nedalo tak jsme to dal k bráchovi na Phenom II uzamčený :-D -> Athlon II 3.2Ghz default. 4GB RAM, HD 5670 (slabší), Dal sjem to u něj na stejný rozlišení 1280x800, blázen si zapl Vsync, plné vyhlazování, High textury a všude měl 40+. Dodávám že já měl pouze 2x vyhlazování bez Vsync a Medium detaily.
Čili má ten samý procesor akorát novější architektury a vtom je rozdíl téměř 1/2 výkonu. V ničem jiném.
Protože pochybuji o tom že ten kdo má na GTX580 si koupí 2 jádrový AMD a opačně, když už si koupím intela min za 4k tak k tomu nebudu mít integrovanou grafiku nebo nějaký šmejd za litr.
Protože pochybuji o tom že ten kdo má na GTX580 si koupí 2 jádrový AMD a opačně, když už si koupím intela min za 4k tak k tomu nebudu mít integrovanou grafiku nebo nějaký šmejd za litr.
přesně tak a souhlasím,sestavy by měly být reálnější ,co spotřebitel vlastní...
no nic...nejde vyhovět všem ale chce to rozumný přístup....
i5 2500K má spousta lidí ( dovolím si říct že více než i7)
p.s. já jej nemám , kdyby chtěl někdo namítnout že mi vadí že tam nevidím své železo....