Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.10.2011
Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Po několika letech jsme se dočkali dalšího pokračování série Driver. Vývojářům se k velkému překvapení úspěšně podařilo vzkřísit téměř mrtvou sérii. Na mušku jsme si proto vzali hru i my a udělali její technologický rozbor. Vizuální stránka hry sice na jednu stranu nenadchne, špatná však také není a hardwarové nároky? Ty jsou téměř nulové.


Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Od PC verze nového Drivera: San Francisco jsem po technologické stránce původně čekal další tuctovou konverzi z konzolí pyšnící se nízkými hardwarovými nároky, slušným škálováním s vícejádrovými procesory a jen hrstkou nastavení detailů. Ono to tak dokonce i v zásadě dopadlo, jen je vše ještě o něco extrémnější, než jsme byli dosud zvyklí.

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Vizuální stránka PC verze, která mimochodem není nijak špatná, se tak vůbec neliší od verzí pro konzole. Nízké (v případě Drivera téměř nulové) nároky zůstaly i na výkon grafické karty. V kombinaci nVidia GeForce GT 440 a rozlišení 1920 × 1080 px se zapnutým vyhlazováním hran hra běžela okolo šedesáti snímků za sekundu, což jasně svědčí o tom, že v rozumném rozlišení a bez vyhlazování hran si toto pokračování série zahrajete i na mnoho let staré grafické kartě.

Podobně nízké jsou také nároky na výkon procesoru. Na limit hry 120 fps se sice dostanete jen s výkonnými a moderními čipy, komu jde však o hratelnost, nemá se čeho bát. Na nejslabším testovaném AMD Phenomu II X2 s frekvencí 2,8 GHz hra stále běžela těsně pod 60 fps, dostatečně plynule tak poběží i na starých procesorech jako je Core 2 Duo či Athlon 64 X2.

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Jestli je na technické stránce hry něco komické, je to jednoznačně nastavení detailů. Pokud pomineme rozlišení, vyhlazování hran a volbu mezi během v okně / na celé obrazovce, zbývá v menu už jen jediná souhrnná položka s nastavením všech detailů. Něco podobného jsme sice už viděli u Bluru, až Driver však toto nastavení dotahuje k dokonalosti. Vtip je totiž v tom, že po snížení nastavení se nestane vůbec nic, detaily se nezmění a podobně se nepohne ani framerate. Doufejme, že se této „novinky“ nechytnou i ostatní studia při vývoji PC konverzí svých her...

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

 Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky



Tagy: Driver: San Francisco  test  recenze  rozbor  review  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
7.10.2011 05:46:56   89.176.243.xxx 183
No tak jestli to pojede na plno každýmu tak to nastavení detajlů asi chybět nebude. Docela jsem zvědavej, jedničku jsem pařil ještě jako malej kluk a pamatuju si že to běželo absolutně na všem, i na 2MB Grafice a Celeronu 300MHz to jelo, jo to byly časy.
10.10.2011 13:18:23   213.107.65.xxx 15
Vypada to uplne cheap a zvuky niekde chybaju tak odflaknuta hra doplnena animackami aby to zakryli
verdikt : je to sit
26.10.2011 17:33:11   89.176.243.xxx 01
Jo to se dalo čekat, trojka byla taky sračka.
7.10.2011 07:13:02   188.122.208.xxx 73
Je sice fajn, že ve volný jízdě má hra na dvoujádru s 2,8Ghz 60fps, ale jakmile se jede závod s více autama nebo honička s policajtama, framrate padá k 20fps a auto už je neovladatelný.. Teda aspoň u mě na c2d 2,73Ghz... Takže bych to spíš viděl na čtyřjádra pro hraní..
7.10.2011 08:10:33   94.113.26.xxx 53
Dělá mi to na notebooku to stejné. Dával sem to za vinu slabému procesoru (C2D @ 2.1 GHz), ale jak vidím, ani se silnějším se situace nemění.
7.10.2011 09:07:24   193.87.172.xxx 1323
Odkedy je pre hranie hier klucovo vecou CPU? V prvom rade zalezi na vykone VGA az potom na CPU (samozrejme je aj par vynimiek GTA IV, Metro...). Slabe FPS by som skor videl v slabej VGA, nez v pomalosti CPU
7.10.2011 09:48:51   89.176.243.xxx 154
Samozřejmě, zrovna u notebooku kde je nejslabší část grafika je fakt nesmysl řešit procesor. Ale asi jsi urazil lidi co hrajou na noteboocích, za to ty mínusy.
7.10.2011 10:21:33   90.181.167.xxx 122
Myslím že jste to nepochopili oba. Více aut okolo může víc zatěžovat grafiku, ale rozhodně to nesníží FPS na čtvrtinu. Tohle bude spíš způsobené mizernou optimalizací AI protihráčů a policie, kterou prostě CPU nestačí zpracovat.
7.10.2011 10:25:48   89.176.243.xxx 615
Je to možný, u notebookovejch procesorů je možný všechno. To mi připomělo že jsem včera zkoušel Zaklínače na noťasu, na i3 s Intelem HD3000 a 2GB ram a dělá to něco podobnýho, to dávam za vinu ramce, protože grafika je sdílená, takže jsou tam 2GB na RAM i grafiku dohromady a 1GB žere Win, ale 8GB příští měsíc to jistí.
7.10.2011 11:48:35   93.99.208.xxx 170
Tak to tě čeká nehezké zklamání. ...proboha kde to sme
26.10.2011 17:38:43   89.176.243.xxx 00
Začni logicky uvažovat. Mam 2 GB ram, grafika žere 128 a v případě potřeby až skoro 1GB, Win7 zažírá kolem 1GB. Hra jede dobře v místnostech, ale jakmile vlezi ven tak začnou seky jak kráva, tak čim by to asi mohlo bejt? Je jasný že je to nedstatkem RAM. Teď mi to na nízký detajly ve 1280x720 běží stabilně kolme 25 FPS, což je u RPG hratelný.
26.10.2011 17:35:37   89.176.243.xxx 00
Nevim za co ty mínusy, protože to opravdu vyřešilo přidání další ramky. Ono je to logický, když mam v Zaklínači využito 2,3 GB RAM tak je jasný že to před tim s 2GB nemohlo jít plynule. A přidalo mi to taky 1000 bodů v 3D Marku 05, takže u sdílenejch grafik je to dost velkej rozdíl jestli je tam 2GB nebo 4, nebo třeba těch mejch 8.
7.10.2011 09:47:42   89.176.243.xxx 33
Spíš si kup lepší grafárnu.
7.10.2011 13:01:20   188.122.208.xxx 43
No grafiku mám HD4850, takže bych to spíš viděl, že brzda je procesor a špatná optimalizace AI... Snížení detailů a rozlišení na problém nemělo vliv...
7.10.2011 07:57:32   193.86.67.xxx 52
Teď je otázka jestli takovýto tipnul bych si i pracný článek má cenu psát.
Když na všech kartách (kromě FHD a 4XFSAA) změříte 120fps.
Snad z měření jen vyplývá, že hra umí využít QC.
7.10.2011 09:44:24   93.99.208.xxx 61
Upřímě taky souhlasím. Stačilo suše konstatovat a dodat graf ve FullHD s 4xAA. Ono se naskýtá vůbec otázka, zda má cenubenchmarkovat porty z konzolí. Snad jen na low-endové grafiky se to vyplatí. Výsledky z tohoto článku jsou totiž naprosto nezajímavé. Jak na tom jsou IGP? Tam by se alespoň něco dělo.
7.10.2011 08:49:00   80.65.176.xxx 111
Ještě aby to bylo náročné na GPU, když je ta grafika na úrovni pět let starých závodních her.
7.10.2011 09:50:01   89.176.243.xxx 101
Vypadá to jako FlatOut 2.
7.10.2011 10:14:51   90.179.3.xxx 50
Pidala napsal:
Spíš si kup lepší grafárnu.
Neb notebook za 40 tis.
7.10.2011 10:55:03   15.203.169.xxx 125
Staženo -> nainstalováno -> zapnuto -> "kde je tady k... nastavení volantu?!!!" -> vypnuto -> odinstalováno -> smazáno...
Ještě že si v dnešní nejisté době hru většinou nejdřív vyzkouším, než si jí zakoupím. A že budu spokojen, neboť počin sklidil vysoká hodnocení recenzentů? O tom se zde snad ani rozepisovat nemusím. Jsou samozřejmě hry, u kterých si jsem předem skoro 100% jist adekvátní kvalitou za moje peníze (Witcher2, Battlefield3...).
15.10.2011 10:26:12   213.220.204.xxx 20
Bohužel jsi na tak velké intelektuání úrovní, že nedokážeš ani proklikat menu a najít co hledáš (viz. http://2i.cz/94341c36e5).

Čekat od Drivera něco jiného než arkádu může snad jen... někdo jako ty.
A to jak se snažíš omlouvat svoje pirátství snad ani nemá smysl komentovat.

Co uděláš teď když víš že tam volant je. Stáhneš znovu?
7.10.2011 11:58:07   109.80.16.xxx 73
ussi napsal:
Staženo -> nainstalováno -> zapnuto -> "kde je tady k... nastavení volantu?!!!" -> vypnuto -> odinstalováno -> smazáno...
Ještě že si v dnešní nejisté době hru většinou nejdřív vyzkouším, než si jí zakoupím. A že budu spokojen, neboť počin sklidil vysoká hodnocení recenzentů? O tom se zde snad ani rozepisovat nemusím. Jsou samozřejmě hry, u kterých si jsem předem skoro 100% jist adekvátní kvalitou za moje peníze (Witcher2, Battlefield3...).


Mi řekni k čemu je takovyhle hre volant ?
7.10.2011 12:40:10   15.203.169.xxx 82
Tak hra je především o jezdění, pokud jsem to dobře pochopil Navíc je mi trochu líto, že poslední dobou moc nevyužiju mojí G27
9.10.2011 11:15:43   89.102.207.xxx 21
Mozna by sis to mohl zkusit zahrat. Je to naprosta arkada a volant me ani nenapadlo pripojovat k PC potom, co jsem si to zahral. To ale neznamena, ze je to spatna hra.
10.10.2011 09:10:28   89.29.80.xxx 00
Sice je to diskuze o něčem jiném, ale stejně nevím zda to ježdění autem chtěli nejvíce přiblížit reálu a nebo je to tak odfláknuté. Po chvilce hraní a skřípání zůbu ta hra letěla z pc. Nesedí mi to. Jsem zvyklý na NFS a nebo ještě lépe na serie FlatOut, kde řízení na klávesnicí je naprosto v pohodě.
7.10.2011 12:17:18   94.112.169.xxx 20
Zdravim všechny ..jen mam dotaz ..tady píšete že Gtx460 (768mb) dá 120 FPS

Moje sestava:
Asus Striker II Formula
C2Q 8300
Gtx460 768mb
6Gb Ram

Jede mi to 56 Fps a při honičkách to klesá na 50-48

tak by mě zajímalo v čem je problém ...všímam si právě že na to jaké mam PC ty hry nejedou tak jak by měly...může mi v tomdle někdo poradit ?

Teploty mam v pořádku
7.10.2011 13:13:03   15.203.169.xxx 20
Myslím že to FPS je celkem adekvátní k uvedené sestavě, zde testovaná má výkonější CPU, rychlý systémový disk a pravděpodobnou "čerstvý" systém. Aktualizuješ pravidelně ovladače grafiky?
7.10.2011 13:08:59   83.69.56.xxx 20
myslíte, že to rozjedu v rozlišení 1024x768 na intel X3100 s C2D 1,8Ghz, 4GB RAM
8.10.2011 21:39:41   94.230.152.xxx 30
Rozhodně ne, X3100 je bohužel prakticky 2D karta, vhodná pro hraní nenáročných her do roku vydání 2003.
7.10.2011 14:03:45   94.112.169.xxx 10
ussi napsal:
Myslím že to FPS je celkem adekvátní k uvedené sestavě, zde testovaná má výkonější CPU, rychlý systémový disk a pravděpodobnou "čerstvý" systém. Aktualizuješ pravidelně ovladače grafiky?


no tak teď jsem si všim že mam i vyplé AA a hraju to na 1920x1080 tak mam 38-55 Fps
..no nejsem si jistý že by to co píšete mělo udělat rozdíl 60-70 Fps.čerstvý system mam taky a ovladače uplně nejnovější 285.38
7.10.2011 14:06:12   94.112.169.xxx 10
i na dvoujádru bych měl mít 60 Fps podle té recenze
7.10.2011 14:43:42   217.11.246.xxx 11
A nemáš jen zaplej vertical sync ?
7.10.2011 15:47:02   81.200.55.xxx 20
Lidi neznate nekdo zpusob jak ve hre zprovoznit volant logitech dfgt ? nekde sem slysel ze ani volanty nepodporuje, coz je u zavodni hry samozrejme skvělý nápad.....
7.10.2011 16:26:37   94.112.169.xxx 10
stáhni si x360ce je to x360 controller emulator ..v něm si nastavíš tlačítka a soubory zkopíruješ do hry tam kde je driver.exe ...takhle jsem si to nastavil na volant a dá se to hrát

www.uloz.to/10368987/x360ce-vibmod-3-1-4-1-rar
7.10.2011 20:42:32   90.177.201.xxx 21
andree napsal:
stáhni si x360ce je to x360 controller emulator ..v něm si nastavíš tlačítka a soubory zkopíruješ do hry tam kde je driver.exe ...takhle jsem si to nastavil na volant a dá se to hrát

www.uloz.to/10368987/x360ce-vibmod-3-1-4-1-rar


Vyzkousel to nekdo? Pokud tam nepujde volant, tak to pro me nema smysl kupovat, ba ani stahovat...
7.10.2011 22:28:28   178.217.146.xxx 10
Taky se přidám do dizkuze, tato hra není moc dobře optimalizovaná, jelikož všechno tahá CPU.
uzamčený Phenom -> Athlon 7750 & 3.2Ghz, 6GB RAM, HD 5750, takty 5770. Čím jedu pomaleji tím mám MÍN FPS :-D Takže jezdím jako prase abych měl těch 40FPS. Jinak mám sotva 25FPS... grafika vytížená na 1/2. Teploty stejné jako ve Win.
To mi nedalo tak jsme to dal k bráchovi na Phenom II uzamčený :-D -> Athlon II 3.2Ghz default. 4GB RAM, HD 5670 (slabší), Dal sjem to u něj na stejný rozlišení 1280x800, blázen si zapl Vsync, plné vyhlazování, High textury a všude měl 40+. Dodávám že já měl pouze 2x vyhlazování bez Vsync a Medium detaily.
Čili má ten samý procesor akorát novější architektury a vtom je rozdíl téměř 1/2 výkonu. V ničem jiném.
8.10.2011 10:09:20   46.13.253.xxx 21
No začíná mne bavit,jak si stále recenzent a uživatel nemůže zvyknout na rozlišení 1920x1080.Pokud by sme se vrátili o 6 let zpátky,nemáme ani možnost takovou sestavu vlastnit za přijatelnou cenu...nehledě na požadavky GK,které sou také mínusové.Hra je asi opravdu optimalizována na vše, v dnes už nepoužívaném Mainstream žánru.No klidně by se do testu mohly zařadit i Notebooky,když už vlastně standartem se stalo,že hra je vlastně z konzole a testuje se pak na PC...
8.10.2011 17:06:05   178.217.146.xxx 61
Jenom by stačilo, kdyby se udělalo pár reálných testů. K čemu mi je test: Všechny grafika + i7 a pak test, GTX 580 + různé procesory. To nejde přece na rozum, z takových testů se nic nepozná. Bud to pořádný test nebo radši nic!
Protože pochybuji o tom že ten kdo má na GTX580 si koupí 2 jádrový AMD a opačně, když už si koupím intela min za 4k tak k tomu nebudu mít integrovanou grafiku nebo nějaký šmejd za litr.
8.10.2011 19:48:16   90.180.158.xxx 122
Zajímalo by mě jakej de.ment vytvářel systém komentářů...proč určitý komentář nejde po dosažení určitých nesouhlasných kliknutí přečíst? Připadám si tu jak v cenzurované číně :-D
11.10.2011 13:06:48   62.24.78.xxx 01
stačí na něj "reagovat" a ukrytý text je rázem opět na světě
9.10.2011 23:34:33   46.13.253.xxx 00
Routh napsal:
Jenom by stačilo, kdyby se udělalo pár reálných testů. K čemu mi je test: Všechny grafika + i7 a pak test, GTX 580 + různé procesory. To nejde přece na rozum, z takových testů se nic nepozná. Bud to pořádný test nebo radši nic!
Protože pochybuji o tom že ten kdo má na GTX580 si koupí 2 jádrový AMD a opačně, když už si koupím intela min za 4k tak k tomu nebudu mít integrovanou grafiku nebo nějaký šmejd za litr.

přesně tak a souhlasím,sestavy by měly být reálnější ,co spotřebitel vlastní...
no nic...nejde vyhovět všem ale chce to rozumný přístup....
10.10.2011 09:45:02   212.24.151.xxx 10
Proč netestujete Intel i5? Co asi tak osloví více lidí, tři takty i7 , nebo když zahrnete i3 & i5 & i7 .....
i5 2500K má spousta lidí ( dovolím si říct že více než i7)
p.s. já jej nemám , kdyby chtěl někdo namítnout že mi vadí že tam nevidím své železo....
11.10.2011 13:05:50   62.24.78.xxx 20
parádní hra, už dlouho jsem se tak nebavil převtělit se do babičky a děsit její vnučku divokou jízdou nemá chybu
12.10.2011 17:35:29   109.231.147.xxx 31
Instalace na svém PC bez potíží..Brácha má E8400 2GB Ram a 4870 a hra jede v FHD rozlišení naprosto plynule jak při honičkách tak na mapě tak i v normálním ježdění bez sekání a lagů...asi verze hry nebo záleží kde stažené..A nevím co máte Vy kluci za potíže s volanty ale testoval jsem Logitech a stačilo jen zapojit a najet do hry nic víc (pak jsem si upravil akorát tlačítka a zóny) a hra je to super,tohle jsem už dlouho čekal A6 nebo GTčko prostě bezva.Ale každý má rád něco jiného,mě to přijde jako nejzáživnější hra která tady chyběla...

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

61 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 30.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.