Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 10. 2011 03:00 44

Seznam kapitol

1. Vlastní konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru 7. Galerie in game screenshotů 8. Výběr recenzí herních magazínů 9. Závěr

Po několika letech jsme se dočkali dalšího pokračování série Driver. Vývojářům se k velkému překvapení úspěšně podařilo vzkřísit téměř mrtvou sérii. Na mušku jsme si proto vzali hru i my a udělali její technologický rozbor. Vizuální stránka hry sice na jednu stranu nenadchne, špatná však také není a hardwarové nároky? Ty jsou téměř nulové.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Pentium D 3,0 GHz / AMD Athlon 64 X2 4400+
Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista a 7)
Grafická karta: 256 MB s podporou Shader Model 4.0
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad Q6600 2,4 GHz / AMD Athlon II X4 620 2,6 GHz
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: 512 MB s podporou Shader Model 4.0
OS: Windows XP / Vista / 7

Podporované grafické karty:
AMD: Radeon HD 2600 XT a vyšší, HD 3850 a vyšší, HD 4650 a vyšší, HD 5650 a vyšší, HD 6450 a vyšší nVidia: GeForce 8600 GT a vyšší, 9600 GT a vyšší, GT 130 a vyšší, GT 240 a vyšší, GT 320 a vyšší, GT 430 a vyšší, GT 530 a vyšší

Pohled na oficiální hardwarové požadavky prozrazuje, že nároky Drivera na výkon počítače nejsou nijak vysoké. Abyste hru rozběhali, bude vám stačit prakticky jakýkoli dvoujádrový procesor, pouhý 1 GB operační paměti a grafická karta s 256 MB paměti. Uvedení Shader modelu 4.0 do minimálních požadavků pak pokládám za omyl, PC verze totiž bez problémů běží i pod staršími Windows XP a je postavena na API DirectX verze 9.0c. Grafická karta s podporou DirectX 10 tak pro hraní Drivera není podmínkou a ačkoliv nejsou staré grafické karty jako třeba ATI Radeon X1950 RPO na seznamu podporovaných, nevidím žádný rozumný důvod, proč by na nich hra neměla běžet (ostatně podobný grafický čip používá konzole Xbox 360). Podobný akcelerátor jsem však během testování neměl k dispozici a nemohl jsem proto kompatibilitu ověřit.

Podobně nízké jsou také požadavky na doporučenou sestavu. I v tomto případě vám postačí starší počítač s čtyřjádrovým procesorem generace Intel Core 2 Quad či novějším dvoujádrovým čipem, 2 GB operační paměti a jakákoli novější grafická karta.

Testovací sestava

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení posloužil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 280.26, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.8 WHQL. Oba ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Driver: San Francisco v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

Driver: San Francisco nemá vestavěný benchmark, testoval jsem tak přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil čtyřproudovou silnici poblíž slavného mostu Golden Gate Bridge, kterou jsem v obou směrech projel plnou rychlostí v autě Alfa Romeo Mito. Framerate jsem měřil v programu Fraps a celá testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá.

Nastavení hry

Driver: San Francisco — luxusní závody s nulovými nároky
i Zdroj: PCTuning.cz

S nastavením detailů to budete mít v Driverovi jednoduché, hra totiž obsahuje jen jedno jediné nastavení souhrnně pojmenované Graphics Quality. Kromě něj už lze jen vypnout / zapnout vertikální synchronizaci (hra má však vlastní limit 120 fps, který se mi nepodařilo odstranit), vyhlazování hran (funguje na kartách AMD Radeon i nVidia GeForce) a měnit rozlišení. Pokud však máte monitor s rozlišením 1920 × 1200 px, připravte se na nepříjemné překvapení. Toto rozlišení Driver (prozatím a dost nepochopitelně) vůbec nepodporuje a v měřeních jsem jej musel nahradit o něco rozšířenějším Full HD (1920 × 1080 px). Další dvě testovaná rozlišení 1280 × 1024 a 1680 × 1050 px hra podporuje normálně.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama