Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 9. 2011 02:00 8

Seznam kapitol

1. Upravený engine z Darksiders 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Warhammer 40,000: Dawn of War II před dvěma roky překvapil svou krásnou grafikou a vyspělou fyzikou v kombinaci s výbornou optimalizací. Nový díl Space Marine se bohužel vydává trochu jiným směrem. PC verze se vizuálně příliš neliší od té konzolové a za špičkou dnešní doby zaostává. Nepotěší navíc ani absence vyhlazování hran...

Reklama

Oficiální požadavky hry

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2 GHz / AMD Athlon X2 2 GHz
Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista/7)
Grafická karta: nVidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 3850
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad / AMD Phenom X4
Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista/7)
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 5750
OS: Windows 7

Protože je PC verze Space Marine de facto konverzí verze z herních konzolí, nejsou hardwarové nároky jako obvykle nijak vysoké. Abyste hru plynule rozběhali, měli byste v počítači mít dvoujádrový procesor na frekvenci 2 GHz (postačí starší Core 2 Duo od Intelu nebo AMD Athlon X2), jeden až dva gigabyty operační paměti a grafickou kartu na úrovni nVidia GeForce 8800 GT/ATI Radeon HD 3850. Ani doporučená sestava není nijak vysoká a měla by obsahovat čtyřjádrový procesor, 2 GB operační paměti a grafickou kartu s výkonem na úrovni GeForce GTX 260 či Radeon HD 5750. Dle mých zkušeností se hrou jsou tyto nároky odpovídající, na minimální sestavě si hru na nízké detaily plynule zahrajete, na doporučené pak budete moct zvýšit detaily (kterých však není mnoho a jejich vliv na výkon je malý, viz dále).

Testovací sestava

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 280.26, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.8 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Warhammer 40,000: Space Marine v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Podobně jako drtivá většina dnešních her nemá ani Warhammer 40,000: Space Marine vestavěný benchmark a měřit výkon jsem tak musel přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem zvolil část první mise, kdy se na vás ženě několik vln skřetů a vy se jim společně s dalšími „mariňáky“ snažíte ubránit. Celá testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a framerate jsem měřil programem FRAPS.

Nastavení hry

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení detailů je ve Space Marine žalostně málo a všechny položky jsem měl při testovaní zapnuté na maximu. Jako obvykle jsem testoval ve třech rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px. Problém byl však s vyhlazováním hran, hra jej totiž nepodporuje a nefunguje ani vynucení běžného 4× MSAA přes ovladače. AMD však před necelým rokem zprovoznila post processing efekt nazvaný morfologické vyhlazování, které samozřejmě funguje (byť má mnoho neduhů, viz jeho recenze), u karet AMD Radeon jsem proto zapnul alespoň jej a výkon změřil s ním. Majitelé karet nVidia mají bohužel smůlu, ti si vyhlazování dopřát nemohou. nVidia sice slibovala konkurenční technologii FXAA pracující na stejném principu a s podstatně menšími propady výkonu, dosud ji však oficiálně nezprovoznila.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama