Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.9.2011
Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Warhammer 40,000: Dawn of War II před dvěma roky překvapil svou krásnou grafikou a vyspělou fyzikou v kombinaci s výbornou optimalizací. Nový díl Space Marine se bohužel vydává trochu jiným směrem. PC verze se vizuálně příliš neliší od té konzolové a za špičkou dnešní doby zaostává. Nepotěší navíc ani absence vyhlazování hran...


Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

S posledním dílem se série Warhammer 40,000 vydává trochu jiným směrem. Zatímco strategie řady Dawn of War byly vynikající a dva roky starý Dawn of War II má na metacritic vysoké hodnocení 85, aktuální Space Marine si s číslem 76 až tak dobře nevede. Podobně je na tom technická stránka hry. Druhé pokračování Dawn of War II bylo díky vysoké detailnosti a výborné fyzice skvostem v žánru RTS, Space Marine však mezi střílečkami z pohledu třetí osoby nijak nevyčnívá. Vizuální stránka hry sice není vyloženě špatná, špičková však také není a rozhodně se nemůže srovnávat s elitou dnešní doby, kde kraluje Crysis 2 s efekty DirectX 11. Ostatně o ledasčem svědčí už samotný fakt, že Space Marine nepodporuje klasický režim vyhlazování hran...

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Průměrná vizuální stránka má jako obvykle své výhody v podobě nízkých hardwarových nároků. Na nejvyšší detaily si hru zahraje téměř každý, problémy budou mít jen majitelé opravdu slabých karet nVidia GeForce, na kterých běží poslední Warhammer hůř než na AMD Radeonech. Podobně nízké jsou také nároky na výkon procesoru, i zde postačí starší levné dvoujádro, byť engine umí využít i potenciál šestijádrových procesorů.

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Poslední komentář věnuji nastavení detailů. Jednotlivých položek je bohužel velmi málo, což je problém většiny původně konzolových her. Také jejich přínos je malý, o čemž svědčí zejména rozdíl mezi maximálním a minimálním nastavení detailů. Aby po snížení všech položek na minimum vzrostl výkon jen čtvrtinu je opravdu žalostné. Pokud tak máte s plynulostí posledního Warhammeru problémy, jste v poměrně komplikované situaci a možností k ladění mnoho nemáte.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci



Tagy: warhammer 40  000  space marine  test  recenze  review  phoenix engine  rozbor  vliv nastaveni na vkon  amd  radeon  nvidia  geforce  intel  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.9.2011 05:29:56   203.206.220.xxx 71
Aj ked oficialne tam ma Relic svoje logo, na hre sa vobec nepodielali...Hry robilo Australske studio so sidlom v Brisbane na ktore podla oficialneho vyjadrenia Relic len dohliadal....

Povodny tym za Company of Heroes a Warhammer 40k Dawn of War RTS seriou nema stymto tytulom nic spolocne a momentalne pracuju na Darw of War 3 ktory ma opat posunut grafiku v RTS krok vpred a podla vsetkeho ma byt viac MMO orientovana aspon tolko oficialne vyjadrenie Relicu....

Od hry som od ohlasenia neocakaval ziadnu prevratnu grafiku dokonca ani gameplay.Celkovo by som hodnotil 6/10 strasne malo combo moves v podstate cela hra je o 3klikoch myskou a jednej klavesi, skoda toho tak isto fatalit mohli dat viac...

Najviac ma asi sklamala audio stranka hlavne co sa hlasov tyka strategie boli super nadabovane (samozrejme hovorim o anglickom ofiginaly..) no Space Marine je v tomto smere dooooooost slabucky....velka skoda....
14.9.2011 08:37:06   83.240.22.xxx 10
Diky za info, doplnim. Vychazel jsem z informaci na Wikipedii, kde je jako vyvojar uveden jen Relic Entertainment.
14.9.2011 06:18:31   87.197.126.xxx 60
vyhladzovanie funguje aj u Nvidii.Sice cez utilitu Nvidia Inspector,ale funguje bez problemov. Na GTX560 Ti a 1920x1080 s 4X MSAA a 2XSSAA sa mi hra drzi na 60+ FPS

Warhammer 40k: Space Marine

0x00001241 - For MSAA/TrSSAA
0x000012С1 - For SGSSAA; OGSSAA
0x000112C1 - For OGSSAA+MSAA

par screenov s SSAA

http://img143.imageshack.us/img143/3761/spacemarine201109132318.jpg

http://img196.imageshack.us/img196/9678/spacemarine201109132314.jpg

pokial by sa to zdalo niekomu narocne na HW tak sa da do hry bezproblemovo dostat aj FXAA

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=2109488
14.9.2011 07:00:15   86.61.178.xxx 41
Včera jsem to dohrál. Na notebooku MSI GX620 to běželo tak akorát na prostřední detaily, občas když bylo opravdu hodně nepřátel se to trošku zpomalilo ale jinak nic hrozného. Ovládání orpavdu čistě konzolové, takže si to pořídím na PS3 až to bude za nějakou rozumnou cenu ( +- 500 Kč)
14.9.2011 07:57:38   91.127.218.xxx 192
tieto porty sú čím ďalej tým primitívnejšie ... kde sú tie časy keď človek musel do hry zapojiť aj rozum nevravím, že také hry dnes nie sú, ale je ich každým rokom menej ...
14.9.2011 09:27:18   84.42.234.xxx 41
Jako celý první level jsem si říkal ..Gears of War 2 pro PC, kor když narazíte na ty červený lebky co náramě připomínají psí známky co se sbírali v GoW. ALe pro mě vyhovující..jendou za týden si hodku zařádím a jsem spokojenej :-)
14.9.2011 11:56:23   94.230.155.xxx 101
Kapitola 1, poslední screen dole, koukněte se na podlahu. Foceno na Radeonu 5870 že?
16.9.2011 11:01:08   213.151.83.xxx 11
Jsem velkej fanoušek Warhammer 40 000, Dawn of War a Dawn of War II jsem dohrál téměř komplet (zatím nemám Retribution), ale tahle hra je s prominutím shit. Připomíná mi to frenchisu Front Mission, poslední Front Mission Evolved byla taky střílečka (místo strategie) a taky naprostej propadák. Proboha jak týhle hře (Space Marines) může dát někdo hodnocení vyšší než 20%?

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

16 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 7.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.