Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 9. 2011 02:00 8

Seznam kapitol

1. Upravený engine z Darksiders 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Warhammer 40,000: Dawn of War II před dvěma roky překvapil svou krásnou grafikou a vyspělou fyzikou v kombinaci s výbornou optimalizací. Nový díl Space Marine se bohužel vydává trochu jiným směrem. PC verze se vizuálně příliš neliší od té konzolové a za špičkou dnešní doby zaostává. Nepotěší navíc ani absence vyhlazování hran...

Reklama
Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz


Warhammer 40,000: Dawn of War II

Ačkoliv se to nezdá, čas běží opravdu rychle a Warhammer 40,000: Dawn of War II vyšel už před dlouhými dvěma a půl roky. Hra byla postavena na Essence enginu druhé generace a ačkoliv už nebyla implementovaná podpora kontroverzního rozhraní DirectX 10 jako u předchozí verze v Company of Heroes, vizuální stránce hry to rozhodně neuškodilo. Grafika i fyzika hry byly naopak excelentní a patří k tomu lepšímu i dnes. Ani hardwarové nároky nebyly nijak přehnaně vysoké a v součtu tak na mne hra v hardwarové recenzi udělala velmi dobrý dojem (a rozhodně ne jen na mě, superlativy směrem na grafiku a optimalizace se hemžily i recenze herních magazínů).

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

O kvalitách technické stránky Dawn of War II svědčí i fakt, že se dlouho držel nejen v naší metodice testovaní grafických karet. Není proto divu, že na nové pokračování série s podtitulem Space Marine jsem se opravdu těšil a očekával jednu z mála her, která posune vizuální stránku počítačových her o něco dál.

S přesunem série Warhammer 40,000 ze žánru RTS do střílečky z pohledu třetí osoby však došlo i ke změně technologiea a vývojářského týmu. Tím už bohužel není Relic Entertainment (pracuje na Dawn of War III), tento tým na vývoj hry vedený sesterským týmem z vydavatelství THQ pouze dohlížel. Sbohem tak musíme dát Essence enginu, který se do historie mimo jiné zapsal jako první herní engine s podporou DirectX 10 (hra Company of Heroes). Místo něj používá Space Marine engine Phoenix, který jsme poprvé mohli spatřit minulý rok u akční adventury Darksiders.

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud jste Darksiders hráli, anebo alespoň viděli například na herním videu, pravděpodobně nemusím opakovat, že jde o typický multiplatformní engine dnešní doby určený pro PC a herní konzole Xbox 360/PlayStation 3. PC verze hry se přitom od těch konzolových příliš neliší, čekejte proto lehce nadprůměrnou grafiku, která vás ničím příliš nepřekvapí (v pozitivním i negativním slova smyslu). Na jednu stranu potěší velká detailnost brnění hlavního hrdiny a místy velmi dobré animace (zejména bojová komba hlavního hrdiny), na stranu druhou jsou ve hře přinejlepším průměrné částicové efekty a také fyzika je spíše z nouze ctnost než důstojný nástupce výborné Havok fyziky u Dawn of War II.

Warhammer 40K: Space Marine — konzoloví mariňáci
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama