Tropico 4 boduje — krásná grafika,  rozumné požadavky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky

Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 8. 2011 02:00 13

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine třetího dílu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Po dvou letech přichází již čtvrté pokračování budovatelské strategie Tropico. Zatímco u třetího dílu jsme si v hardwarovém testu libovali nad krásnou grafikou a stěžovali si na vysoké hardwarové nároky, u „čtyřky“ se situace znatelně zlepšila. Vizuální stránka je ještě pěknější, HW nároky naopak rozumné. Máte se tak na co těšit!

Reklama

Shadows

 Shadows Ultra / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Shadows Ultra / Off

Naprosto zásadním nastavením jsou stíny. V nejvyšší kvalitě jsou dynamické, měkké a téměř každý předmět vrhá vlastní stín. Snižováním nastavení můžete jejich kvalitu omezit, případně stíny úplně vypnout. To má velký vliv na výkon, v mém případě vyskočil z 25 na 46 fps.

Clouds

 Clouds On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Clouds On / Off

V Tropicu 4 jsou dynamické mraky plující po obloze. I ty můžete vypnout, výkon se však v mém případě nezměnil.

Clouds Shadows

 Cloud Shadows On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Cloud Shadows On / Off

Mraky vrhají vlastní dynamické stíny, které lze také vypnout. Ani v tomto případě jsem však nenaměřil nárůst výkonu.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Nastavení grafiky je opravdu spousta a rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou proto obrovské, což v dnešní době plné jednoduchých konverzí z herních konzolí není úplně obvyklé. Po snížení detailů na minimum se sníží kvalita téměř všeho: od stínů přes rozlišení textur až po kvalitu vody nebo jednotlivé úrovně dohlednosti.

Rozsáhlému a účinému nastavení grafiky odpovídá také velký nárůst výkonu. Jak již bylo řečeno, testoval jsem s AMD Radeonem HD 6670. S ním výkon v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním vzrost na první scéně z 28 na 166 fps, v druhém případě pak z 24 na 111 fps! Nárůsty jsou tedy několikanásobné a dobrá kombinace nastavení je proto u pomalejších počítačů zásadní.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama