Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky | Kapitola 8
Seznam kapitol
Po dvou letech přichází již čtvrté pokračování budovatelské strategie Tropico. Zatímco u třetího dílu jsme si v hardwarovém testu libovali nad krásnou grafikou a stěžovali si na vysoké hardwarové nároky, u „čtyřky“ se situace znatelně zlepšila. Vizuální stránka je ještě pěknější, HW nároky naopak rozumné. Máte se tak na co těšit!
Shadows
Naprosto zásadním nastavením jsou stíny. V nejvyšší kvalitě jsou dynamické, měkké a téměř každý předmět vrhá vlastní stín. Snižováním nastavení můžete jejich kvalitu omezit, případně stíny úplně vypnout. To má velký vliv na výkon, v mém případě vyskočil z 25 na 46 fps.
Clouds
V Tropicu 4 jsou dynamické mraky plující po obloze. I ty můžete vypnout, výkon se však v mém případě nezměnil.
Clouds Shadows
Mraky vrhají vlastní dynamické stíny, které lze také vypnout. Ani v tomto případě jsem však nenaměřil nárůst výkonu.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Nastavení grafiky je opravdu spousta a rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením detailů jsou proto obrovské, což v dnešní době plné jednoduchých konverzí z herních konzolí není úplně obvyklé. Po snížení detailů na minimum se sníží kvalita téměř všeho: od stínů přes rozlišení textur až po kvalitu vody nebo jednotlivé úrovně dohlednosti.
Rozsáhlému a účinému nastavení grafiky odpovídá také velký nárůst výkonu. Jak již bylo řečeno, testoval jsem s AMD Radeonem HD 6670. S ním výkon v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním vzrost na první scéně z 28 na 166 fps, v druhém případě pak z 24 na 111 fps! Nárůsty jsou tedy několikanásobné a dobrá kombinace nastavení je proto u pomalejších počítačů zásadní.