Tropico 4 boduje — krásná grafika,  rozumné požadavky
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky

Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky | Kapitola 6

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

25. 8. 2011 02:00 13

Seznam kapitol

1. Vylepšený engine třetího dílu 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Vliv nastavení na hru III 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

Po dvou letech přichází již čtvrté pokračování budovatelské strategie Tropico. Zatímco u třetího dílu jsme si v hardwarovém testu libovali nad krásnou grafikou a stěžovali si na vysoké hardwarové nároky, u „čtyřky“ se situace znatelně zlepšila. Vizuální stránka je ještě pěknější, HW nároky naopak rozumné. Máte se tak na co těšit!

Reklama
Tropico 4 boduje — krásná grafika,  rozumné požadavky
i Zdroj: PCTuning.cz

Poměr grafika / hardwarové nároky je u Tropica 4 výborný a vývojáři si zaslouží pochvalu za dobrou optimalizaci hry. Majitelé slabších karet však budou muset detaily o něco snížit, jinak se jim bude hra trhat. Nastavení je naštěstí spousta a až na výjimky fungují ukázkově. Jejich vliv na výkon jsem vyzkoušel s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1680 × 1050 px v režimu se zapnutým vyhlazováním hran.

Shading

 Shading High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Shading High / Low

Nastavení Shading mírně zhorší kvalitu osvětlení scény. Rozdíly však nejsou velké (na screenu je patrné jen horší osvětlení zadní věže domu, ostatní rozdíly jsou dané pohybujícími se mraky po obloze) a framerate se téměř vůbec nepohnul.

Scene Resolution

 Scene Resolution High / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Scene Resolution High / Low

Nastavení Scene resolution má stejný efekt jako byste snížili rozlišení a obraz roztáhli přes celý monitor. Celá 3D scéna se tedy renderuje v nižším rozlišení a následně se interpoluje (přepočítává) do vyššího rozlišení. Výhodou proti běžnému snížení rozlišení je, že 2D prvky ve hře (HUD) budou stále ostré, jinak je rozdíl v kvalitě grafiky stejný. Výkonnostní zisk byl z 25 na 36 fps.

Visibility Distance

 Visibility Distance Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Visibility Distance Ultra / Low

Nastavení Visibility Distance mění vzdálenost, po které se objekty přepnou do nižší kvality. Na testované scéně je to patrné hlavně u vzdálenějších stromů. Výkon po snížení vzrostl z 24 na 28 fps.

Textures

 Textures Ultra / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Textures Ultra / Low

Zatímco ve většině multiplatformních her různá kvalita textur chybí, v Tropicu ne. Rozdíly jsou patrné na první pohled, výkon se nezměnil jen minimálně z 24 na 26 fps. Textury se vyplatí snížit v případě, že vaše karta nemá dostatek paměti, což však nebyl případ mého Radeonu HD 6670 1 GB.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama