Tropico 4 boduje — krásná grafika, rozumné požadavky | Kapitola 6
Seznam kapitol
Po dvou letech přichází již čtvrté pokračování budovatelské strategie Tropico. Zatímco u třetího dílu jsme si v hardwarovém testu libovali nad krásnou grafikou a stěžovali si na vysoké hardwarové nároky, u „čtyřky“ se situace znatelně zlepšila. Vizuální stránka je ještě pěknější, HW nároky naopak rozumné. Máte se tak na co těšit!
Poměr grafika / hardwarové nároky je u Tropica 4 výborný a vývojáři si zaslouží pochvalu za dobrou optimalizaci hry. Majitelé slabších karet však budou muset detaily o něco snížit, jinak se jim bude hra trhat. Nastavení je naštěstí spousta a až na výjimky fungují ukázkově. Jejich vliv na výkon jsem vyzkoušel s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1680 × 1050 px v režimu se zapnutým vyhlazováním hran.
Shading
Nastavení Shading mírně zhorší kvalitu osvětlení scény. Rozdíly však nejsou velké (na screenu je patrné jen horší osvětlení zadní věže domu, ostatní rozdíly jsou dané pohybujícími se mraky po obloze) a framerate se téměř vůbec nepohnul.
Scene Resolution
Nastavení Scene resolution má stejný efekt jako byste snížili rozlišení a obraz roztáhli přes celý monitor. Celá 3D scéna se tedy renderuje v nižším rozlišení a následně se interpoluje (přepočítává) do vyššího rozlišení. Výhodou proti běžnému snížení rozlišení je, že 2D prvky ve hře (HUD) budou stále ostré, jinak je rozdíl v kvalitě grafiky stejný. Výkonnostní zisk byl z 25 na 36 fps.
Visibility Distance
Nastavení Visibility Distance mění vzdálenost, po které se objekty přepnou do nižší kvality. Na testované scéně je to patrné hlavně u vzdálenějších stromů. Výkon po snížení vzrostl z 24 na 28 fps.
Textures
Zatímco ve většině multiplatformních her různá kvalita textur chybí, v Tropicu ne. Rozdíly jsou patrné na první pohled, výkon se nezměnil jen minimálně z 24 na 26 fps. Textury se vyplatí snížit v případě, že vaše karta nemá dostatek paměti, což však nebyl případ mého Radeonu HD 6670 1 GB.