Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.9.2011
Vývoj technologií počítačových her — druhý díl

Historie počítačových her se píše už několik desítek let. Za tu dobu se jednoduché hry typu Pong vyvinuly v komplexní tituly s realistickou grafikou podobnou skutečnosti. Připravili jsme pro vás seriál o jejich vývoji, ve kterém zmapujeme cestu od prvních her jako Tennis for Two hraném na osciloskopu až k nejnovějšímu Crysis.


Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
procesor Intel 80386 DX (zdroj: Wikipedia)

Velký šok si navíc na rok 1985 připravil Intel. Ten představil procesor 80386 u nás známý spíše jako i386 nebo jednoduše 386. „Třiosmšestka“ byla prvním 32bitovým procesorem s na svou dobu ohromujícím výkonem. Procesor s frekvencí od 12 do 40 MHz dost možná o několik let předběhnul svou dobu, o to víc však utvrdil vývojáře i hráče her k zaměření se na osobní počítače.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
Sega Mega Drive (zdroj: theoldcomputer.com)

O úspěchu osobních počítačů v této době svědčí také prodeje herních konzolí. Jako první na nový trend zareagovala Sega s konzolí Mega Drive (v USA se prodávala jako Sega Genesis). 16bitová konzole s procesorem Motorola 68000 7,67 MHz však přišla s velkým zpožděním (1989 USA a 1990 Evropa) a prodalo se jí tak jen okolo 40 milionů kusů. I to však byl pro Segu úspěch a společnost tím získala zpět cca 40% podíl na trhu.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
Super Nintendo Entertainment System (zdroj: n-sider.com)

Ještě o další rok později přichází s novou konzolí nazvanou jednoduše Super Entertainment System konkurenční Nintendo. Vzhledem k tomu, že v této době už Intel nabízí 32bitové procesory řady 80486 s frekvencí od 16 do 100 MHz, není ani tato 16bitová konzole s procesorem Ricoh 5A22 3,58 MHz po technologické stránce žádným hitem. Přesto se však neprodává úplně špatně, Nintendo si s počtem téměř 50 milionů konzolí drží přibližně poloviční podíl na trhu.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
NEC TurboGrafx-16 (zdroj: Wikipedia)

Nejslabší prodeje měla ze čtvrté generace domácí herní konzole TurboGrafx-16 od společnosti NEC. Konzole sice na trh přišla ve stejnou dobu jako Sega Mega Drive (1989 v USA, 1990 Evropa), přesto však byly její prodeje čtvrtinové a celosvětově se TurboGrafx-16 prodalo přibližně deset milionů.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
154 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 73Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.