Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj technologií počítačových her — druhý díl

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl | Kapitola 5

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

2. 9. 2011 01:00 51

Seznam kapitol

1. Krach v roce 1983 a herní hardware po něm 2. Arkády a adventury druhé poloviny 80. let 3. Trojrozměrné hry let osmdesátých 4. Nadvláda osobních počítačů začíná 5. Intel i386 přichází
6. id Software vládne (hernímu) světu 7. Další zajímavé hry první poloviny 90. let 8. Počátky plnohodnotného 3D 9. Počítačový hardware první poloviny 90. let 10. Pátá generace herních konzolí

Historie počítačových her se píše už několik desítek let. Za tu dobu se jednoduché hry typu Pong vyvinuly v komplexní tituly s realistickou grafikou podobnou skutečnosti. Připravili jsme pro vás seriál o jejich vývoji, ve kterém zmapujeme cestu od prvních her jako Tennis for Two hraném na osciloskopu až k nejnovějšímu Crysis.

Reklama
Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
i Zdroj: PCTuning.cz


procesor Intel 80386 DX (zdroj: Wikipedia)

Velký šok si navíc na rok 1985 připravil Intel. Ten představil procesor 80386 u nás známý spíše jako i386 nebo jednoduše 386. „Třiosmšestka“ byla prvním 32bitovým procesorem s na svou dobu ohromujícím výkonem. Procesor s frekvencí od 12 do 40 MHz dost možná o několik let předběhnul svou dobu, o to víc však utvrdil vývojáře i hráče her k zaměření se na osobní počítače.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
i Zdroj: PCTuning.cz


Sega Mega Drive (zdroj: theoldcomputer.com)

O úspěchu osobních počítačů v této době svědčí také prodeje herních konzolí. Jako první na nový trend zareagovala Sega s konzolí Mega Drive (v USA se prodávala jako Sega Genesis). 16bitová konzole s procesorem Motorola 68000 7,67 MHz však přišla s velkým zpožděním (1989 USA a 1990 Evropa) a prodalo se jí tak jen okolo 40 milionů kusů. I to však byl pro Segu úspěch a společnost tím získala zpět cca 40% podíl na trhu.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
i Zdroj: PCTuning.cz


Super Nintendo Entertainment System (zdroj: n-sider.com)

Ještě o další rok později přichází s novou konzolí nazvanou jednoduše Super Entertainment System konkurenční Nintendo. Vzhledem k tomu, že v této době už Intel nabízí 32bitové procesory řady 80486 s frekvencí od 16 do 100 MHz, není ani tato 16bitová konzole s procesorem Ricoh 5A22 3,58 MHz po technologické stránce žádným hitem. Přesto se však neprodává úplně špatně, Nintendo si s počtem téměř 50 milionů konzolí drží přibližně poloviční podíl na trhu.

Vývoj technologií počítačových her — druhý díl
i Zdroj: PCTuning.cz


NEC TurboGrafx-16 (zdroj: Wikipedia)

Nejslabší prodeje měla ze čtvrté generace domácí herní konzole TurboGrafx-16 od společnosti NEC. Konzole sice na trh přišla ve stejnou dobu jako Sega Mega Drive (1989 v USA, 1990 Evropa), přesto však byly její prodeje čtvrtinové a celosvětově se TurboGrafx-16 prodalo přibližně deset milionů.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama