Vývoj technologií počítačových her — první díl
i Zdroj: PCTuning.cz
Historie Článek Vývoj technologií počítačových her — první díl

Vývoj technologií počítačových her — první díl | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

22. 8. 2011 03:00 20

Seznam kapitol

1. Stojí dnes technologie her na místě? 2. Zpátky do minulosti 3. První elektronické hry aneb jak to všechno začalo 4. Od tenisu pro dva k první domácí herní konzoli 5. První herní automaty
6. Sedmdesátá léta a první pokusy s pseudo 3D 7. 80. léta — éra herních automatů (3D hry) 8. 80. léta — éra herních automatů (2D hry) 9. Od sálových počítačů po krach v roce 1983

Historie počítačových her se píše už několik desítek let. Za tu dobu se jednoduché hry typu Pong vyvinuly v komplexní tituly s realistickou grafikou podobnou skutečnosti. Připravili jsme pro vás seriál o jejich vývoji, ve kterém zmapujeme cestu od prvních her jako Tennis for Two hraném na osciloskopu až ke Crysis 2.

Reklama
Vývoj technologií počítačových her — první díl
i Zdroj: PCTuning.cz

V první kapitole jsem se krátce zamyslel nad situací na současném trhu a pokusil se vysvětlit, proč z dlouhodobého hlediska vývoj grafiky počítačových her rozhodně nestojí na místě. Dnes začínající série několika článků však zamíří přesně opačným směrem. Pokusím se v nich zmapovat vývoj technologické stránky počítačových her od jejich vzniku před sedmdesáti (!) lety až po současnost a myslím, že o překvapení a zajímavosti rozhodně nebude nouze.

Vývoj technologií počítačových her — první díl
i Zdroj: PCTuning.cz

Když jsem před více jak rokem a půl sepsal velký článek vzpomínající na dvacítku her, které dle mého názoru nejvíce posunuly technologickou stránku počítačových her kupředu, byli jste dle reakcí v diskusi nadšeni a stejně jako já při psaní jste při čtení textu a prohlížení screenů zamačkávali nostalgické slzy v očích.

Vývoj technologií počítačových her — první díl
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože se v diskusi pod článkem objevilo množství žádostí o pokračování, které by se dané problematice věnovalo podrobněji, rozhodl jsem se jim, byť s větší časovou prodlevou (za kterou tímto přijměte moji omluvu), vyhovět. V následujících článcích se proto na historii vývoje technologií počítačových her podíváme znovu, tentokrát podstatně detailněji. Místo výběru několika nejdůležitějších her projdu vše chronologicky od vzniku historicky první elektronické hry až po současnost a pokusím se vysvětlit, čím byla která hra přínosná.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama