Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci | Kapitola 9

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 8. 2011 01:00 36

Seznam kapitol

1. Unreal Enigne 3 + nVidia PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX Low) 4. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX Low) 5. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX High) 6. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX High)
7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580) 8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.

Reklama
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Kromě PhysX a vyhlazování hran je v nastavení hry ještě několik dalších položek. Jaké ty mají vliv na výkon? Vyzkoušel jsem s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran a s nastavením PhysX na Low (tedy bez GPU akcelerovaných efektů).

Motion Blur

 Motion Blur On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Motion Blur On / Off

Prvním nastavením je obligátní Motion Blur neboli rozmazání obrazu při rychlém pohybu. Rozdíl je ve hře dobře patrný, vypnutím efektu si však pomůžete mírně, jen o jeden až dva snímky za sekundu.

Post Process

 Post Process On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Post Process On / Off

Naprosto zásadní je nastavení Post Processing efektů, které výrazně zhorší obraz (kromě barevného ladění vypne třeba i efekt přesvětlení HDR). Na druhou stranu přináší i velký nárůst výkonu, v případě testovaného Radeonu HD 6670 poskočil z 25 na 40 snímků za sekundu.

Dynamic Shadows

 Dynamic Shadows On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Dynamic Shadows On / Off

Zatímco vypnutí stínů ve většině her výrazně zhorší grafiku a podpoří výkon, v Alice tomu tak není. Na testované scéně se vypnul jen dynamický stín hlavní hrdinky a výkon poskočil jen mírně: z 28 na 31 snímků za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Nastavení grafiky jsou kromě vyhlazování hran a PhysX jen tři, rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením všech položek proto nejsou zase tak velké a třeba textur či modelů se vůbec netýkají. Největší rozdíly jsou v barevném ladění map (Tone Mapping, který je součástí nastavení Post Process), všimnete si chybějícího HDR a také dynamických stínů. Rozdíly ve výkonu však nejsou zanedbatelné. U první scény výkon z 26 fps poskočil na 45, u druhé pak z 30 na 50 fps.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama