Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 18.8.2011
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.


Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Kromě PhysX a vyhlazování hran je v nastavení hry ještě několik dalších položek. Jaké ty mají vliv na výkon? Vyzkoušel jsem s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran a s nastavením PhysX na Low (tedy bez GPU akcelerovaných efektů).

Motion Blur

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Motion Blur On / Off

Prvním nastavením je obligátní Motion Blur neboli rozmazání obrazu při rychlém pohybu. Rozdíl je ve hře dobře patrný, vypnutím efektu si však pomůžete mírně, jen o jeden až dva snímky za sekundu.

Post Process

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Post Process On / Off

Naprosto zásadní je nastavení Post Processing efektů, které výrazně zhorší obraz (kromě barevného ladění vypne třeba i efekt přesvětlení HDR). Na druhou stranu přináší i velký nárůst výkonu, v případě testovaného Radeonu HD 6670 poskočil z 25 na 40 snímků za sekundu.

Dynamic Shadows

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Dynamic Shadows On / Off

Zatímco vypnutí stínů ve většině her výrazně zhorší grafiku a podpoří výkon, v Alice tomu tak není. Na testované scéně se vypnul jen dynamický stín hlavní hrdinky a výkon poskočil jen mírně: z 28 na 31 snímků za sekundu.

Minimální x maximální nastavení grafiky

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Nastavení grafiky jsou kromě vyhlazování hran a PhysX jen tři, rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením všech položek proto nejsou zase tak velké a třeba textur či modelů se vůbec netýkají. Největší rozdíly jsou v barevném ladění map (Tone Mapping, který je součástí nastavení Post Process), všimnete si chybějícího HDR a také dynamických stínů. Rozdíly ve výkonu však nejsou zanedbatelné. U první scény výkon z 26 fps poskočil na 45, u druhé pak z 30 na 50 fps.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.