Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci | Kapitola 9
Seznam kapitol
Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.
Kromě PhysX a vyhlazování hran je v nastavení hry ještě několik dalších položek. Jaké ty mají vliv na výkon? Vyzkoušel jsem s AMD Radeonem HD 6670 v rozlišení 1680 × 1050 px se zapnutým vyhlazováním hran a s nastavením PhysX na Low (tedy bez GPU akcelerovaných efektů).
Motion Blur
Prvním nastavením je obligátní Motion Blur neboli rozmazání obrazu při rychlém pohybu. Rozdíl je ve hře dobře patrný, vypnutím efektu si však pomůžete mírně, jen o jeden až dva snímky za sekundu.
Post Process
Naprosto zásadní je nastavení Post Processing efektů, které výrazně zhorší obraz (kromě barevného ladění vypne třeba i efekt přesvětlení HDR). Na druhou stranu přináší i velký nárůst výkonu, v případě testovaného Radeonu HD 6670 poskočil z 25 na 40 snímků za sekundu.
Dynamic Shadows
Zatímco vypnutí stínů ve většině her výrazně zhorší grafiku a podpoří výkon, v Alice tomu tak není. Na testované scéně se vypnul jen dynamický stín hlavní hrdinky a výkon poskočil jen mírně: z 28 na 31 snímků za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Nastavení grafiky jsou kromě vyhlazování hran a PhysX jen tři, rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením všech položek proto nejsou zase tak velké a třeba textur či modelů se vůbec netýkají. Největší rozdíly jsou v barevném ladění map (Tone Mapping, který je součástí nastavení Post Process), všimnete si chybějícího HDR a také dynamických stínů. Rozdíly ve výkonu však nejsou zanedbatelné. U první scény výkon z 26 fps poskočil na 45, u druhé pak z 30 na 50 fps.