Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 8. 2011 01:00 36

Seznam kapitol

1. Unreal Enigne 3 + nVidia PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX Low) 4. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX Low) 5. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX High) 6. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX High)
7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580) 8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.

Reklama
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Při měření s kartou AMD Radeon HD 6970 jsem také záměrně nechal zapnutou GPU fyziku. Z grafů je dobře vidět optimalizace PhysX kódu pro počítání pokročilých efektů přes procesory. Pokud pomineme efektivitu kódu v poměru výkon na jedno vlákno, kterou nemůžeme objektivně zhodnotit (byť i v tomto směru jsou diskusní fóra plná zmínek o tom, jak nVidia ignoruje funkce, které by výrazně mohly zlepšit výkon procesorů), můžeme se zaměřit na efektivitu využívání vícejádrových čipů. Ta je velmi špatná až doslova nulová.

V případě procesorů AMD Phenom II bylo úplně jedno, zda jsem testoval s dvou či šestijádrovým procesorem, výkon jsem při stejné frekvenci naměřil totožný. Taktéž u procesorů Core i3 / i7 od Intelu bylo škálování žalostné, byť tady jsem při stejné frekvenci naměřil alespoň malý přibližně desetiprocentní nárůst výkonu. Celkově je však patrné, že se nVidia (vcelku logicky) s optimalizacemi GPU PhysX kódu pro procesory příliš nemazlí. Pokud by byly provedeny alespoň základní optimalizace pro vícejádrové procesory, jsem si jist, že by se Alice: Madness Returns dala plynule hrát včetně vyšších nastavení PhysX i na kartách AMD Radeon v kombinaci se silnými vícejádrovými procesory. To ale pochopitelně není v zájmu nVidie, která za touto částí kódu stojí...

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama