Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
autor: Tomáš Šulc , publikováno 18.8.2011
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.


Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Pokud zapnete GPU akceleraci PhysX, nastává problém. Protože AMD Radeony GPU akceleraci nepodporují, fyziku za ně počítá procesor, který je velkou brzdou a framerate odchází do pekel k dvaceti snímkům za sekundu (takřka nezávisle na síle karty a rozlišení).

Daleko lépe hra samozřejmě běží na kartách nVidia GeForce, které fyziku akcelerují. I u těchto karet je znatelný velký pokles frameratu, i tak však zůstává hra plynulá na všech testovaných modelech a framerate se drží nad 25 snímky za sekundu i na nejpomalejší GeForce GTS 450.



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
36 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 15.6Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.