Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 8. 2011 01:00 36

Seznam kapitol

1. Unreal Enigne 3 + nVidia PhysX 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX Low) 4. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX Low) 5. Výsledky GK bez vyhlazování (PhysX High) 6. Výsledky GK s vyhlazováním (PhysX High)
7. Vliv procesoru na hru (GeForce GTX 580) 8. Vliv procesoru na hru (Radeon HD 6970) 9. Vliv nastavení na hru 10. Galerie in game screenshotů 11. Výběr recenzí herních magazínů 12. Závěr

Ačkoliv měla nVidia s fyzikálním enginem PhysX velké plány a chtěla jeho GPU akcelerovanou verzi dostat do množství PC her, reálný stav je podstatně horší. Jedinou větší hrou s GPU PhysX byla loni Mafia 2 a špatná je situace i letos. Na podzim ale snad přijde nový Batman a před ním ještě nedávno vydaná Alice: Madness Returns.

Reklama
Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Když nVidia po odkoupení společnosti Ageia ohlásila a skutečně zprovoznila akceleraci fyzikálního enginu PhysX přes své vlastní grafické karty GeForce, vzbudilo to v mnohých velké naděje, že by se fyzika ve hrách mohla začít výrazně posunovat směrem kupředu. Ostatně i sama nVidia měla v tomto směru velkohubá prohlášení. Když před necelými třemi roky vyšla první hra s GPU verzí PhysX pod taktovkou nVidie Mirror's Edge, slyšeli jsme, že fyzika v této hře je jen předvojem velkých změn a měsíc co měsíc se dočkáme jedné nové AAA hry s podporou PhysX.

Že situace ve skutečnosti ani zdaleka nebyla tak růžová, asi není nutné dvakrát opakovat. Ze začátku se sice objevilo poměrně dost titulů s podporou GPU PhysX, většinou však šlo o hry pochybné kvality jako například Terminator Salvation. Pochopitelně se objevilo také několik opravdu kvalitních titulů jako Metro 2033, Mafia 2 či Batman: Arkham Asylum. Tím však pomalu výčet končí a jak jistě uznáte, je docela smutné počítat hry za poslední tři roky s kdysi tolik nadějným fyzikálním enginem na prstech jedné ruky...

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv by se tak mohlo zdát, že fyzikální engine PhysX je v GPU akcelerované verzi mrtvý (o jeho běžné verzi akcelerované přes procesory to říct rozhodně nelze, zde naopak nVidia vydělává slušné peníze na licenčních poplatcích), nVidia celou situaci nevzdává a letos by se proto měly objevit dvě nové nadějné hry s touto technologií. Jednou z nich je pokračování výborného Batmana s podtitulem Arkham City plánované na říjen, druhou hrou je pak titul na motivy pohádkové Alenky pojmenovaný Alice: Madness Returns. Ten je na trhu od konce června a z recenzí si dle metacritic odnesl poměrně slušné hodnocení 75.

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Alice: Madness Returns je typickou multiplatformní hrou dnešní doby a od její technologické stránky proto nečekejte zázraky. Vývojáři z čínského studia Spicy Horse sáhli po osvědčeném Unreal enginu třetí generace s podporou efektů DirectX 9.0c, který nijak zvlášť neupravovali. Vizuální stránka hry proto odpovídá dnešnímu průměru a je srovnatelná s ostatními hrami založenými na této technologii prvním Bioshockem počínaje a Bulletstormem konče.

Výjimku v technologické stránce samozřejmě tvoří již zmiňovaná fyzika PhysX v GPU verzi. Ani zde však nečekejte zázraky v podobě kompletně interaktivního a zničitelného prostředí. Celý efekt GPU PhysX je podobně jako u druhé Mafia tvořený podstatně větším množstvím částic u efektů a některými efekty navíc (například tekoucí kapalina, volumetrický kouř a podobně). Z GPU fyziky se u Alice lidově řečeno „na zadek neposadíte“, na druhou stranu jsou rozdíly dobře patrné hned na první pohled a možnost mít je zapnuté rozhodně potěší. Dobře je přínos GPU akcelerované fyziky vidět v přiloženém videu přímo od nVidie.

Alice: Madness Returns — GPU fyzika v akci
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama