F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

26. 7. 2011 03:00 76

Seznam kapitol

1. Konzolový engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Třetí pokračování F.E.A.R.u nabízí více akce a méně hororového obsahu, než tomu bylo v předchozích dílech. To je dané mimo jiné tím, že za vývojem už totiž nestojí slavné studio Monolith. Se změnou vývojářů navíc přišel také jiný engine. Z něj PC hráči pravděpodobně nadšeni nebudou, je totiž optimalizovaný především pro konzole.

Reklama
F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Třetí F.E.A.R. jde po herní stránce trochu jiným směrem než jeho předchůdci a podobně, jako se z hororové akční hry stává „běžná, byť stále dobrá střílečka“, se mění také technologická stránka hry. Změna šest let starého Jupiter Ex enginu za novější přepracovaný Despair hře jednoznačně prospěla a třetí díl vypadá rozhodně lépe než F.E.A.R. 2 (který jakoby z oka vypadl původní hře). To všem samo o sobě neznamená výhru a velmi rychle to při hraní poznáte sami. Nelze říct, že by grafika hry byla vyloženě špatná, víc než průměr však také není, nemluvě o úplně chybějící fyzice.

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Při hraní v režimu bez vyhlazování hran průměrnou grafiku kompenzují nízké hardwarové nároky. Nezahrajete si sice na „jakémkoliv šrotu“, máte-li ovšem alespoň trochu herní počítač, nebudete mít s plynulostí na nejvyšší nastavení problém. Podobně nízké jsou také nároky na výkon procesoru, bohatě postačí i dvoujádrový čip staré architektury Core 2 Duo od Intelu nebo ekvivalentní dvoujádrový AMD Athlon II X2.

F.E.A.R. 3 — kde je strach a fyzika? Rozbor HW nároků
i Zdroj: PCTuning.cz

Kde však nastává problém je vyhlazování hran. Jakmile se vyhlazování rozhodnete zapnout, požaduje F.E.A.R. 3 rázem výrazně výkonnější grafickou kartu. Nároky přitom rozhodně neodpovídají vzhledu hry, protože na hraní ve Full HD rozlišení s vyhlazováním je potřeba karta na úrovni nVidie GeForce GTX 560 či AMD Radeon HD 6850.

Potěšeni nebudou ani majitelé opravdu starých sestav. Na jednu stranu je sice F.E.A.R. 3 v nízkých rozlišeních bez vyhlazování poměrně nenáročný, jakmile vám však na nejvyšší detaily nepojede téměř plynule, máte velký problém. Položky s nastavením grafiky jsou celkem čtyři, přičemž dvě jsou úplně k ničemu, jedno funguje občas a znatelný vliv má jen ambient occlusion. Rozdíl mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky je tak jen v absenci několika minoritních stínů (ty důležité nejsou dynamické stíny v pravém slova smyslu) a rozdíl ve výkonu se pohybuje maximálně okolo 50 %, což je dost špatné (a svědčí to o práci studia, pro které je F.E.A.R. 3 první PC hrou vůbec).

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama