Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
autor: Tomáš Šulc , publikováno 7.7.2011
Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.


Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Ačkoliv by se od DirectX 11 patche dalo čekat další zvýšení nároků už tak hardwarově velmi náročné hry, naměřené výsledky (záměrně při zachování identické metodiky) ukazují při maximálním nastavení detailů pravý opak. Zvýšení frameratu je navíc zejména u karet nVidia GeForce poměrně razantní a Shogun 2 je sice stále velmi náročný, na nejvyšší detaily si jej ovšem majitelé výkonnějších karet bez problémů zahrají.

Pokud zvolíme jako mezní limit průměrných 35 fps (kdy je hra naprosto plynule hratelná), stačí v nejnižším rozlišení 1280 × 1024 px karta na úrovni nVidia GeForce GTX 460 1 GB/AMD Radeon HD 6850. S rostoucím rozlišením nároky rostou jen pomalu i v nejvyšším testovaném rozlišení 1920 × 1200 px byla hra plynula hratelná na GeForce GTX 560 a Radeonu HD 6850, což pokládám za přijatelný výsledek a zejména velký pokrok směrem kupředu od situace při vydání (kdy v 1920 × 1200 px hra nad 35 fps běžela jen na Radeonu HD 6970).



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
22 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 9.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.