Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 7. 2011 12:00 10

Seznam kapitol

1. Přínos DirectX 11 teoreticky 2. Testovací sestava, nastavení, metodika 3. Výsledky GK v DirectX 11 bez vyhlazování 4. Výsledky GK v DirectX 11 včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru v DirectX 11
6. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (země) 7. Srovnávací screeny DirectX 9 vs. 11 (moře) 8. Galerie in game screenshotů (DirectX 11) 9. Závěr

V poslední době se sice mluví hlavně o DirectX 11 updatu pro Crysis 2, ten však není ani zdaleka první hrou, která podobný opravný balík dostala. Před pár týdny se ho dočkala také strategie Shogun 2 ze série Total War. Hlavními přínosy opravného balíku jsou podpora vyhlazování, lepší stíny, teselace a také podstatně lepší celková optimalizace hry.

Reklama

Testovací sestava

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci 1600 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GT 440 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 275.33, pro AMD Radeony pak Catalyst 11.6 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Crysis 2 v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

Společně s vydáním patche se v Shogunu 2 sice objevila také možnost testování pomocí vestavěného benchmarku. Kvůli možnosti srovnat výsledky s původním rozborem jsem však testoval pomocí původní metodiky, tentokrát však jen v režimu pozemní bitvy (hardwarová náročnost obou herních režimů je přibližně stejná). Použil jsem tedy původní náročný replay v režimu hry čtyři proti čtyřem a v něm jsem pomocí programu FRAPS měřil framerate.

Nastavení hry

Shogun 2 — rozbor DirectX 11 patche
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože je článek zaměřený na DirectX 11 update hry, testoval jsem s maximálním možným nastavením grafiky právě pod DirectX 11 (v režimu bez a s čtyřnásobným vyhlazováním hran). Od původní verze se možnosti nastavení grafiky mírně rozšířily. Jednak je nyní možné zapnout pod shader model 4 a 5 vyhlazování hran, Depth of Field má roletkové menu (místo zapnuto/vypnuto je nyní možné měnit mezi vypnuto, low a high) a přibyla položka s teselací.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama