Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 4.7.2011
Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Crysis 2 fandy moderních technologií zklamal. Používá efekty na bázi DirectX 9, vizuálně se PC verze příliš neliší od konzolových a hlavně – vypadá hůř než čtyři roky stará jednička. Nebo ne? Vyšel DirectX 11 patch s balíkem textur v HD rozlišení, který vše změnil! Nebudete sice na hru koukat s otevřenou pusou, ale mohu vás ujistit, že DirectX 11 efekty nepoužívá jen na papíře.


Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Od vydání Crysis 2 mnozí čekali druhé kolo technologických orgií. To se však nekonalo. Místo toho přišla sice vizuálně nadprůměrná hra, ovšem jen s efekty DirectX 9 a nijak zvlášť vybočující z řady ostatních podobných titulů. Nářek PC fandů špičkové počítačové grafiky však němečtí vývojáři nakonec přeci jen vyslyšeli a dočkali jsme se DirectX 11 updatu společně s balíkem textur ve vysokém rozlišení. Tyto dva balíky Crysis 2 posunují přesně tam, kde jsme je chtěli vidět.

Crysis 2 totiž (nejen) z možností rozhraní DirectX 11 čerpá opravdu hluboce. Některé efekty hra představuje vůbec poprvé (Realtime Local Reflection, Depth of Field počítaný přímo ve 3D, polostíny v závislosti na vzdálenosti stín-stínící těleso, Screen Space Directional Occluion), jiné zase přináší v podstatně větší míře, než jsme byli dosud zvyklí (teselace, Parallax Occluion Mapping). Výsledkem je společně s texturami ve dvojnásobném rozlišení špičková grafika, která snad s výjimkou fyzikálního enginu na plné čáře překonává první díl a bezesporu nastupuje na trůn technologicky nejlépe vybavené hry současnosti. Konečně jsme se dočkali hry, která nabízí DirectX 11 efekty nejen na papíře.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Co se týče hardwarové náročnosti, je v nejvyšším DirectX 11 režimu samozřejmě velmi vysoká, naprostý extrém jako u prvního dílu se však nekoná. Pokud vlastníte některou z výkonnějších jednočipových karet, jako je třeba nVidia GeForce GTX 560 Ti či AMD Radeon HD 6950, a ke spokojenosti vám stačí v průměru jen okolo 25 až 30 fps (kdy se hra lehce trhá, ale dá se to snést), můžete si Crysis 2 na to nejlepší nastavení užít třeba i ve Full HD rozlišení klidně hned. Jestliže máte GeForce GTX 580, pojede hra i v rozlišení 1920 × 1200 px plynule okolo slušných 40 fps. Podobně dobře na tom budou i případní majitelé duálních monster, jimž hra na 27" a 30" panelech poběží obdobným způsobem.

No a co dělat v případě, že dostatečně výkonný hardware nemáte a Crysis 2 vám na Ultra nastavení příliš plynule neběží? Jak už bylo řečeno, i v nižším nastavení vypadá hra opravdu dobře, a protože nejsou hardwarové nároky ani na nejvyšší nastavení nijak extrémně přehnané, dovolím si tipovat, že s novou generací karet už bude Crysis 2 na Ultra nastavení hratelný i s běžnými mainstreamovými kartami.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

Celkově splnil Crytek s vydáním DirectX 11 patche pro Crysis 2 přesně to, v co asi doufal každý technologicky založený fanda počítačových her. Update do hry implementuje velké množství nových technologií, které jsme často dosud nikde nemohli vidět, a posunuje počítačovou grafiku zase o kousek dál. Byť si tentokrát na zadek nejspíš nikdo nesedne, dovolím si tvrdit, že jde po vydání patche o jednu z nejlépe vypadajících her dneška a rozhodně o technologicky nejlépe vybavenou hru (DirectX 11 přináší víc než jen rozdíly patrné při pětinásobném zvětšení).

Velkým mínusem nemusí být ani vydání tohoto balíku až několik měsíců po vydání samotné hry. Crysis 2 díky tomu nedostal nálepku extrémně náročné hry jako jeho předchůdce (což dle názoru tvůrců velmi snížilo prodejnost) a PC hráči mají třeba za rok po koupi nové grafické karty o důvod víc si tento i herně povedený titul zahrát znova. Ačkoliv je totiž Crysis 2 v DirectX 11 režimu plynule hratelný i na dnešním nejvýkonnějším hardwaru, vlastní jej jen zlomek hráčů a většina si bude moct nejvyšší Ultra detaily zapnout až s dalšími generacemi karet.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili vybavení na testy.

Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11 Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11 Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11

 Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11 Crysis 2 — velký rozbor DirectX 11



Tagy: Crysis 2  CryEngine 3  engine  directx 11  patch  recenze  rozbor  review  test  directx 9  amd  radeon  nvidia  geforce  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
4.7.2011 07:07:10   213.215.88.xxx 3329
Diky za pekne vypracovanu recku a musim s autorom clanku suhlasit. Ta hra je po grafickej stranke uzasna, nevidel som krajsiu hru
Rozdiel medzi DX9 a DX11 je dost znatelny aj pre oko laika.
Je to prva hra vobec, kde musim taktovat moju 580-ku
4.7.2011 07:12:21   82.145.209.xxx 402
takovej clanek sem si na pondeli predstavoval takhle hra mela vypadat hned po vydani, moje 460 se konecne zacla potit
4.7.2011 07:48:15   78.45.189.xxx 461
neodpustim si ripnuti, ale ty vysledky DX9vsDX11 taky mohly byt ve spolecnym grafu, a ne na ruznych strankach... supr clanek jinak
PS: vymente si uz konecne v testovaci sestave CPU za 2500k/2600k )
4.7.2011 08:30:32   213.192.12.xxx 27
Ahoj, všechno super, jen depth of field efekt nikde není. Nastavení ultra, testuju na GTX580, nicméně i když zamíříte, tak rozostření podle vzdálenosti se nedostaví. Ani tady nikde na obrázku není. Pouze je rozostřen okraj obrazu, což je ale i v DX9. Vůbec to není tak jako u Crysis 1, že se rozostřilo opravdu to, na co člověk nemířil podle toho, jak je to daleko. To je pro mě největší zklamání, tento efekt mě chyběl, v Crysis 1 byl zpracován bravůrně a čekal jsem, že pro vylepšení na Pc se tento efekt dostaví, zvlášť když se o něm zmiňují ve videích, bohužel ale není, nechápu. Kde je tedy ten depth of field???
4.7.2011 08:40:33   213.192.12.xxx 54
Dokonce při nastavení ultra není rozostřený ani okraj obrazovky, nechápu. Kde je vidět nové rozostření je pouze při přenastavování zbraní či nanokatalyzátorů. Tam je pěkně vidět bokeh efekt, jenže obraz je rozostřen všude stejně, tak to není ono. Při míření ale nic, to mi není jasné.
4.7.2011 09:05:31   77.104.240.xxx 170
chci se zeptat nějákých znalců.. kdyby hra byla nativně DX11, byl by ten výkon uplně jinde? protože mám za to, že je to zase zaplacáno DX11 ala marketing, grafiky se potí, ale výsledek by měl být uplně jinde, co se týče kvality/výkonu.. celkem u dost her to teď tak je a dokud tu nebude DX11 na konzolích, tak se lepších výsledku asi člověk nedočká.. tato hra už v základu vypadala pěkně, ale třeba takové Dragon Age 2 a jeho přínos v podobě DX11 je nesmyslný, propady fps až hanba
4.7.2011 15:24:31   88.102.74.xxx 30
Ano nativní DX11 by mohlo vypadat ještě lépe (a teoreticky by mohlo ject i svižněji). Problém je, že Crytek asi bude dál dělat konverze na konzolovky, takže dokud nebudou DX11 konzole tak se asi nedočkáme. Nicméně Crysis 2 opravdu využívá DX11 hodně. Další podobná by měla být BF3.
4.7.2011 09:26:27   212.114.159.xxx 3535
Uzasne...DX11 je tedy vlastne jen vylepseni stinu za cenu polovicniho vykonu. V normalnim rozpolozeni si hrac niceho nevsimne. Musel bych hru zastavit a lupou sledovat screenshoty...uzasne Crytek a autor by mel pobrat vice objektivity
4.7.2011 09:30:48   213.215.88.xxx 2416
Bud si tu hru nehral aj v DX9, alebo si slepy
4.7.2011 09:47:33   133.5.165.xxx 2010
ja se pridam(nic proti crytek nebo autorovi), ale z tech fotek tady vidim, ze rozdil nevidim, teda poznam hires textury, ale jinak to dx11 nevidim....mozna kdybych to hral tak budu mit lepsi pocit v dx11, to rict nemuzu
4.7.2011 10:01:59   85.71.230.xxx 189
Jedna věc je, když se tu zkoumaly DX10 efekty pod lupou. Ale jestli někdo nevidí ani tohle, tak to poukazuje na zdravotní/technický problém. Samozřejmě, i kdyby se tam střílelo do růžových krychlí na černém pozadí, tak to furt bude stejně tupá střílečka, ale tahle filozofie do článků o technologii moc nepatří.
4.7.2011 11:14:27   88.101.70.xxx 233
no treba Depth of Fiels je neco strasnyho, nevim, kterej dement s tim kdy prisel, radsi by si meli prostudovat fyziku, optiku, spektralni sireni atp. Tohle vypada, jak kdyz je clovek sjetej a hraje CSko.
4.7.2011 15:25:51   88.102.74.xxx 72
Ten DOF je blbej ve všech hrách. Stejně tak HDR, které vlastně omezuje dynamickej rozsah namísto rozšiřování (no ony hry nepotřebujou rozšířit dynamickej rozsah že, to je třeba obvykle leda v realitě ).
4.7.2011 09:53:10   85.71.230.xxx 123
Střízlivě napsaný článek. Můžu jedině souhlasit. Na zadek si sedat nebudeme, ale všichni žvástalští vývojáři, co v posledních letech prohlašovali své hry, jako DX11 tituly, by měli za trest dostat pružnou latí přes ...

Sice je vizuálně zásadní rozdíl hlavně v HD texturách, ale doprovodné DX11 serepetičky jsou v takovém množství a kvalitě, kterou přehlédne jen ignorant, co tu hru pod DX11 vůbec nehrál. Ne každej si lebedí ve zběsilém dohrání za co nejmenší počet hodin a následném rychlém stahování nové hry. Teď, když se hráč zastaví a začne broulit kolem sebe, je alespoň na co.
4.7.2011 10:19:00   83.208.101.xxx 118
Chápete vůbec že z fotky poznáte tak ..........
Ono je potřeba si to zahrát v pohybu na max.
pak můžete soudit. Musím říct že včera sem si to zahrál a málem mi s toho vypadli oči jak sem na tu grafiku čuměl. Nic hezčího sem zatím nehrál a to sem to ho hrál fakt hodně.

PS: mám jiný problém, mám 6970 a v dx11 mi prostě myš v menu reaguje kousek niž než by měla, v DX9 to nedělá neví někdo co s tím?
4.7.2011 11:03:42   93.91.243.xxx 201
Crysis 2 z DX9 vymáčkl maximum, takže DX11 záplata jen ukázala co DX11 umí navíc. Zkuste si srovnat třeba Mafii 2 nebo Arma 2 s Lost Planet 2, kde DX11 neznamená automaticky lepší grafiku. Crysis 2 byla graficky dokonalá hra a teď jen ukazuje, že může být ještě lepší. Kdyby uvedli DX9 Crysis 2 jako DX11, tak by si toho málokdo všiml.
4.7.2011 11:17:39   194.213.43.xxx 77
Jsem rád, že Crytek dodržel slovo a DX 11 podporu přidal. Jsem toho názoru, že vydání jen v DX 9 bylo marketingovým tahem, aby konzolisti neviděli ten propastný rozdíl mezi jednotlivýma verzema. Jinak Crysis už opět vede žebříčky prodejnosti, takže i po téhle stránce se jim to asi vyplatilo. Crytek ale už přiznal (rozhovor pro gamasutru), že orientace nejprve na slabší hardware nebyla úplně nejlepším tahem. Tak už to snad přístě neudělají a jejich další hra vyjde v plné parádě rovnou. Jinak souhlasím to co napsal kolega výše, že konečně se GTX 580 nefláká a občas se jí roztočí i větráček a dává o sobě vědět ..takhle jsem ji zatím neslyšel funět dosud u žádné jiné hry.
4.7.2011 11:21:41   78.45.165.xxx 95
Jaké bylo napstavení v driverech ATI? A Z jaké karty pocházej srovnávací screeny. Nezdá se mi totiž opět docela silná dominance "staršího" Radeonu 5870. Kdyby byla v testu 6950, prohrála by. A rozdíl mezi 5870 a 6970 je v DX11 menší než v DX9, čekal bych spíš opak protože 6970 má oproti Cypressům dvojitej front-end a lepší teselaci. Tak mě akorát napadá to, jak jste nastavili drivery, protože už pár měsíců tam AMD má kolonku teselace, kde je defaultně zapnuto "amd optimized" což udělá to, že to teselaci dost oseká, viditelně sníží počet polygonů a kvalita jde dolu aby se zvednul výkon. Jak to teda bylo nastaveno? A Nwemohli by jsme vidět porovnání screenů ATI/Nvidia na stejném místě v DX11?
4.7.2011 12:56:17   217.75.92.xxx 40
Dík za snahu no v článku mi chýba časť o vplyve jednotlivých nastavení grafiky na výkon. V ostatných článkoch tohoto typu sa zaoberáte každým možným nastavením grafiky (efekty, objekty, častice, post-p, tiene, atd.) a ich čiastkovými zmenami vizuálu a fps-ka. No tu aj keď Crytek tuto možnosť konečne doplnil, Vy ste porovnanie nastavení obmedzili len na extreme vs ultra. Máte tam síce viacero dvojíc porovnaní aj so zmenou fps, ale stále porovnávate globálne nastavenia extreme vs. ultra Nič detailné. Na podobne články sa vždy teším, lebo mi ušetria čas pri nastavovaní grafiky, no tu je 11 strán, ale pomoc minimálna. Informácia o tom, že to v dx11 vyzerá lepšia ako v dx9 a to, že to ma značný dopad na fps by sa zmestilo aj do malej novinky.
4.7.2011 14:38:24   109.164.74.xxx 1014
rozdíly, abych v zápalu hry hledal lupou, ale drastické snížení FPS je znatelné okamžitě a celou hru...kde jsou ty kecy teď, že nové DX krom zlepšení vizuálu, sníží i náročnost na HW?..opět je opak pravdou...a kromě toho, jako může někdo chcít za GK, jako gtx580 kolem 10000, když není schopná ve hrách zařídit ani pul roku po jejím vydání, stabilních 60FPS?...opravdu smutné si pořídit sestavu za 45000-50000Kč a muset se v "novějších" hrách často na max detaily a bez AA, spokojit s průměrnými a nehladkými 40fps - humus
4.7.2011 16:29:57   81.92.148.xxx 52
kvůli tomu se každej rok vyrobí X novej kousků HW, starej se prodá a koupí se novej aby hráč mohl hrát pořád hry na počtu FPS na jakým je zviklej
4.7.2011 17:24:26   178.22.112.xxx 50
Ja bych jen podotnul ze rozdily ktere prezentujete jako cistou teselaci jsou ve skutecnosti displacement, teselace je jen zahusteni meshe. Az s displacementem to dela takove rozdily ve strukture meshe.
4.7.2011 17:50:05   78.108.152.xxx 42
georgis napsal:
rozdíly, abych v zápalu hry hledal lupou, ale drastické snížení FPS je znatelné okamžitě a celou hru...kde jsou ty kecy teď, že nové DX krom zlepšení vizuálu, sníží i náročnost na HW?..opět je opak pravdou...a kromě toho, jako může někdo chcít za GK, jako gtx580 kolem 10000, když není schopná ve hrách zařídit ani pul roku po jejím vydání, stabilních 60FPS?...opravdu smutné si pořídit sestavu za 45000-50000Kč a muset se v "novějších" hrách často na max detaily a bez AA, spokojit s průměrnými a nehladkými 40fps - humus

Co to plácáš? Vyjmenuj jednu hru krom zmíněného Crysis 2 dx11 na kterou ta gtx580 nebude stačit pro těch 60 fps? A nepiš ArmuII, to je kapitola sama pro sebe.
4.7.2011 19:36:34   77.104.201.xxx 11
nez se do toho pustim. Funguji predchozi, v DX9 ulozene pozice ? Nebo se to v DX11 musi rozjet od zacatku ?
4.7.2011 22:14:04   77.104.201.xxx 20
Tak jsem to nakonec risknul... a da se pokracovat dal.
4.7.2011 21:11:27   89.248.248.xxx 11
dekujeme za clanek, ale kdyz v nem neni pro vetsinu zasadni informace, tj. ktere konkretni polozky v ULTRA maji jaky vliv na vykon aby bylo mozne zapnout DX11 alespon na necem co tolik nezere tu nenajdeme. Hraju to se vsim na Ultra na 1920x1200 na HD 5770 a je to opravdu hodne na hrane...
4.7.2011 22:12:52   77.104.201.xxx 00
Jo, to by se mi taky hodilo. Prozatim jsem dal rozmazani obrazu na nizke (to stejne nemam moc rad) a prepnul stiny na extrem (ty DX11 ozelim). O dost se to zlepsilo.
4.7.2011 22:45:01   90.177.201.xxx 43
Ty rozdily tam jsou ale obetovat spousty FPS kvuli trosku mekcim stinum, vyboulenym cihlam (btw zadny dum dnes nema mezi cihlami takova koryta, jako ve verzi s teselaci) nebo plastictejsimu kameni, je nesmysl. Kdyby DX11 prinasel takove rozdily, jako jsou mezi rekneme strednim a timto DX11 nastavenim, potom by se dalo hovorit o uspechu, ale takto? Behem hrani nerozeznatelne rozdily za cenu polovicni FPS. Kdyz uz ma nekdo takovy stroj, ze ho rozdily ve vykonu nezajimaji, tak proc ne, ale pro majitele slabsich DX11 karet to rozhodne smysl nema, no a jako ospravedlneni koupe DX11 karty teprve ne. Nehlede na to, ze nove DX11 ma byt vyhodne prave v tom, ze umoznuje efektivnejsi vyuzivani ruznych pokrocilych efektu. Kdyz se podivam na FPS, tak se musim zasmat. Hra by mela pod DX11 bezet minimane stejne plynule, jako pod DX9, jelikoz je zde moznost efektivnejsiho vykreslovani sceny, nez u DX9 a tim by mela vzniknout rezerva pro implementaci hrbolatych cihel.
5.7.2011 08:20:46   88.101.70.xxx 32
heh, tak ten obrazek s tesellaci je celkove vtipnej, oni se piplaji s plastickejma cihlama, kterejch si ve strilecce tezko bude nekdo vsimat a priotom jim vubec nevadi, ze na rohu, ktery je mimochodem nesmyslne rovny jak kdyz streli, ty textury k sobe vubec nesedi, je to k smichu.
5.7.2011 06:58:25   213.192.12.xxx 40
XTad napsal:
Ty rozdily tam jsou ale obetovat spousty FPS kvuli trosku mekcim stinum, vyboulenym cihlam (btw zadny dum dnes nema mezi cihlami takova koryta, jako ve verzi s teselaci) nebo plastictejsimu kameni, je nesmysl. Kdyby DX11 prinasel takove rozdily, jako jsou mezi rekneme strednim a timto DX11 nastavenim, potom by se dalo hovorit o uspechu, ale takto? Behem hrani nerozeznatelne rozdily za cenu polovicni FPS. Kdyz uz ma nekdo takovy stroj, ze ho rozdily ve vykonu nezajimaji, tak proc ne, ale pro majitele slabsich DX11 karet to rozhodne smysl nema, no a jako ospravedlneni koupe DX11 karty teprve ne. Nehlede na to, ze nove DX11 ma byt vyhodne prave v tom, ze umoznuje efektivnejsi vyuzivani ruznych pokrocilych efektu. Kdyz se podivam na FPS, tak se musim zasmat. Hra by mela pod DX11 bezet minimane stejne plynule, jako pod DX9, jelikoz je zde moznost efektivnejsiho vykreslovani sceny, nez u DX9 a tim by mela vzniknout rezerva pro implementaci hrbolatych cihel.


Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.
5.7.2011 08:20:30   85.161.180.xxx 31
Mě přijde nejhorší rozmazávaní při pohybu (blur) který je naprosto neadekvátní - vždyť ten vojáček by musel letět nadzvukovou rychlostí aby se mu takhle rozmazávalo vidění
5.7.2011 10:19:37   89.102.183.xxx 41
velká sranda je taky jak ty nové efekty udělají z cihlove zdi v reálu staré několik desitek let, několik set let starou kamenou hradbu. U dungeonů to pochopim, tam jse vše z kamenů a ten se časem eroduje do kulata, ale ty cihly? vždycky jsem viděl na starých barácích cihly olámané, vypadlé, vydrolená malta atd. Ale ve světě crysis a teselace se cihly zaoblují, zvětšují se spáry (ale malta zůstává - nějaký nový fyzikálně-chemický jev). Si říkám k čemu ty všechny nové efekty jsou když z toho vyleze pak takový paskvil.
5.7.2011 10:26:03   90.177.201.xxx 12
vixl napsal:
velká sranda je taky jak ty nové efekty udělají z cihlove zdi v reálu staré několik desitek let, několik set let starou kamenou hradbu. U dungeonů to pochopim, tam jse vše z kamenů a ten se časem eroduje do kulata, ale ty cihly? vždycky jsem viděl na starých barácích cihly olámané, vypadlé, vydrolená malta atd. Ale ve světě crysis a teselace se cihly zaoblují, zvětšují se spáry (ale malta zůstává - nějaký nový fyzikálně-chemický jev). Si říkám k čemu ty všechny nové efekty jsou když z toho vyleze pak takový paskvil.

Ano, presne toto jsem zminoval, jako jeden ze zasadnich nedostatku, bohuzel mainstreamovy hrac zmasirovan prezentacnimi videi to nebude schopen akceptovat.
5.7.2011 10:29:03   90.177.201.xxx 13
Tim007 napsal:
XTad napsal:
Ty rozdily tam jsou ale obetovat spousty FPS kvuli trosku mekcim stinum, vyboulenym cihlam (btw zadny dum dnes nema mezi cihlami takova koryta, jako ve verzi s teselaci) nebo plastictejsimu kameni, je nesmysl. Kdyby DX11 prinasel takove rozdily, jako jsou mezi rekneme strednim a timto DX11 nastavenim, potom by se dalo hovorit o uspechu, ale takto? Behem hrani nerozeznatelne rozdily za cenu polovicni FPS. Kdyz uz ma nekdo takovy stroj, ze ho rozdily ve vykonu nezajimaji, tak proc ne, ale pro majitele slabsich DX11 karet to rozhodne smysl nema, no a jako ospravedlneni koupe DX11 karty teprve ne. Nehlede na to, ze nove DX11 ma byt vyhodne prave v tom, ze umoznuje efektivnejsi vyuzivani ruznych pokrocilych efektu. Kdyz se podivam na FPS, tak se musim zasmat. Hra by mela pod DX11 bezet minimane stejne plynule, jako pod DX9, jelikoz je zde moznost efektivnejsiho vykreslovani sceny, nez u DX9 a tim by mela vzniknout rezerva pro implementaci hrbolatych cihel.


Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.
5.7.2011 11:18:12   83.208.101.xxx 31
XTad napsal:
Tim007 napsal:
XTad napsal:
Ty rozdily tam jsou ale obetovat spousty FPS kvuli trosku mekcim stinum, vyboulenym cihlam (btw zadny dum dnes nema mezi cihlami takova koryta, jako ve verzi s teselaci) nebo plastictejsimu kameni, je nesmysl. Kdyby DX11 prinasel takove rozdily, jako jsou mezi rekneme strednim a timto DX11 nastavenim, potom by se dalo hovorit o uspechu, ale takto? Behem hrani nerozeznatelne rozdily za cenu polovicni FPS. Kdyz uz ma nekdo takovy stroj, ze ho rozdily ve vykonu nezajimaji, tak proc ne, ale pro majitele slabsich DX11 karet to rozhodne smysl nema, no a jako ospravedlneni koupe DX11 karty teprve ne. Nehlede na to, ze nove DX11 ma byt vyhodne prave v tom, ze umoznuje efektivnejsi vyuzivani ruznych pokrocilych efektu. Kdyz se podivam na FPS, tak se musim zasmat. Hra by mela pod DX11 bezet minimane stejne plynule, jako pod DX9, jelikoz je zde moznost efektivnejsiho vykreslovani sceny, nez u DX9 a tim by mela vzniknout rezerva pro implementaci hrbolatych cihel.


Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.

To co píšeš opravdu postrádá logiku, proč by to prosím tě dělaly když jím bylo vytíklno že hra měla vyjít v dx11 a nestalo se tak. A hlavně tvrdit že dx9 je v podstatě stejně dobrý jak dx11 vypovídá o tvé neinformovanosti, něco si o tom prosím tě přečti. PS: podle mě to bylo tak že hra měla hlavně vydělat to chce přece každý ne. A když byla ps3 najednou prolomena tak ji chtěli vydat co nejrychleji aby vydělali co nejvíc než se heck rozšíří. Podpora pro pc dx11 ještě nebyla dodělána tak ji odložily(četl sem že na ni začali dělat až v prosinci). Přijde mi to tak že patříš do té skupiny lidí co nadávali když hra vyšla že nemám dx11 a teď nadáváš že s dx11 je to moc náročné na výkon. Tak proč ji prosím tě zapínáš?
5.7.2011 12:11:08   213.192.12.xxx 45
XTad napsal:
Tim007 napsal:
[quote=XTad]

Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.


Je vidět, že asi fakt nevíš, o co tu jde, prosím neber to špatně. Když mluvíš zrovna o hrbolaté zdi, což je velmi dobrý příklad, opět nevím, kde jsi vzal, že díky dx11 toto dokáží udělat mnohem plynuleji. To je zase nesmysl, fakt sorry. Tato zeď je vytvořena pomocí displacement mappingu, který dx9 neumí a nikdy umět nebude. Jedná se o to, že veškerá geometrie je vytvořena automaticky při hře, a to díky černobílému obrázku, který určuje, co se má vysunout z modelu nahoru a co dovnitř. A díky teselaci dx11 jsou vytvořeny další trojuhelniky, resp. polygony, které tyto nerovnosti přenesou do modelu. Jedná se ale o automatický proces, který musí být vypočítán a proto je tato operace velmi náročná a dříve naprosto nemyslitelná. Víš, kdyby to vše vymodelovali standardně přímo do modelu, hra by jela rozhodně mnohem rychleji, což je případ dx9. Problém je v tom, že vše modelovat by bylo časově velmi náročné až nemyslitelné, protože by pak vše vypadalo stejně nebo bys musel vytvořit spoustu modelů jen stěny, jednoho šutru a podobně. Při displacement mappingu stačí vytvořit texturu a tu upravovat ve photoshopu, což je asi 100x rychlejší. Proto je tedy dx11 pomalejší, generuje polygony do neexistujícího tvaru z mnohem jednodušších modelů. A to se musí dít každý snímek za sekundu, co ti komp jede, nanášet na tuto geometrii texturu, osvětlovat atd. Takže ještě jednou, dx9 toto nikdy nepodporoval, nikdy podporovat nebude a tudíž dx11 v tom nemůže být plynulejší, protože to jde jen v dx11.
5.7.2011 16:57:19   81.201.60.xxx 50
model se negeneruje pri kazdem vykreslovani jednoho snimku, ale v momente kdy se natahne zakladni model do gpu, na nej se nanesou displace mapy a plikuje se teselace, a takto vygenerovany uz se v pameti drzi dokud neopustis danou scenu ;)
5.7.2011 16:54:11   81.201.60.xxx 23
Uprimne receno, kdyby u screenu nebylo napsano co je dx9 a co je dx11 tak bych ani rozdil nepoznal, o to mensi sance je ze bych si toho vsiml pri hre, a dx11 mi stejne nevynahradi realizaci toho dilu jako koridorove strilecky
5.7.2011 19:36:54   90.177.201.xxx 11
vrana17 napsal:
XTad napsal:
Tim007 napsal:
XTad napsal:
Ty rozdily tam jsou ale obetovat spousty FPS kvuli trosku mekcim stinum, vyboulenym cihlam (btw zadny dum dnes nema mezi cihlami takova koryta, jako ve verzi s teselaci) nebo plastictejsimu kameni, je nesmysl. Kdyby DX11 prinasel takove rozdily, jako jsou mezi rekneme strednim a timto DX11 nastavenim, potom by se dalo hovorit o uspechu, ale takto? Behem hrani nerozeznatelne rozdily za cenu polovicni FPS. Kdyz uz ma nekdo takovy stroj, ze ho rozdily ve vykonu nezajimaji, tak proc ne, ale pro majitele slabsich DX11 karet to rozhodne smysl nema, no a jako ospravedlneni koupe DX11 karty teprve ne. Nehlede na to, ze nove DX11 ma byt vyhodne prave v tom, ze umoznuje efektivnejsi vyuzivani ruznych pokrocilych efektu. Kdyz se podivam na FPS, tak se musim zasmat. Hra by mela pod DX11 bezet minimane stejne plynule, jako pod DX9, jelikoz je zde moznost efektivnejsiho vykreslovani sceny, nez u DX9 a tim by mela vzniknout rezerva pro implementaci hrbolatych cihel.


Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.

To co píšeš opravdu postrádá logiku, proč by to prosím tě dělaly když jím bylo vytíklno že hra měla vyjít v dx11 a nestalo se tak. A hlavně tvrdit že dx9 je v podstatě stejně dobrý jak dx11 vypovídá o tvé neinformovanosti, něco si o tom prosím tě přečti. PS: podle mě to bylo tak že hra měla hlavně vydělat to chce přece každý ne. A když byla ps3 najednou prolomena tak ji chtěli vydat co nejrychleji aby vydělali co nejvíc než se heck rozšíří. Podpora pro pc dx11 ještě nebyla dodělána tak ji odložily(četl sem že na ni začali dělat až v prosinci). Přijde mi to tak že patříš do té skupiny lidí co nadávali když hra vyšla že nemám dx11 a teď nadáváš že s dx11 je to moc náročné na výkon. Tak proč ji prosím tě zapínáš?

Tvuj posledni prispevek jsem sice moc nepochopil, ale i tak se pokusim odpovedet. DX11 zaplatu pro hru udelali, aby umlceli rypaly, kterym nestaci DX9 a pozaduji podobnou "revoluci", jako v pripade prvniho dilu. Myslim, ze to byl moudry a dobry krok. Konzoliste maji radost, ze mohou hrat Crysis na svych masinkach a majitele nabusenych sestav zase obdivuji posledni technologicke vykriky. To je ale asi tak vse. Efekty prezentovane v DX11 verzi se nerovnaji DX11. DirectX jsou pouze nastroje pro vyvojare, no a diky posledni verzi mohou efektivne vyuzit napriklad teselaci, ktera je zde jiz ale pomerne dlouhou dobu. Tudiz vetsinu efektu lze udelat i pod DX9, akorat by to trvalo dele, bylo by to mnohem narocnejsi jak na vykon pocitace, tak na samotne vyvojare. To porad nic nemeni na tom, ze DirectX nejsou nove graficke efekty, ale pouze nastroj k jejich vytvoreni.
5.7.2011 19:48:26   90.177.201.xxx 20
Tim007 napsal:
XTad napsal:
Tim007 napsal:
[quote=XTad]

Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.


Je vidět, že asi fakt nevíš, o co tu jde, prosím neber to špatně. Když mluvíš zrovna o hrbolaté zdi, což je velmi dobrý příklad, opět nevím, kde jsi vzal, že díky dx11 toto dokáží udělat mnohem plynuleji. To je zase nesmysl, fakt sorry. Tato zeď je vytvořena pomocí displacement mappingu, který dx9 neumí a nikdy umět nebude. Jedná se o to, že veškerá geometrie je vytvořena automaticky při hře, a to díky černobílému obrázku, který určuje, co se má vysunout z modelu nahoru a co dovnitř. A díky teselaci dx11 jsou vytvořeny další trojuhelniky, resp. polygony, které tyto nerovnosti přenesou do modelu. Jedná se ale o automatický proces, který musí být vypočítán a proto je tato operace velmi náročná a dříve naprosto nemyslitelná. Víš, kdyby to vše vymodelovali standardně přímo do modelu, hra by jela rozhodně mnohem rychleji, což je případ dx9. Problém je v tom, že vše modelovat by bylo časově velmi náročné až nemyslitelné, protože by pak vše vypadalo stejně nebo bys musel vytvořit spoustu modelů jen stěny, jednoho šutru a podobně. Při displacement mappingu stačí vytvořit texturu a tu upravovat ve photoshopu, což je asi 100x rychlejší. Proto je tedy dx11 pomalejší, generuje polygony do neexistujícího tvaru z mnohem jednodušších modelů. A to se musí dít každý snímek za sekundu, co ti komp jede, nanášet na tuto geometrii texturu, osvětlovat atd. Takže ještě jednou, dx9 toto nikdy nepodporoval, nikdy podporovat nebude a tudíž dx11 v tom nemůže být plynulejší, protože to jde jen v dx11.

Proti tvemu prispevku se neda prakticky nic namitnout. Psal jsem to, ze vetsinu efektu (napr. hrbolata zed) lze udelat pod DX9 akorat by to bylo mnohem narocnejsi pro vyvojare (tj. to, co jsi napsal). To, ze se hra s hrbolatou zdi bude vice sekat jsem napsal taky, konkretne v teto vete: "...tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed..."
Bohuzel jsem to cele zamotal zamenenim slov plynuleji a efektivneji v teto vete: "Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji..." Nicmene si myslim, ze to bylo i tak pochopitelne a to diky tomu, ze jsem v dalsi vete poukazal na "vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed" (mysleno v DX11 rezimu).
5.7.2011 19:49:47   90.177.201.xxx 00
XTad napsal:
Tim007 napsal:
XTad napsal:
Tim007 napsal:
[quote=XTad]

Toto je samozřejmě holí nesmysl. Pokud by byla grafika stejná, pak by teoreticky měla jít o něco rychleji, ovšem opět záleží na optimalizaci, nikde není psáno, že dx11 je třeba o 20% rychlejší. Nabízí programátorům více způsobů řešení, to je tak ale všechno, to co píšeš je úplný nesmysl. Navíc když do dx11 zabudují dalších deset náročných efektů, které pod DX9 vůbec nejsou, tak je snad logické, že hra bude pomalejší. DX11 je tu od toho, aby tyto efekty vůbec byly možné, některé věci jde udělat pod DX9, některé vůbec, u některých by to bylo až moc složité. Když ale pod DX9 nejsou a pod DX11 je všechny dají, tak je jasné, že hra bude podstatně pomalejší a je na každém, ať si to nastaví jak chce. Jen je škoda, že není zvlášť antialiasing, protože při jeho vypnutí by hra jela dobře i na horších strojích při ultra nastavení. Na mé GTX580 to jede ve fullhd plynule při ultra nastavení, jen rozmazaní obrazu jsem dal na low (nebo co to tam je za nízkou položku), což velmi značně pomohlo rychlosti a o DX11 efekty jsem se neochudil.

Netvrdim, ze mam patent na moudrost, tudiz je zcela mozne, ze se pletu, nicmene i tak s tebou nesouhlasim. Vetsina efektu, ktere jsou v Crysis navic by sla udelat i pod DX9, jenze by to bylo mnohem narocnejsi jak pro vyvojare, tak pro engine. Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji, nez by tomu bylo pri definovani trojuhelnikove site pod DX9, tak by stejnym zpusobem meli dokazat zefektivnit vykresleni cele sceny, tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed by nahnali na zjednoduseni ostatnich modelu atp.


Je vidět, že asi fakt nevíš, o co tu jde, prosím neber to špatně. Když mluvíš zrovna o hrbolaté zdi, což je velmi dobrý příklad, opět nevím, kde jsi vzal, že díky dx11 toto dokáží udělat mnohem plynuleji. To je zase nesmysl, fakt sorry. Tato zeď je vytvořena pomocí displacement mappingu, který dx9 neumí a nikdy umět nebude. Jedná se o to, že veškerá geometrie je vytvořena automaticky při hře, a to díky černobílému obrázku, který určuje, co se má vysunout z modelu nahoru a co dovnitř. A díky teselaci dx11 jsou vytvořeny další trojuhelniky, resp. polygony, které tyto nerovnosti přenesou do modelu. Jedná se ale o automatický proces, který musí být vypočítán a proto je tato operace velmi náročná a dříve naprosto nemyslitelná. Víš, kdyby to vše vymodelovali standardně přímo do modelu, hra by jela rozhodně mnohem rychleji, což je případ dx9. Problém je v tom, že vše modelovat by bylo časově velmi náročné až nemyslitelné, protože by pak vše vypadalo stejně nebo bys musel vytvořit spoustu modelů jen stěny, jednoho šutru a podobně. Při displacement mappingu stačí vytvořit texturu a tu upravovat ve photoshopu, což je asi 100x rychlejší. Proto je tedy dx11 pomalejší, generuje polygony do neexistujícího tvaru z mnohem jednodušších modelů. A to se musí dít každý snímek za sekundu, co ti komp jede, nanášet na tuto geometrii texturu, osvětlovat atd. Takže ještě jednou, dx9 toto nikdy nepodporoval, nikdy podporovat nebude a tudíž dx11 v tom nemůže být plynulejší, protože to jde jen v dx11.

Proti tvemu prispevku se neda prakticky nic namitnout. Psal jsem to, ze vetsinu efektu (napr. hrbolata zed) lze udelat pod DX9 akorat by to bylo mnohem narocnejsi pro vyvojare (tj. to, co jsi napsal). To, ze se hra s hrbolatou zdi bude vice sekat jsem napsal taky, konkretne v teto vete: "...tudiz vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed..."
Bohuzel jsem to cele zamotal zamenenim slov plynuleji a efektivneji v teto vete: "Pokud dokazi diky DX11 vykreslit hrbolatou zed mnohem plynuleji..." Nicmene si myslim, ze to bylo i tak pochopitelne a to diky tomu, ze jsem v dalsi vete poukazal na "vykonovou ztratu, kterou by prinesla hrbolata zed" (mysleno v DX11 rezimu).

P.S. Neresil jsem to, jakym zpusobem bude vysledneho efektu dosazeno, ale resil jsem prave az ten vysledny efekt.
5.7.2011 23:10:29   213.192.12.xxx 10
Olda_rab1 napsal:
model se negeneruje pri kazdem vykreslovani jednoho snimku, ale v momente kdy se natahne zakladni model do gpu, na nej se nanesou displace mapy a plikuje se teselace, a takto vygenerovany uz se v pameti drzi dokud neopustis danou scenu ;)


Ano, to jsem špatně napsal, negeneruje se každý snímek, to je pochopitelně nesmysl, nicméně se musí každý snímek nasvětlovat, stínovat a texturovat.
6.7.2011 06:11:06   213.81.191.xxx 10
Uz starucky F.E.A.R. z 2005 mal v dx9 rovnako plasticke tehlove steny a to veru islo na inom HW.
Kazdopadne mi hra na "ULTRA" v 1920x1080 pride tak prehnane rozmazana ze to vyzera ako by to islo v ovela nizsom rozliseni... Da sa ten AA nejako vypnut?
6.7.2011 07:59:52   212.5.212.xxx 40
tak tak, FEAR mal super engine a ovela lepsiu hratelnost - proste to bola Pecka, skoda tej FEAR 2,3.

5870 - stale good karta
7.7.2011 16:12:44   85.161.68.xxx 10
to není žádný AA ale Blur efekt. Ten je třeba vypnout. Osobně když ho uvidim v nastavení hry tak hned vypínam, příšerně rozmazáva.
6.7.2011 10:02:45   83.240.119.xxx 01
LIdi mam problem naistaloval sem highttexture pack a ve hre mam kolonku vysedlou. .nevím jak to rozjet mam win7 32bit muzo to být tím?to by me teda hodne zamrzelo
6.7.2011 12:39:46   77.104.201.xxx 20
Pro textury ve vysokem rozliseni je nejspis potreba 64bit OS a je doporucena graficka karta s minimalne 1GB pameti.
6.7.2011 13:19:43   77.104.201.xxx 20
Tak mi to nedalo a otestoval jsem ty 3 mapy co ten benchmark nabizi v puvodnim DX9 + puvodni textury a porovnal s DX11 v novych texturach. Vyslo mi zajimave srovnani:
DX9 Avg FPS 65,9 a min FPS 9,8
DX11 Avg FPS 48,8 a min FPS 14,1
Propad u prumerneho FPS jsem diky vyssim narokum logicky predpokladal, ale narust u minima bych necekal. Pokud ten benchmark nekeca, tak u DX11 doslo i k nejake te optimalizaci.
7.7.2011 16:15:18   85.161.68.xxx 00
určitě, při DX11 efektech makají hlavně shadery a nároky na hrubý výkon klesají.
6.7.2011 15:13:04   109.164.74.xxx 11
fiLL-kiLL napsal:
georgis napsal:
rozdíly, abych v zápalu hry hledal lupou, ale drastické snížení FPS je znatelné okamžitě a celou hru...kde jsou ty kecy teď, že nové DX krom zlepšení vizuálu, sníží i náročnost na HW?..opět je opak pravdou...a kromě toho, jako může někdo chcít za GK, jako gtx580 kolem 10000, když není schopná ve hrách zařídit ani pul roku po jejím vydání, stabilních 60FPS?...opravdu smutné si pořídit sestavu za 45000-50000Kč a muset se v "novějších" hrách často na max detaily a bez AA, spokojit s průměrnými a nehladkými 40fps - humus

Co to plácáš? Vyjmenuj jednu hru krom zmíněného Crysis 2 dx11 na kterou ta gtx580 nebude stačit pro těch 60 fps? A nepiš ArmuII, to je kapitola sama pro sebe.


starcraft 2 + poslední anno(obě hry samozřejmě nemyslím na začátku prázdné mapy), dále pak metro, nové AvP...a mohl bych pokračovat...ani jednu hru GTX 580 neudrží na minimálních 60fps na při max detailech a full hd rozlišení i bez AA

navíc jak může někdo děkovat crytecu za DX11, když si ho nikdo plynule neoužije?!..ale asi vám stačí tearing-show, ale hlavně, že to vypadá cool...
6.7.2011 17:53:30   83.240.119.xxx 00
djuras napsal:
LIdi mam problem naistaloval sem highttexture pack a ve hre mam kolonku vysedlou. .nevím jak to rozjet mam win7 32bit muzo to být tím?to by me teda hodne zamrzelo



mam radeon 5870 s 1gb ram a os win 7 32bit coz mam vetcina lidi nechapu proc by texury potrebovali 64bit os
13.7.2011 09:37:37   78.98.29.xxx 00
Mirek napsal:
Pro textury ve vysokem rozliseni je nejspis potreba 64bit OS a je doporucena graficka karta s minimalne 1GB pameti.

Myslim ze odpoved je velmi jednoducha. 32bitovy system nevie vyuzit pre jeden proces, teda v tomto pripade crysis2.exe viac ako 2GB ram. Pre vysoke textury tej ramky treba zrejme viac, preto je na to potrebny aj 64bit system, kde take obmedzenie nie je.
13.7.2011 09:40:07   78.98.29.xxx 00
reagovat som chcel na:
djuras: "mam radeon 5870 s 1gb ram a os win 7 32bit coz mam vetcina lidi nechapu proc by texury potrebovali 64bit os"
6.7.2011 18:34:30   178.22.112.xxx 11
georgis napsal:
fiLL-kiLL napsal:
georgis napsal:
rozdíly, abych v zápalu hry hledal lupou, ale drastické snížení FPS je znatelné okamžitě a celou hru...kde jsou ty kecy teď, že nové DX krom zlepšení vizuálu, sníží i náročnost na HW?..opět je opak pravdou...a kromě toho, jako může někdo chcít za GK, jako gtx580 kolem 10000, když není schopná ve hrách zařídit ani pul roku po jejím vydání, stabilních 60FPS?...opravdu smutné si pořídit sestavu za 45000-50000Kč a muset se v "novějších" hrách často na max detaily a bez AA, spokojit s průměrnými a nehladkými 40fps - humus

Co to plácáš? Vyjmenuj jednu hru krom zmíněného Crysis 2 dx11 na kterou ta gtx580 nebude stačit pro těch 60 fps? A nepiš ArmuII, to je kapitola sama pro sebe.


starcraft 2 + poslední anno(obě hry samozřejmě nemyslím na začátku prázdné mapy), dále pak metro, nové AvP...a mohl bych pokračovat...ani jednu hru GTX 580 neudrží na minimálních 60fps na při max detailech a full hd rozlišení i bez AA

navíc jak může někdo děkovat crytecu za DX11, když si ho nikdo plynule neoužije?!..ale asi vám stačí tearing-show, ale hlavně, že to vypadá cool...

Mel by jsi pochopit par zakladnich veci.

Za peve - neni engine jako engine - ne kazda hra potrebuje met 200 100 nebo 60fps k tomu aby byla krasne plynula. Hraval jsem profesionalne css kde cokoliv pod 100fps bylo neprijatelne a zaroven pocitil rozdil mezi 200fps.

O tom starcraftu lzes .) Ba dokonce troufnu rici ze hodne lidi zrovna stara na full hrat ani nechce, to je uplne u necem jinem. Nicmene ja na svem 2-3 roky starem pc pravda dost silne pretaktovanem s i na tu dobu lepe prumernou grafikou (4850) si toho stara rozjedu plynule i ve full.

A jak jsem rekl kazdymu enginu staci uplne rozdilnej pocet fps na to aby ta hra byla krasne a tim myslim krasne, ne jen "jo to se da hrat" plynula. Pamatuji si ze kdyz jsem mel v crysis 1 30-40 fps tak to proste jelo svizne, toto met v source enginu tak kompa vyhodim vzteky z okna a rozbiju si hlavu o zed jak moc by to bylo nehratelny  A porovnavat pocet snimku v fps akci a strategie je uz totalne mimo misu.
6.7.2011 19:46:56   109.164.74.xxx 00
wcyd napsal:
georgis napsal:
fiLL-kiLL napsal:
georgis napsal:
rozdíly, abych v zápalu hry hledal lupou, ale drastické snížení FPS je znatelné okamžitě a celou hru...kde jsou ty kecy teď, že nové DX krom zlepšení vizuálu, sníží i náročnost na HW?..opět je opak pravdou...a kromě toho, jako může někdo chcít za GK, jako gtx580 kolem 10000, když není schopná ve hrách zařídit ani pul roku po jejím vydání, stabilních 60FPS?...opravdu smutné si pořídit sestavu za 45000-50000Kč a muset se v "novějších" hrách často na max detaily a bez AA, spokojit s průměrnými a nehladkými 40fps - humus

Co to plácáš? Vyjmenuj jednu hru krom zmíněného Crysis 2 dx11 na kterou ta gtx580 nebude stačit pro těch 60 fps? A nepiš ArmuII, to je kapitola sama pro sebe.


starcraft 2 + poslední anno(obě hry samozřejmě nemyslím na začátku prázdné mapy), dále pak metro, nové AvP...a mohl bych pokračovat...ani jednu hru GTX 580 neudrží na minimálních 60fps na při max detailech a full hd rozlišení i bez AA

navíc jak může někdo děkovat crytecu za DX11, když si ho nikdo plynule neoužije?!..ale asi vám stačí tearing-show, ale hlavně, že to vypadá cool...

Mel by jsi pochopit par zakladnich veci.

Za peve - neni engine jako engine - ne kazda hra potrebuje met 200 100 nebo 60fps k tomu aby byla krasne plynula. Hraval jsem profesionalne css kde cokoliv pod 100fps bylo neprijatelne a zaroven pocitil rozdil mezi 200fps.

O tom starcraftu lzes .) Ba dokonce troufnu rici ze hodne lidi zrovna stara na full hrat ani nechce, to je uplne u necem jinem. Nicmene ja na svem 2-3 roky starem pc pravda dost silne pretaktovanem s i na tu dobu lepe prumernou grafikou (4850) si toho stara rozjedu plynule i ve full.

A jak jsem rekl kazdymu enginu staci uplne rozdilnej pocet fps na to aby ta hra byla krasne a tim myslim krasne, ne jen "jo to se da hrat" plynula. Pamatuji si ze kdyz jsem mel v crysis 1 30-40 fps tak to proste jelo svizne, toto met v source enginu tak kompa vyhodim vzteky z okna a rozbiju si hlavu o zed jak moc by to bylo nehratelny  A porovnavat pocet snimku v fps akci a strategie je uz totalne mimo misu.


a ty by si měl pochopit o čem tu mluvím a to o tom, že "TOP" grafika za 10000Kč, by měla alespon pul roku poo jejím vydání rozjet jakoukoliv hru na minimálních fyzicky plynulých 60FPS, což v reálu není..a divil by ses, ale i v RTS vidím jasný rozdíl, mezi 30 a 60FPS...ovšem je fakt, že třeba u starého quaka3, bylo i těch 60fps, pomyslně málo

a o SC2 samozřejmě nelžu, mám své zkušenosti..při boji více jednotek, nebo více playerů 3+ je to už pořádný propad
6.7.2011 21:15:51   78.108.152.xxx 00
No samozřejmě, že to ve SC2 klesá, když se na scéně pohybují desítky jednotek, jejích AI je třeba počítat. Tohle je hlavně otázka procáku, grafiky již méně. Nevím jestli máš zrovna corei7. Situace v Anno bude obdobná. AvP a neschopnost dát stálých 60fps? Projdi si místní testy a přimysli si, tam tu gtx580 s aktuálními drivery. Když nevíš jak to chodí, tak raděj neházej do diskuzí svoje pokřivené názory. Naopak v dnešní multiplatformní době stačí na "plné hraní" mnohem levnější hardware než kdysi, to ví přece každý.
6.7.2011 22:19:09   109.164.74.xxx 10
fiLL-kiLL napsal:
No samozřejmě, že to ve SC2 klesá, když se na scéně pohybují desítky jednotek, jejích AI je třeba počítat. Tohle je hlavně otázka procáku, grafiky již méně. Nevím jestli máš zrovna corei7. Situace v Anno bude obdobná. AvP a neschopnost dát stálých 60fps? Projdi si místní testy a přimysli si, tam tu gtx580 s aktuálními drivery. Když nevíš jak to chodí, tak raděj neházej do diskuzí svoje pokřivené názory. Naopak v dnešní multiplatformní době stačí na "plné hraní" mnohem levnější hardware než kdysi, to ví přece každý.


je až neskutečné, jak si někdo může nalhávat takové hlouposti - co z toho máte?..výrobci HW vás snad za to platí?..jinak byste asi byli těžko spokojeni s tou nevýkonostní komedií každý rok s novým "super HW", který je akurát super žravý

jaké testy si mám procházet?..ty neobjektivní na většině sajtách?..heh, dávám přednost vlastním, přímo z hraní..nejlepší jsiu ty testy, kde recenzet minutu čumí "do země" a minutu tam, kde se něco děje a potom z toho vypočítá průměr, který je k smíchu, že..pro tvou informaci mám Core i7-2600K, GTX580, 8GB ram a výše zmíněné hry + SC2 jedou strašně kolísavě a především se drží pod 60FPS, při MAX detailech, 1680x1050 rozlišení a bez AA - příště se asi na nějaký upgrade, nebo nové PC vykašlu a asi si pořídít tu stupidní konzoli, která aspoň žere do 75W
6.7.2011 22:47:31   213.215.88.xxx 02
LOL, ty mas 580-ku na monitore 1680x1050? Smiesne ))
Kup si konzolu a mas po probleme.
6.7.2011 22:57:34   109.164.74.xxx 11
Kyselinka napsal:
LOL, ty mas 580-ku na monitore 1680x1050? Smiesne ))
Kup si konzolu a mas po probleme.


ano, schválně jsem si vybíral LCD v "ne full-HD" rozlišení(přesněji 22" ips DELL2209wa), abych ušetřil co nejvíce FPS...ano, vím, je to smutné..ale člověku, který nechce trhanici zbývá, že

pokud by si chtěl/a na takové grafice zkoušet snad větší rozlišení, tak si blázen...
7.7.2011 18:56:06   213.215.88.xxx 00
georgis napsal:
ano, schválně jsem si vybíral LCD v "ne full-HD" rozlišení(přesněji 22" ips DELL2209wa), abych ušetřil co nejvíce FPS...ano, vím, je to smutné..ale člověku, který nechce trhanici zbývá, že pokud by si chtěl/a na takové grafice zkoušet snad větší rozlišení, tak si blázen...

Osobne mam i7 2600K@4,7GHz + MSI GTX580@920/1840/4500 + AC Accelero Extreme Plus na monitore 1980x1080 a Crysis na full mi bezi na priemernych 50FPS co (aspon pre mna) uuuplne postacuje. Samozrejme vela ludi, vela nazorov. Ked si myslis, teda si presvedceny, ze 580-ka nestiha dnesne hry, tak si mal zobrat radsej GTX590, alebo rovno 2x580 SLI
7.7.2011 18:58:30   213.215.88.xxx 00
Oprava, to rozlisenie malo byt 1920x1080, som preklepol.
11.7.2011 23:07:54   83.208.101.xxx 00
georgis napsal:
Kyselinka napsal:
LOL, ty mas 580-ku na monitore 1680x1050? Smiesne ))
Kup si konzolu a mas po probleme.


ano, schválně jsem si vybíral LCD v "ne full-HD" rozlišení(přesněji 22" ips DELL2209wa), abych ušetřil co nejvíce FPS...ano, vím, je to smutné..ale člověku, který nechce trhanici zbývá, že

pokud by si chtěl/a na takové grafice zkoušet snad větší rozlišení, tak si blázen...
Seš blázen že sis k takové sestavě nekoupil ani full hd monitor, respektive nějakou plasmu. Prozradím ti tajemství rozlišení se dá snížit i když ti garantuji, že bys to neudělal abys dosáhl vyššího fps. Rozlišení nejvíc vylepšuje grafiku hry a jestli mi to jede 30 nebo 60 fps je jedno hlavně že to vypadá co nejlíp.

Ps: pokud chceš nej. obraz kup si ati (po obrazové stránce je lepší než NV) třeba 6950 flash na 70 a pak plasmu bo je na hry fakt nejlepší co je na trhu (mam zkušenosti s Panasonic), klidně nahodím screny textur rozdíl na plasmě a led tv je to jako rozdíl mezi dx9 a dx 11.
12.7.2011 07:36:14   213.215.88.xxx 00
vrana17 napsal:
Ps: pokud chceš nej. obraz kup si ati (po obrazové stránce je lepší než NV)

LoL, to si zase kde cital???
12.7.2011 11:33:34   83.208.101.xxx 00
Kyselinka napsal:
vrana17 napsal:
Ps: pokud chceš nej. obraz kup si ati (po obrazové stránce je lepší než NV)

LoL, to si zase kde cital???

To vím z vlastní zkušenosti mám tuhle kartu podařilo se mi přetaktovat na 860mhz na jádře kdy už je to fakt trhač asfaltu a výkonem překovává gtx580, ta lze samozřejmě taky přetočit, ale je za jiný peníz. A mou 6950/70 no karty sem několikrát přehazoval v pc a porovnával.
No zůstala tam ati, hádej proč lepši kvalita obrazu, testováno na plasmě i led tv.
Nejvíc je to cítit při přehrávání filmů avi a dvd kvalita v BR už je tak vysoký dat tok, že je to v poho i na NV. Jde o to že ati má některé funkce co nemá NV a hlavně že na výstupu grafiky je filtrován obraz a zvyšována jeho kvalita. Proč myslíš že mají 85% podíl na trhu. Co se týče surového výkonu tak sem byl s NV spokojený ale prostě to nestačilo v jiných aspektech rád koukám na filmy a mám elektroniku za 400 000tisíc na kterou sem se těžce nadřel a chci nej. možnou kvalitu je možné že na méně narozených systémech nebude rozdíl tak jednoznačný jako u mě, ale pokud to vedeš hdmi za 10 000kč tak je to taky o něčem jiným než kablíkem za 100korun, atd.

https://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/19408-msi-geforce-gtx-470-twin-frozr-ii-dokonala-470-ka
12.7.2011 20:50:19   95.103.47.xxx 00
Nemienim sa s tebou hadat a ani sa nemienim chvastat cenou mojej elektroniky, ak to tak vidis tak budes mat "asi" pravdu
No s jednym si ma pobavil:
vrana17 napsal:
výkonem překovává gtx580[/quote]
..a este toto:
[quote=vrana17]ale pokud to vedeš hdmi za 10 000kč tak je to taky o něčem jiným než kablíkem za 100korun

LOL, hlavne ked ma ten kabel do 3m
Ty budes asi nejaky srandista
21.7.2011 21:25:24   83.208.101.xxx 00
No nevím jak si přišel na ty 3 metry ale to na co narážíš platí tak do 1m dlouhých kablíku.Každopádně já to vedu 7,5m,2, a 1m kablem.

A k té gtx 470 pokud sem ji přetaktoval z 607mhz na 870 proč myslíš, že by neměla mít vyšší výkon než gtx 580? Jasně sem uvedl že tá jde taky přetaktovat.

PS: myslet znamená CENZURA vědět pánové.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

87 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 39.5Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.