Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 7. 2011 03:00 25

Seznam kapitol

1. Nový vlastní engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Před pár týdny se na trh konečně dostalo třetí pokračování akční RPG série Dungeon Siege a nutno říct, že po technické stránce prodělalo spoustu změn. Společně s přechodem na herní konzole dostala hra nový engine, PC hráči z něj však nadšeni nebudou. Grafika je totiž stejná jako na konzolích a nezachrání ji ani nízké HW nároky.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,5 GHz / AMD Athlon 64 X2
Operační paměť: 1,5 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 9800 GT / ATI Radeon HD 3870
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core i5 750 2,67 GHz / AMD Phenom II X4
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870
OS: Windows 7

Také pohled na oficiální hardwarové nároky prozrazuje, že PC verze Dungeon Siege III je typickou konverzí z herních konzolí dnešní doby. Minimální požadavky jsou jako obvykle velmi nízké a bez problémů je splní každý počítač, na kterém se alespoň občas hrají hry. Také ty doporučené nejsou nijak vysoké a asi nejvíce v nich zaujme čtyřjádrový procesor (který ani dnes nemá každý, zatímco grafické akcelerátory na úrovni GTX 260 / HD 4870 pořídíte okolo dvou a půl tisíc). Právě vícejádrové procesory jsou totiž v herních konzolích nejsilnějším hardwarem a vývojáři na ně proto směřují více úloh, což se u PC konverzí projevuje nízkými nároky na výkon grafické karty i při nejvyšším nastavení a naopak velkým škálováním s procesory (příklady takových her jsou Dead Space 2, Assassin's Creed: Bratrstvo nebo H.A.W.X. 2).

Testovací sestava

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od nVidia GeForce GTS 450 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 275.33, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.5 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Dungeon Siege III v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Dungeon Siege III nemá vestavěný benchmark, testuji proto přímo hraním hry. K hraní jsem si vybral jedno z počátečních lokací, kdy spolu se společníkem bojujete s cca desítkou nepřátel o vstup do pevnosti. Celá testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a framerate jsem měřil pomocí programu Fraps.

Nastavení hry

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Nastavení grafiky bylo během testování maximální možné. Výkon jsem měřil v rozlišeních 1280 × 1024, 1680 × 1050 a 1920 × 1200 px v režimu bez a se čtyřnásobným vyhlazováním hran. Vyhlazování lze zapnout přímo v nastavení hry a funguje jak u karet nVidia GeForce, tak AMD Radeon

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama