Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

18. 7. 2011 03:00 25

Seznam kapitol

1. Nový vlastní engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK s vyhlazováním 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Výběr recenzí herních magazínů 10. Závěr

Před pár týdny se na trh konečně dostalo třetí pokračování akční RPG série Dungeon Siege a nutno říct, že po technické stránce prodělalo spoustu změn. Společně s přechodem na herní konzole dostala hra nový engine, PC hráči z něj však nadšeni nebudou. Grafika je totiž stejná jako na konzolích a nezachrání ji ani nízké HW nároky.

Reklama
Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Třetí Dungeon Siege bude pro pravověrné fanoušky série nejspíš zklamáním. Původně ryzí PC hra se totiž s třetím dílem dostala i na herní kozole a například na ovládání je to znát. Také kvalita hry samotné není tak dobrá jako u předchozích dílů, o čemž svědčí recenze herních magazínů (viz předchozí kapitola) a také průměr okolo 70 na webu Metacritic.

Přechod na herní konzole je patrný také na technologické stránce. Ačkoliv je hra postavena na zbrusu novém enginu, fandové špičkové grafiky budou zklamáni, grafika a efekty jsou jen průměrné až slabší. Na druhou stranu se to však pozitivně odrazilo v hardwarových nárocích. Na nejvyšší nastavení včetně vyhlazování hran si tohle akční RPG zahrají i ve vyšších rozlišeních majitelé slabších sestav. K naprosto plynulému hraní ve Full HD rozlišení postačí třeba ATI Radeon HD 5750 či nVidia GeForce GTS 450, což zní skutečně dobře.

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Pro konzolové porty jsou také typické vyšší nároky na výkon procesoru a Dungeon Siege III není v tomto ohledu výjimkou. Záleží však na tom, co si pod vyššími nároky představujete. S procesory totiž hra škáluje na jedničku, na druhou stranu s dostatečně výkonnou grafickou kartou běží i na slabém dvoujádrovém Phenomu II X2 v průměru okolo padesáti snímků za sekundu (a rozdíl 50 fps u Phenomu II X2 nebo 100 fps u Core i7 už poznáte stěží). Ani nároky na procesor tedy nejsou vysoké a k plynulému hraní bohatě postačí dvoujádro generace Core 2 Duo anebo dvoujádrový Phenom/Athlon II řady K10.

Dungeon Siege III — portování z konzolí zabíjí zdařilou sérii
i Zdroj: PCTuning.cz

Pokud chcete hru rozběhat na nějakém opravdu starém stroji, také není třeba předem házet flintu do žita. Snížením detailů na minimum se sice připravíte o všechny stíny a hra ztratí část své atmosféry, na druhou stranu vám to přinese několikanásobný nárůst výkonu. Prakticky by tak neměl být problém Dungeon Siege III rozběhat třeba na starším notebooku s mobilní kartou GeForce řady 8000M nebo 9000M, a užít si tak toto akční RPG třeba na dovolené.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama