Destrukční Red Faction: Armageddon běží i na starších PC | Kapitola 6
Seznam kapitol
Zatímco grafika jde ve hrách neustále pomalu kupředu, fyzika už nějaký ten pátek přešlapuje na místě. Všechny fandy ničení proto jistě potěší nový díl série Red Faction s výstižným podtitulem Armageddon, který nabízí fyziku doslova k pohledání. Zničit lze takřka cokoliv, grafika je také výborná a přehnané nejsou ani hardwarové nároky.
Protože je Red Faction: Armageddon přeci jen o něco náročnější než velká většina dnešních her, budou muset majitelé slabších počítačů sáhnout na nastavení grafiky. Vliv nastavení na výkon jsem proto vyzkoušel s ATI Radeonem HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 px s čtyřnásobným vyhlazováním, kdy jsem v benchmarku naměřil jen okolo 30 fps a při hraní už bylo cítit trhání.
Ambient Occlusion
Efekt ambientní okluze je do hry velmi dobře implementovaný a po jeho zapnutí tak přibudou stíny na téměř celé scéně od země před zeď, plot až po barely v povzdálí. Rozdíl mezi zapnutým a vypnutým nastavením je jasně patrný. Na druhou stranu vypnutí ambient occlusion přineslo nárůst výkonu z 33 na 38 fps.
Shadow Detail
Velký vliv na výkon má nastavení stínů. Pokud jej snížíte na minimum, stíny se úplně vypnou a hra tak ztratí velkou část atmosféry. Rychlost renderování však poskočila z 29 na 37 fps.
Texture Detail
Žádných rozdílů jsem si naopak nevšiml při snížení rozlišení textur. I při detailním zkoumání několika screenů byly textury vždy stejné a nepohnul se ani framerate.
Motion Blur
Efekt Motion Blur rozmazává obraz při rychlém pohybu, stačí ostřejší cuknutí kamerou. Pokud jej vypnete, připravíte se o ono rozmazávání. Výkon tím vzrostl z 35 na 38 snímků za sekundu.