DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky | Kapitola 9
Seznam kapitol
Kvalitních závodních her není nikdy dost a na špičce v oboru jsou bezesporu tituly od Codemasters. Po DiRT 2 a F1 2010 tak nyní přichází na rallye zaměřený DiRT 3. Po technické stránce se od svých sourozenců liší jen minimálně, hra je opět postavena na EGO enginu. Těšit se tak můžete na vynikající grafiku s přijatelnými hardwarovými nároky.
Skidmarks
Skidmarks nastavení zapíná a vypíná stopy od pneumatik na vozovce. Vliv na výkon je nulový.
Ambient Occlusion
Velký vliv na výkon (nárůst z 19 na 25 snímků za sekundu) má ambientní okluze. To přidá věrohodné stíny do tmavých míst.
Cloth
Dalším nastavením je kvalita látek, které jsou ne nejvyšší úrovni teselované. Opakem je nejnižší nastavení, které látky úplně vypne. Rozdíl ve výkonu byl jeden snímek za sekundu.
Minimální x maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximálním a minimálním nastavením grafiky jsou patrné na první pohled. Po snížení grafiky hra úplně přijde o dynamické stíny, odlesky, diváky okolo trati, nízkou vegetaci (trávu) a zjednodužší se také modely objektů a stromů okolo trati. Na druhou stranu jste odměněni opravdu vysokým nárůstem výkonu. Ten s GeForce GTS 450 vyskočil na první testované scéně z 20 na 76 fps, v druhém případě pak z 33 na 99 fps (tedy na tří až čtyřnásobek).