Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky
DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 2.6.2011
DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky

Kvalitních závodních her není nikdy dost a na špičce v oboru jsou bezesporu tituly od Codemasters. Po DiRT 2 a F1 2010 tak nyní přichází na rallye zaměřený DiRT 3. Po technické stránce se od svých sourozenců liší jen minimálně, hra je opět postavena na EGO enginu. Těšit se tak můžete na vynikající grafiku s přijatelnými hardwarovými nároky.


DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky

Jestli se fandové arkádových závodních her mohou spolehnout na některé velké vývojářské studio, jsou to bezesporu britští Codemasters. Ti totiž už několik let po sobě pravidelně vydávají jednu závodní hru za druhou, přičemž všechny si z recenzí odnáší vysoká hodnocení a úspěšné jsou hry i komerčně. Namátkou můžeme zmínit Race Driver: Grid, minulý rok po dlouhých letech vydané Formule nebo sérii DiRT, jejíž třetí pokračování právě dorazilo na pulty obchodů.

DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky

Kromě dobrých hodnocení a stejného vydavatele mají všechny výše zmiňované hry ještě jednu věc společnou: technologickou stránku. Codemasters pro své závodní hry vyvinulo vynikající multiplatformní engine EGO, který na jednu stranu vypadá skvěle na PC a současně běží dobře i na herních konzolích. V případě nového DiRTu se navíc engine odhaluje ve své nové druhé generaci, která nese označení 2.0.

Pokud od druhé generace enginu čekáte velký skok grafiky směrem kupředu, pravděpodobně budete zklamáni. DiRT 3 totiž jakoby z oka vypadnul druhému dílu a grafika obou her si je velmi podobná, přičemž ani sami vývojáři nejsou v této oblasti nijak sdílní. DiRT 3 je dle očekávaní o něco detailnější než druhý díl, rozdíly ale nejsou velké. Na druhou stranu lze tento stav interpretovat i tak, že vizuálně skvělé závody vypadají ještě lépe a dle mého názoru jde přinejmenším v oblasti grafiky o nejkrásnější hru tohoto žánru současnosti.

DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky

Zásadní novinka je po technologické ve hře snad jen jedna a je jí implementace systému počasí známá z F1 2010. Nedočkáte se sice dynamické změny počasí během závodu, ale DiRT 3 na rozdíl od druhého dílu nově nabízí závody v noci (které jsou mimochodem velmi efektní) nebo na sněhu.

Protože studio Codemasters podporuje společnost AMD, stejně jako v případě DiRTu 2 se můžete těšit na několik DirectX 11 efektů. Ty nebyly do enginu implementovány až dodatečně jako u zmiňovaného předchůdce, nýbrž se s nimi počítalo už při vývoji hry, bohužel to však není příliš znát. Například rozdíly v teselaci musíte stále hledat lupou, teselované jsou totiž jen postavy okolo trati a látky (například vlajky). O něco větší rozdíly pak jsou v technologii Ambient Occlusion, která přidává stíny do tmavých míst.

DiRT 3 — nejlépe vypadající závody s rozumnými nároky



 
Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.
50 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 24.2Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.