Zaklínač 2 — brilantní vizuál pro high-end sestavy | Kapitola 9
Seznam kapitol
První Zaklínač se stal v žánru RPG klenotem a dvojka jde dle ohlasů v jeho stopách. Po úspěchu prvního dílu si navíc vývojáři dali na hře záležet i po technologické stránce. Těšit se tak můžete na zbrusu nový engine se skvělou vizuální stránkou, logicky však počítejte i s vysokými nároky na váš počítač. Kde změnit nastavení pro co nejvyšší výkon?
Dangling objects limit
Dangling objekt limit by měl nastavit omezení na počet zavěšených předmětů. Žádných rozdílů jsem si ale nevšiml a stejně tak jsem nenaměřil rozdíl ve výkonu.
Ubersampling
Unersampling je pro Zaklínače 2 naprosto zásadní nastavení. Jak jsem již psal, po jeho zapnutí se každý snímek renderuje opakovaně, čímž dojde například k lepšímu vyhlazení textur. Rozdíly v kvalitě však nejsou velké, zatímco dopad na výkon je naprosto zásadní. Po vypnutí Ubersampling vyskočil ze 14 na 39 fps, což je téměř trojnásobek.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Rozdíly mezi maximální a minimálním nastavením grafiky (v obou případech bez Ubersamplingu) jsou patrné na první pohled, všimněte si zejména chybějících post processing efektů (množství rozmazání), horší kvality modelů v dálce a podstatně nižšího rozlišení textur. Tomu však odpovídá i nárůst výkonu, který byl na první scéně z 33 na 50 snímků za sekundu, na druhé pak z 31 na 49.