Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky
Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky
autor: Tomáš Šulc , publikováno 6.5.2011
Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Ačkoliv jsme krásy Source enginu mohli v Half-Lifu 2 poprvé obdivovat už před sedmi roky, vývojáři z Valve jej dodnes pravidelně updatují a také na něm vydávají nové hry. A věřte nebo ne, nejde o žádné béčkové tituly, ale například o Portal 2, letos zatím nejlépe hodnocenou hru. Má dnes takto stará technologie vůbec šanci?


Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Druhý Portal je perfektní hrou, což jen potvrzují vynikající hodnocení z recenzí. Po technologické stránce však nejde o žádnou novinku a hra používá stejně jako první díl engine Source, který je starý dlouhých sedm let a ani množství updatů všechny jeho vrásky nezakryje. I přesto se ale vývojářům podařil téměř zázrak, z enginu vytáhli úplně vše a vizuální stránka hry tak nevypadá vůbec špatně a jde přinejmenším o slušný průměr (což lze chápat jednak jako lichotku vývojářům, ale také jako stesk nad tím, jak málo se posunula vizuální stránka her od vydání současné generace konzolí).

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Za co si vývojáři bezesporu zaslouží velkou poctu jsou hardwarové nároky Portalu 2. Ten totiž rozběháte takřka v jakémkoliv nastavení na libovolném počítači včetně těch opravdu levných sestav. Ostatně mnou naměřených minimálních 50 fps v nejnáročnější kombinaci s GeForce GT 240 o tom jasně svědčí. Stejně tak jsou nízké i nároky na výkon procesoru a i s dvoujádrovým Athlonem II X2 od AMD hra s odpovídající grafickou kartou běžela přes 150 fps. Pokud vám i přes to všechno nepojede Portal 2 plynule, stále je tu možnost snížit detaily, přičemž na ty nejnižší je renderování cca dvojnásobně rychlé.

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Osobně však doufám, že se Source engine konečně odebere do zaslouženého důchodu a stejně jako Crytek předvedl CryEngine 3 a id Software chystají id Tech engine 5, další AAA titul od Valve už bude také postaven na nové technologii. Otázkou však je, nakolik je to minimálně do příchodu nové generace konzolí pravděpodobné.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky

Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky Geniální Portal 2 — Source engine s nulovými nároky



Tagy: Portal 2  Valve  Source engine  DirectX 9  amd  ati  nvidia  radeon  geforce  test  recenze  rozbor  review  benchmark  vliv nastaveni vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
6.5.2011 05:17:47   194.228.245.xxx 666
HM, musím řící, že jste mě mile překvapili v pasáži VLIV PROCESORU. Vůbec jmse nečekal, že tam uvidím AMD procesory. Jen tak dale
6.5.2011 07:42:57   77.48.101.xxx 170
No v podstatě tam jde porovnat jen Phenom II x2 a Phenom II x4 na 2,8GHz, ale taky mě to potěšilo. Docela by mě zajímalo, jak by výsledky dopadly bez vyhlazování, aby se co nejlépe dalo poznat, jak dobře hra multi-threaduje.
6.5.2011 05:47:01   193.86.2.xxx 1858
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 06:00:58   46.149.115.xxx 714
Nezkoušels a kritizuješ ? Zahrej si a uvidíš to sterilní hranaté prostředí je občas poměrně pohyblivé a velmi prostorově otevřené Co je mi komu po době ? S hratelností nemá grafická stránka nic společného a hratelnost je u hry to nejůležitější - grafika je jen doplněk.
shrnuto: vynikající hra
6.5.2011 07:45:05   77.48.101.xxx 825
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 11:43:34   193.86.2.xxx 823
Nic nekritizuju, jen popisuju, co vidim na obrazcich. Tys byl alespon tak slusny, zes mi to objasnil v prispevku, ne jako ti ostatni zleniveli klikaci.
6.5.2011 06:33:30   80.188.94.xxx 132
l.jelinek napsal:
jsem nezkousel, ale po shlednuti tech nekolika screenu jsem nabyl dojmu, ze se cely dej odehrava ve "sterilnim" hranatem prostredi, sem tam "ovencenem" nejakou vegetaci. Pokud ano, tak na takovy background prece asi nejsou nijak vysoke vypocetni naroky. Na to stari ten engine muze jeste neco nabidnout, ale doba opravdu pokrocila.
http://www.xboxweb.cz/uploads/posts//1302346030_portal2_shot24.jpg

http://www.unthinkable.biz/UserFiles/Image/Q1%202011/Underground%20shot%202.jpg

http://media.pcgamer.com/files/2011/03/Portal-2-screenshots-071.jpg

http://3.bp.blogspot.com/-X-3QNvMcr_U/TbDI6f-je0I/AAAAAAAACr4/tUavu-N3lg8/s1600/Portal2_PC_05_003.jpg
Ano, opravdu malé, hranaté a "sterilni" prostředí

>
6.5.2011 07:05:36   147.229.205.xxx 229
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 07:40:11   77.48.101.xxx 282
Ty voe, to není recenze, sis spletl portál??
6.5.2011 07:41:51   89.103.226.xxx 383
To je úžasný, jaký zázraky Valve dokáže se svým X let starým enginem. Ta hra má minimální nároky, že to rozjedete na každé plečce a přitom po grafické stránce vypadá pořád dobře. Valve má podle mě neskutečně vyladěné a nadčasové hry a jak je vidět, dokáže ze svých technologií vymáčknout maximum. Jen škoda, že něco neudělali s tím Half-Lifem, už jen kvůli fanouškům. Jinak je jasný, že ti nemusí hnout ani vrbou a penízky se jim sypou díky STEAMu. Přijde mi to prostě neskuteční, jsou to páni v oboru.
6.5.2011 07:54:54   77.48.101.xxx 442
Musí se nechat, že Valve od začátku vzalo herní byznys za úplně jinej konec než většina ostatních. Při srovnání Valve s jinou firmou, mě snad napadá už jenom Blizzard. Ti na to jdou taky úplně jinak a když o tom tak přemýšlím, obě mají něco společného. Obě firmy neživý sypání jedný hry za druhou ať už je to cokoliv. Valve má Steam, Blizzard má World of Warcraft. Pro obě je to hlavní příjem a obě firmy si ty hry můžou vydávat jen tak, nějak tak pro zábavu a když se jim bude zrovna chtít.
6.5.2011 08:22:14   87.244.229.xxx 205
Voda je v hre krajšia ako v crysis 2, to hovorí snáď za všetko.
(pochybujem že mu pomôže dx11 patch)
6.5.2011 08:25:50   91.214.159.xxx 121
jen bych chtěl dodat že effect detail ovlivňuje hlavně kvalitu kapalin (gelů), na jednom postarším pc mi běhá portal 2 na very high ovšem při pohledu na kapalinu fps strašně padá a bylo to nehratelné, tak jsem koumal co nastavit a při snížení effect detail na medium už to jede krásně.. a ještě se dá nastavit pár drobných příkazů skrze konzoli, například aby voda odrážela celou scénu apod
6.5.2011 08:55:03   212.24.151.xxx 73
Zařazení AMD procesorů lze pochválit, nezařazení i5 je však nepochopitelné . .
6.5.2011 09:42:09   88.208.109.xxx 59
Pro mne to pochopitelne je, je znamo, ze i5/7 je ve hrach nejrychlejsi, tak proc to komplikovat.
6.5.2011 10:59:09   77.242.81.xxx 132
Tomáš Šulc napsal:
Minimální sestava PC — Procesor: Intel Pentium 4 3,0 GHz / AMD Athlon 64 X2 2,0 GHz — Operační paměť: 1 GB (XP) / 2 GB (Vista/7) — Grafická karta: nVidia GeForce 7600 / ATI Radeon X800 / Intel GMA HD 2000 — OS: Windows XP / Vista / 7
No to snad ne, já dokonce splňuji na chlup minimální požadavky... (C2D 1,86GHz - zatím netaktované, 2GB RAM, 7600GT, Win XP) Kdyby náhodou byl byť jen pochopitelně nepatrný zájem, můžu minimálně sem do komentářů publikovat výsledky z hraní. Jsem fanda jedničky a původně mě vůbec nenapadlo, že dvojku rozjedu! Pro mě má tento článek obrovský význam, konečně jsem se dozvěděl, že i já to rozhýbu (0,50Kč k prémiím... ), pokud dám vše na min - nejspíš to tak bude dokonce vypadat skoro jako jednička na max a bude to snad i s přimhouřenýma očima hratelné... Promiňte mi to nadšení, ale tohle mé zjištění tady trumfnou jen některé Rybkovy články...  Jdu si zařídit "instantní klasiku" Portal 2. Pokud by tedy byl zájem, reagujte někdo na tento komentář a té reakci pak dávejte palce nahoru, ať vím, jestli nějaký zájem vůbec bude... Dneska je ale krásný den...
6.5.2011 12:18:26   46.149.115.xxx 90
rozhodně si ji zahraješ bez problémů - na pro dnešní PCčkáře již historickém AMD X2 3800 (2GHz na plánovaném supersocketu 939 s životností pár měsíců) 2GB RAM a 7800GS (AGP - tvá zřejmě PCI-E je rychlejší) jede Portal 2 v 1680*1050 (samozřejmě bez vyhlazování a stínů) zcela plynule
6.5.2011 13:41:05   213.192.12.xxx 27
Co se týče her tak já můžu bejt taky v pohodě. Mám semprona LE1200 2,1 Ghz 1GB ramky a HD5450 a přesto si zahraju GTA4 na low a 1366x768 ve vokně (po přetaktu CPU na 3GHZ ), asi po hodince hraní tomu dojde ramka ale po restartu v pohodě a FPS nejde pod 35.
Portal 2 jsem zkoušel, bobma! Opravdu hra má minimální nároky (ještě nižší než GTA4), za tohle musim chlapíky z Valve pochválit, hratelnost výborná, grafika taky že by tohle vytáhli se source enginu jsem nečekal, nemůžu hodnotit jinak něž 9,9/10.
6.5.2011 14:13:23   77.242.81.xxx 210
dejf9 napsal:
... Opravdu hra má minimální nároky (ještě nižší než GTA4), ...
To mě rozesmálo, těžko jsi mohl napsat něco očividnějšího, u GTA4 ty minimální požadavky sepisoval asi někdo sjetej...
10.5.2011 06:47:14   77.242.81.xxx 10
Fakt, (ne)chtěl jsem tomu věřit a ono to skutečně tak je... Ještě by to chtělo vyzkoušet coop, ale více něž spokojenost, plynulou hru jsem na mém stroji, viz výše, moc nečekal...
10.5.2011 06:48:24   77.242.81.xxx 10
svém
6.5.2011 11:00:09   114.153.28.xxx 100
v minimalnich pozadavcich je intel gma grafika, neslo by to jeste do otestovat na ni? pro predstavu pro lidi co by si to chteli zahrat na notaku, diky
6.5.2011 14:32:42   90.177.243.xxx 20
Na Core i3 s GMA HD byla celá hra perfektně plynulá(40fps+) v 800x600 na medium. Problém s výkonem by mohl být jedině při simulaci PhysX kapalin u Atomu s GMA 950.
6.5.2011 20:31:34   80.250.9.xxx 00
Atom N550 & Intel HD3150 nejde obraz jde videt jen zamerovac a cerno
6.5.2011 11:41:55   88.100.224.xxx 271
Dovolím si říct, že tohle je nejinteligentnější, nejvtipnější a nejzábavnější hra, co jsem za poslední rok hrál, mód kooperace je jednoduše vynikající. Celá hra je zábavou na spoustu hodin, investice se 100% vyplatí. Grafika je určitě nadprůměrná, i když engine je starší.
6.5.2011 14:38:18   81.200.57.xxx 40
"Nárůst výkonu po snížení byl obrovský, framerate poskočil z 38 na 75 fps."

tomu nerozumim kdyz jste rikal ze 50 snimku za vterinu byla nejmensi namerena hodnota na gforce 240...tak jak se framerate mohl poskocit z 38 na 75
6.5.2011 16:18:21   83.240.22.xxx 50
50 fps je prumer namereny v cele testovaci sekci (tedy chvilemi bylo fps vyssi a chvilemi nizsi). Tech 38 uvadenych v rozboru detailu je fps z daneho vyscreenovaneho momentu.
6.5.2011 16:01:36   88.100.34.xxx 40
Už sem to dohral za 6,9 hodin, mam 4r starej komp a rozjel sem to na max. Fakt luxusní pařba .-)
6.5.2011 16:28:02   217.11.246.xxx 111
dejf9 napsal:
asi po hodince hraní tomu dojde ramka ale po restartu v pohodě
Ten kluk je IT masochista.
6.5.2011 16:47:57   89.31.10.xxx 84
Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
6.5.2011 20:26:27   85.160.237.xxx 219
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.5.2011 12:13:40   81.89.56.xxx 21
a naco su hry? na zabavu, aspontak pre drvivu vacsinu ludi. alebo nato aby si mohol pred kamaratmi machrovat ze si presiel onu hru?.
ME a SC su sice super hry, ale preco by sa nemohli porovnavat z portal 2? tiez je divne porovnavat strategicku hru z FPS hrou, a roby sa to
6.5.2011 22:12:13   88.100.140.xxx 110
DDR0 napsal:
Vcelku zajímavá hříčka, ale na takové ohromné hodnocení nemá ani náhodou - stavět to na úroveň Mass Effectu či Starcraftu je zcela zcestné, ty hry jsou úplně jiná liga. Tohle je jen zábavná hříčka, trochu víc dotažená než původní Portal. Je vidět že dost hráčů se při hraní posilňuje travičkou

Něco mi říká, že jsi hru neviděl ani na videu. Srovnávat Portal 2 s Mass Effectem je naprosto scestné, protože si jde vlastní cestou. Hra je originální a to je její koncept přitom prostý. Při hraní protáhneš mozkové závity, je vtipná a hlavní aktéři (ač to jsou roboti a počítače) jsou paradoxně MNOHEM lidštější a charismatičtější než všechny postavy v Crysis 2 dohromady. Zápletka je též perfektní,  příběh rozhodně nepůsobí jako kulisa. Při závěrečném outru jsem málem ukápl i slzu... A co se týče grafiky, běží to perfektně a několik scén mi vyloženě vyrazilo dech. Tak perfetně pracovanou hru světla a stínu jsem ve hrách ještě neviděl. A to se ani nezmiňuju o coopu... Pro mě jednoznačně nejlepší hra poslední doby, Valve to opět dokázali...
6.5.2011 22:16:21   85.160.237.xxx 619
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 22:13:19   85.160.237.xxx 016
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 22:25:54   88.100.140.xxx 110
Originální hra je, to co tam provádíš s portály za divočinu by se ti v jedničce ani nezdálo. Jednička teď působí opravdu jako maly experiment, taková předehra. Odpověz mi na otázku, hrál jsi tu hru vůbec? Pak bys rozhodně nemohl vypustit ani slovíčko kritiky vůči zvuku. Dabing je téměř bezchybný (taky vám Wheatley trochu připomíná Stewieho Griffina? ) a hudební vložka (i když jí moc není) také. Někomu holt u grafického zpracování nejde o dx11, AA, AF a bůhvíčeho ještě. Jde o celkový styl a prezentaci a to mají ve Valve zmáklé na jedničku...
6.5.2011 22:34:09   85.160.237.xxx 216
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
6.5.2011 22:48:38   88.100.140.xxx 90
Ano, souhlasím s tebou, nic není 100%. Portal 2 také ne. Ono těch 10/10 je už jen záležitost, jak si recenzenti nastaví orientační hodnocení. Ono vůbec hry jsou subjektivní záležitost, je lepší si přečást více recenzí, více úhlů pohledu. Na druhou stranu hodnocení se nedivím, dnes je drtivá většina her postavená na efektu (který prodává). A najednou se objeví hra, která je postavená jen a jen na inteligentní zábavě. Nejdříve jsem také byl trochu skeptický, po dohrání mě ono nadšení už nepřekvapuje...
6.5.2011 23:34:06   188.123.100.xxx 40
No neviem kedy prejdú na nový engine, ale tiež viem že dáko ku Q4 2011 majú vydať Dotu 2, čo bude upravený source engine, takže uvidíme čo z toho spravia z first persion enginu rpg
7.5.2011 15:46:28   85.161.215.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
7.5.2011 09:27:12   90.180.172.xxx 181
Half Life 2 když vyšel tak to byla jedna z nejlepších FPS všech dob. Valve opravdu hry dělat umí.
Perkektní optimalizace, výborná grafika i po letech a hlavně geniální fizyka. Half Life je jediná hra kterou jsem dohrál víc jak 12x
7.5.2011 14:16:42   194.213.42.xxx 101
Jo přesně... A už 4 roky marně čekám na pokračování HL no. Kdo ví, jestli ta epizoda 3 někdy bude.

Citace:
Osobně však doufám, že se Source engine konečně odebere do zaslouženého důchodu a stejně jako Crytek předvedl CryEngine 3 a id Software chystají id Tech engine 5, další AAA titul od Valve už bude také postaven na nové technologii.


No i kdyby, tak doufám, že bude tím stylem grafiky stejný. Na source jsem si prostě tak nějak zvykl, ale ta grafika se mi líbí prostě víc, než třeba CryEngine 2/3. Já bych ještě rozlišoval pojmy "detailní grafika" a "pěkná grafika"
7.5.2011 20:38:09   89.31.10.xxx 110
Tak jsem to projel. 6 hodin mi to zabralo celkem, nespěchal jsem. Stejně jako jednička, naprosto vynikající hra. Výborný děj, výborný závěr. Pro ty co tvrdí, že se hra odehrává v hranatém prostředí, doporučuju si to zahrát a dostat se do druhé poloviny, kde defakto opustíte moderní testovací prostředí a podíváte se poněkud "jinam".

Nemám problém s hodnocením 10/10, ta hra si to zaslouží.
7.5.2011 21:36:48   90.181.67.xxx 50
Doporučuji ještě s kámošem projít skutečnou kooperativní kampaň(ideálně po LAN, kdy sedíte vedle sebe a vzájemně řešíte "testovací" úlohy). Oproti singlu, kde běháte maximálně s bramborou je práce se 4.portály vážně mazec. Hry by měly být hlavně o zábavě a tak je hodnocení 10/10(=95%+) zasloužené.
11.5.2011 14:36:21   85.160.192.xxx 110
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
8.5.2011 21:48:03   89.103.110.xxx 26
Nikdy jsem opravdu nezkoumal Vaše takty Intel procesorů, protože jsem uživatel AMD procesoru. O to vím mě zaujala vaše filozofie, kdy standartnich 3,2 GHz na pouhé 2,8 GHz! Děláte to záměrně, n AMD Phenom II X4 955 podtaktujete ze ebo jenom kvůli "srovnání s obdobným procesorem"? Protože to mi připadne dost nefér politika, udávat procerosor nesmyslně podtaktovaný na hodnotu 2,8GHz (opět poznamenám, že je to o 400 MHz méně než v základu, kdo by to sakra dělal???) v kontrastu s přetaktovaným na 3,9Ghz, na který se kdekdo jen tak nedostane. Upozorňuji, že tím strádá především objektivita, milý pane Šulc.
9.5.2011 14:57:21   90.176.144.xxx 01
Chlape, u tvyho prispevku teda strada predevsim muj mozek. Cti si to alespon po sobe, nez to odesles!
9.5.2011 14:58:57   89.103.110.xxx 10
omlouvám se za překlepy, ještě jsem si nezvykl na klávesnici svého notebooku a nepřečetl jsem si to po sobě.
11.5.2011 20:25:34   90.180.158.xxx 012
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
11.5.2011 21:44:23   194.1.229.xxx 80
Mers napsal:
Tuhle hru jsem hrál tak 20 minut a moc mě nenadchla, po těch 20 minutách jsem ji vypl a odinstaloval, žádná zábava se nekonala...nechápu proč to každý vychvaluje...


Istotne to bol original...takych ludi mam najradsej...ukradne a este bude kritizovat.
12.5.2011 06:44:33   85.162.118.xxx 111
Rozbalit komentářPříspěvek byl automaticky zabalen pro velké množství negativních hlasů.
12.5.2011 09:07:07   194.1.229.xxx 111
Ked ta citam, tak ta kastracia by bolo v tvojom pripade naj riesenie. Hru si stiahol, hral 20 minut, co je len prolog a nic podstatne sa tam nedialo ale hned je to blbost. Vidno, ze si v zivote nekupil zrejme ziadnu hru ale si akurat notoricky warezak, x skvelych hier ma slaby zaciatok a potom sa to rozbehne. Ale te to budem zbytocne vysvetlovat. CHod si stiahnut dalsiu hru a chod spamavoat dalsie forum, ako si to hral 20 minut a bolo to blbost atd...Nikto nie je na to zvedavy.
28.5.2011 08:27:59   213.192.6.xxx 20
Pěkný článek, velmi dobře napsáno. Potěšilo zařazení AMD procesorů do pasáže Vliv procesoru. Jinak k samotné hře - asi to budu tady omílat, ovšem Portal 2 je naprosto úžasná, elegantní, vtipná a vkusně inteligentní hra, jaká vyjde jednou za uherák. Jistě, ta hra není bez chybiček (trošku zamrzí některé ústupky konzolím jako třeba portály viditelné skrze zdi či fakt, že jsou zde pouze pevně určené plochy držící portály - v jedničce šlo hodit portál vyloženě kamkoliv), ale to na eleganci a úžasnosti hry tolik neubírá. Grafika je IMHO krásná, i stařičký Source dokáže vykouzlit něco tak esteticky nádherného a elegantního jako prostředí i postavy v Portal 2. Na enginu a optimalizaci se mi strašně moc líbí to, že framerate se nepohne ani při masivní transformaci místností prostřednictvím obřích pohyblivých panelů za účasti dynamických světel. Vůbec všechny ty pohyby panelů, změny tvarů místnosti i povrchů jsou neskutečně sexy a velice elegantní. Ta hra je graficky moc pěkná a elegantní, přitom je hratelná i na kdejaké plečce. O tomhle si takový CryEngine 3 může nechat zdát.
28.5.2011 08:50:18   78.102.36.xxx 40
Nádherný komentář... Tedy až na jednu věc... Ani v jedničce nešlo dát portál kamkoli... Právě naopak... Až ve dvojce se objevuje "měsíční gel", díky kterému jde umístit portál skoro kamkoliv... Samozřejmě až celkem v závěru hry... A k jasně označeným portálům i skrz zdi: Portal 1 vychází z HL2E2, Portal 2 z L4D2, samozřejmě obojí Source engine, ale rozdílné prvky jsou jasně viditelné, proto vypadají tak, jak vypadají. Jak jedničku, tak dvojku jsem už párkrát dohrál a rozhodně ještě dohraju, těším se na trojku a hledám někoho, s kým bych si zahrál COOP ve dvojce...
28.5.2011 09:12:13   213.192.6.xxx 20
RanDoMize napsal:
Nádherný komentář... Tedy až na jednu věc... Ani v jedničce nešlo dát portál kamkoli... Právě naopak... Až ve dvojce se objevuje "měsíční gel", díky kterému jde umístit portál skoro kamkoliv... Samozřejmě až celkem v závěru hry... A k jasně označeným portálům i skrz zdi: Portal 1 vychází z HL2E2, Portal 2 z L4D2, samozřejmě obojí Source engine, ale rozdílné prvky jsou jasně viditelné, proto vypadají tak, jak vypadají. Jak jedničku, tak dvojku jsem už párkrát dohrál a rozhodně ještě dohraju, těším se na trojku a hledám někoho, s kým bych si zahrál COOP ve dvojce...
Coop mám už projetý, doporučuji. Je to neskutečná nálož legrace A některé hádanky jsou fakt luxusní...
Ohledně P1 - tam šlo dát portál téměř všude, jen některé části místností (a to ještě ne všech) byly vyvedeny v materiálu neschopném držet portály. Dvojka to má naopak - ale hádat se s Vámi nebudu; vlastně máte pravdu, jen já to nešťastně formuloval Měsíční gel je, jak jste sám uvedl, až na konci hry, takže bych ho moc nepočítal; využijete ho asi ve dvou nebo třech levelech. Co se týče zvýraznění portálů - pravda, zapomněl jsem na L4D2, kde je taky plno věcí zvýrazněno... ovšem i tak se mi to zdá jako určitý ústupek mainstreamu (není tolik potřeba lokalizační pamět, kdy jste si v jedničce musel vyloženě pamatovat, kam jste si ty portály střelil - tady je vidíte skrze zdi). Ale obecně s Vámi souhlasím, palec nahoru

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

110 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 53.4Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.