Shift 2: Unleashed — stále stejná grafika, ale vyšší HW nároky | Kapitola 7
Seznam kapitol
Realistický Shift znamenal v sérii Need for Speed menší odbočku z řady ryze arkádových závodů. S příchodem Hot Pursuit 2010 se vše vrátilo do původních kolejí. Na Shift se však nezapomnělo a nyní na trh dorazilo jeho pokračování s podtitulem Unleashed. Postavené je na stejném enginu, vypadá stejně, je však hardwarově náročnější.
Car Detail
Pokud snížíte kvalitu auta, změní se spíše detaily jako je rozlišení loga a značky, celkový počet polygonů se nesníží. Framerate tak vzrost jen mírně z 22 na 23 snímků za sekundu.
Track Detail
Ani nastavení Track Detail nemá velký vliv na grafiku a výkon hry. Po snížení se mírně zhoršila dohlednost, jiných rozdílů jsem si nevšimnul. Rychlost renderování poskočila o jeden snímek za sekundu.
Shadow Detail
Pomocí nastavení Shadow Detail lze ve hře úplně vypnout stíny. Framerate však vzrostl jen o dva snímky za sekundu.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Rozdíly v jednotlivých nastaveních grafiky jsou malé, a ani rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením tak nejsou zrovna závratné. V praxi si všimnete jen podstatně horší kvality textur a chybějících stínů. Také celkový dopad na výkon je poměrně nízký a pokud vám hra nepojede téměř plynule na nejvyšší detaily, snížením si už mnoho nepomůžete. Na testovaném ATI Radeonu HD 5770 v rozlišení 1920 × 1200 včetně vyhlazování výkon vzrostl z 25 na 34 snímků za sekundu u scény ve dne a z 18 na 26 fps u scény v noci.