Crysis 2 — druhou apokalypsu si zahraje (téměř) každý | Kapitola 10
Seznam kapitol
Ačkoliv vyšel první Crysis už před více než třemi lety, i dnes jde o jednu z technologicky nejvyspělejších her. Není proto divu, že se druhý díl stal jednou z nejočekávanějších her současnosti. A jaký je výsledek? CryEngine 3 je jedním slovem vynikající a chtěl by pokořit Unreal Engine 3, Crysis 2 však jeho možností využívá jen z části.
Crysis 2 jde úplně jiným směrem než první díl a dávný předchůdce Far Cry. Zatímco Far Cry a zejména Crysis byly hry zaměřené na dokonalé technické zpracování, Crysis 2 v současné verzi paradoxně nabízí slabší vizuální kabátek než jeho o necelé čtyři roky starší předchůdce. Na druhou stranu, musí to být nutně v neprospěch věci? I když je fyzika hry podstatně slabší, efektů není tolik a dohlednost není mnoho kilometrů, i přes to všechno vypadá druhý Crysis stále skvěle a rozhodně jde o hru se silně nadprůměrnou vizuální stránkou. Navíc není všem dnům konec a za pár týdnů by měl dorazit DirectX 11 patch, který do hry implementuje množství nových efektů. Z Crysis 2 se sice ani pak nejspíš nestane dokonalé technologické demo ukazující grafiku budoucnosti, ale fandové nových technologií snad budou alespoň částečně uspokojeni.
O něco horší grafika než u jedničky má navíc poměrně zásadní pozitivum v podobě přijatelnějších hardwarových nároků. Zatímco první Crysis si v době vydání nemohl na nejvyšší detaily zahrát takřka nikdo, dvojku ve Full HD rozlišení na Hardcore nastavení v klidu rozjedou majitelé grafických karet Nvidia GeForce GTX 560 Ti a podobných, s trochou odříkání i majitelé slabšího hardwaru. Stejně tak nároky na výkon procesoru nejsou přemrštěné, na průměrných 40 fps se dá dostat i s přetaktovaným dvoujádrovým Core 2 Duo.
Co však pokládám za špatný vtip, je nastavení detailů. Jedno jediné nastavení o třech položkách, to jsem vážně ještě neviděl a doufám, že to Crytek v chystaném patchi co nejdřív napraví. Několik standardních položek a zejména vydělené nastavení detailů a vyhlazování hran považuji za naprostý základ. Takto si musíte poradit neoficiálními cestami, jako jsou příkazy do konzole, případně speciální utilita.
Pár slov závěrem musím věnovat novému CryEnginu 3. I ten se totiž vydává trochu jiným směrem než jeho předchůdci. Zatímco dříve Crytek své enginy programoval přímo pro potřeby svých her, s CryEnginem 3 by rád prorazil masově a ideálně ukončil vládu Unreal Enginu 3. A podle toho, co je možné vidět v technologických demech v reálném čase redenrovaných na herních konzolích, se tento plán nezdá jako nepravděpodobný. Jsem proto velmi zvědavý, jak případný souboj herních enginů dopadne. Kromě Crysis 2 je na CryEnginu 3 v současné době oznámeno dalších sedm titulů (pro srovnání pro Unreal Engine 3 je cca třicet titulů v přípravě a odhadem stovka již vydaných).
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.