Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 4. 2011 02:00 23

Seznam kapitol

1. Stále stejný Anvil engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Ačkoliv pro herní konzole vyšlo poslední pokračování Assassin's Creed ještě před koncem minulého roku, na počítače hra dorazila teprve před několika dny. Celou tuto časovou mezeru vývojáři dle svých slov strávili vylepšováním grafického kabátku. Ten je nakonec oproti konzolové verzi opravdu o kus lepší, díru do světa ale neudělá.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon 64 X2 2,4 GHz
Operační paměť: 1,5 GB (XP) / 2 GB (Vista, 7)
Grafická karta: Nvidia GeForce 7 / ATI Radeon X1000
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 2,6 GHz / AMD Athlon X2 6000+
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: Nvidia GeForce 8800 GT / ATI Radeon HD 4700
OS: Windows Vista / 7

Protože je Assassin's Creed: Bratrstvo hrou přepracovanou na PC z herních konzolí, jsou minimální hardwarové nároky velmi nízké. Abyste novinku rozjeli, budete dle slov vývojářů potřebovat dvoujádrový procesor, necelé 2 GB operační paměti a grafickou kartu na úrovni Nvidia GeForce řady 7, případně konkurenční ATI Radeon řady X1000. Nijak drastické nejsou ani nároky na doporučenou sestavu. I pro hraní na vysoké nastavení by vám měl stačit dvoujádrový procesor a slabší grafická karta. K těmto nárokům jsem však osobně poněkud skeptický. Jak totiž uvidíte z grafů, zejména na výkon procesoru je Bratrstvo velmi náročné.

Testovací sestava

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše na desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od Nvidia GeForce GT 240 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 266.66, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.2 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Assassin's Creed: Brotherhood v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Nový Assassin's Creed nemá vestavěný benchmark, testoval jsem tak přímo hraním hry. Konkrétně jsem k testování zvolil jednu z městských oblastí mezi starověkými ruinami hned u východu z chodeb pro rychlý přesun. Zde jsem s hlavním hrdinou obešel cca minutový okruh, během kterého jsem měřil pomocí programu Fraps framerate.

Nastavení hry

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Bratrstvo jsem testoval na nejvyšším možném nastavením grafiky v režimu bez a se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran. Vyhlazování je možné snadno zapnout přímo v nastavení hry a funguje dobře jak na kartách AMD Radeon, tak Nvidia GeForce.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama