Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

7. 4. 2011 02:00 23

Seznam kapitol

1. Stále stejný Anvil engine 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování 5. Vliv procesoru na hru
6. Vliv nastavení na hru I 7. Vliv nastavení na hru II 8. Galerie in game screenshotů 9. Závěr

Ačkoliv pro herní konzole vyšlo poslední pokračování Assassin's Creed ještě před koncem minulého roku, na počítače hra dorazila teprve před několika dny. Celou tuto časovou mezeru vývojáři dle svých slov strávili vylepšováním grafického kabátku. Ten je nakonec oproti konzolové verzi opravdu o kus lepší, díru do světa ale neudělá.

Reklama
Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Pamatujete ještě na první Assassin's Creed z dubna 2008 a jeho aféru s DirectX 10.1? Pokud ne, připomeňme, že tehdejší grafické karty ATI Radeon HD 3000 a 4000 podporovaly rozhraní DirectX 10.1, zatímco konkurenční Nvidia GeForce řady 9 a 200 uměly jen původní DirectX 10. Nvidia přitom tvrdila, že podpora novější verze 10.1 je zbytečná. Assassin's Creed byl však jednou z mála her, které toto rozhraní podporovaly, a na ATI Radeonech tak hra běžela o poznání rychleji. Zanedlouho však vyšel „opravný patch“, který ze hry podporu verze 10.1 odstranil, údajně prý kvůli problematickému běhu na některých kartách. V zákulisí se sice živě spekulovalo o tom, že si tento krok zaplatila Nvidia, pravdu jsme se však nedozvěděli dodnes.

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Minulý rok jsme se dočkali pokračování Assassin's Creed II. Pokud jste stejně jako u jedničky čekali experimenty s novým rozhraním DirectX, museli byste být zklamáni. PC verze se od té konzolové lišila jen málo, a hra tak nabídla jen průměrný grafický kabátek, ovšem za cenu velmi nízkých hardwarových nároků.

Nyní pro PC konečně vyšlo další pokračování s podtitulem Bratrstvo, které se vydává trochu jiným směrem. Vývojáři se sice nevrátili k původnímu experimentování s nejnovějšími technologiemi, ale čtyřměsíční mezeru mezi vydáním konzolové a PC verze údajně vyplnili pilným vylepšováním vizuální stránky hry. Konkrétně byly proti konzolovým verzím Bratrstva vylepšené například stíny, jejichž technologie byla celá přepracována.

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Co se týče enginu, nečekejte žádná překvapení. I poslední díl Bratrstvo je postavený na enginu Anvil s CPU fyzikou Havok, přičemž tuto kombinaci jsme poprvé mohli vidět v již zmiňovaném prvním díle v roce 2008. Vizuální stránka her však od té doby o něco pokročila a hra tak nabízí modely ve vyšší kvalitě, vyšší rozlišení textur, o něco lepší animace a podobně. Žádné razantní novinky však nečekejte, grafika se zlepšila spíše evolučně než revolučně. Stejně jako Assassin's Creed II je i Bratrstvo postavené kompletně na rozhraní DirectX 9.0c a neobsahuje žádné technologie verzí 10 a 11.

Assassin's Creed: Bratrstvo — povedená konverze z konzolí
i Zdroj: PCTuning.cz

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama