Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky |
autor: Tomáš Šulc , publikováno 25.3.2011 |
Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.
Shogun 2 je po technické stránce další typickou hrou série Total War. Pokud si to můžete dovolit, ve hře budete dlouho obdivovat epické bitvy tisíců mužů, na které se budete dívat pohodlně z výšky. Pokud se přitom rozhodnete, můžete si obraz pohodlně zvětšit až na jednotlivé vojáky, kteří jsou stále velmi detailně vymodelování.
Skvělá vizuální stránka je však pochopitelně vykoupena odpovídajícími hardwarovými nároky, které jsou pro tyto strategie také typické. Pokud si budete chtít ony nejvyšší detaily dopřát, měli byste doma mít to nejvýkonnější železo na trhu, nudit se nebude třeba ani duální AMD Radeon HD 6990. Stejně tak jsou vysoké nároky na výkon procesoru, zejména majitelé starších procesorů Core 2 Duo budou mít pravděpodobně s plynulostí problémy. Pokud chcete mít jistotu, dostanete ji až s procesory novější architektury Core i3 a vyšší.
Celá záležitost s enormními nároky je navíc o to pikantnější, že Shogun 2 je zatím na trhu pouze v DirectX 9 verzi a není v něm možné zapnout vyhlazování hran (které hra potřebuje jako sůl, zuby jsou patrné úplně všude). Jakmile vývojáři vydají očekávaný patch a bude ve hře možné vyhlazování i DirectX 10/11 efekty zapnout, půjde vizuální stránka ještě o něco výš a nedělám si iluze, že ještě výrazně narostou nároky na výkon. Z Shogunu 2 se tak dost možná stane hra ve stylu Crysis, kde je možné nejvyšší detaily zapnout také až dnes po několika letech od vydání.
Stejně jako Crysis má však i Shogun 2 velké množství nastavení grafiky, po jejich snížení jdou nároky (a pochopitelně i vizuální stránka) drasticky dolů. Pokud tak Shogun 2 doslova „oholíte na kost“, stává se rázem z překrásné a pekelně náročné hry titul se slabou vizuální stránkou, který je však hratelný na kdejakém železe. Například s GeForce GTX 460 768 MB framerate rázem v rozlišení 1920 × 1200 vyletěl z nehratelných míst až na více než 100 fps! I majitelé slabších grafických karet se tak nemusí obávat, že by si Shogun 2 zahráli až za několik let.
Poděkování
Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.
Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz
BTW, z minulych skusenosti viem ze Fraps nefunguje pod TW hrami celkom dobre a paradoxne znizuje framerate - na fore TWcenter.net to bolo dost slusne rozobrate, kedy hraci co si zapli fraps museli hru vypnut lebo bola nehratelna, no bez Fraps im to islo plynule...
v soucasne dobe planuji obmenu procesoru a resim, jak to udelat. Je nerealne k testovane sade pridat jeste dalsi sadu procesoru AMD, bylo by to casove prilis narocne. Z tohoto hlediska by bylo nejrozumnejsi vyradit starou platformu Core 2. Dost hracu ji vsak stale ma, takze jsem v rozpacich :/
Možná námět na test. Vliv CPU na herní výkon. Přecijenom ten původní test je 2 roky starý.
Jinak dekuju za pridani i3 to pro porovnani 2jader ruznych generaci.
Ja osobne mam i5 750, jenz by chtelo hodne lidi v testu videt, ale pocitam ze v 98% pripadu bude FPS stejne jako u i7. Max. by se hodil treba 1 test pri vypnutem HT 3,6GHz(a je z nej cca 750ka)ale necekam zmenu FPS dle jinych testu.
chyba tam rozlisenie 1680x1050
Ciste DX11 by bylo daleko lepsi.
Nechápu za co jsem slíznul tolik negativních palečků, že by ati fans?? A jako obvykle nikdo nenapíše ani řádku na vyvrácení, jen se palečkuje
Ja v tom velmi nevidim zmysel, rozdiel medzi Q6X00 a deviatkovou radou nie je nejaky velky, akurat v L2 cache. Na rovnakej frekvencii je medzi tymi procesormi maly rozdiel, okrem toho na kazdej doske mas moznost si aj v pripade Q6X00 zmenit FSB na 333 Mhz.