Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky | Kapitola 12
Seznam kapitol
Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.
Hardware Shadows
Pokud vypnete hardware shadows, začnou se stíny renderovat softwarově. Tím framerate klesl z 20 na 19 fps.
Distortion effects (heat haze)
U nastavení Distortion effects jsem si nevšiml žádných rozdílů v grafice a v obou případech jsem naměřil 19 fps.
Depth of Field
Depth of Field (rozmazání dle hloubky obrazu) nemá ve většině her velký vliv na výkon, u Shoguna 2 je ale naprosto zásadní. Když jsem jej snížil, vyletěl framerate z 18 na 27 fps.
Minimální vs. maximální nastavení grafiky
Ačkoliv mají jednotlivá nastavení spíše menší dopad na vizuální stránku hry i počet fps, v součtu je rozdíl obrovský jak ve vizuální stránce, tak v rychlosti renderování. S GeForce GTX 460 768 MB vzrostl v rozlišení 1920 × 1200 framerate u pozemní bitvy z 15 na 118 fps, u námořní pak z 18 na 105 fps! Fakt, že vám Shogun 2 na nejvyšší detaily pojede pět snímků za sekundu tedy nemusí nic znamenat.