Shogun 2: Total War — strategie s enormními nároky | Kapitola 11
Seznam kapitol
Strategie Total War vždy patřily k těm hardwarově nejnáročnějším hrám. Nyní na pulty obchodů dorazilo poslední pokračování Shogun 2 a my jsme jej nemohli vynechat z našeho testu. Ačkoliv zatím hra nepodporuje slibované DirectX 11 efekty a vyhlazování hran, je už tak náročná více než dost. Odmění se vám ale překrásnou grafikou.
Shader Model
Naprosto zásadním nastavením je shader model. Aktuálně není možné vybrat vyšší režimy 4 a 5, na výběr je tak jen z 3 High a 3 Low. Nicméně i tak jsou rozdíly velké a pokud vybere nižší verzi, vypne se automaticky i množství dalších efektů, jako je HDR, Depth of Field atd. Snížení má proto obrovský vliv na výkon i vzhled hry. Výkon vzrostl z 16 na 41 fps!
Terrain Quality
Také snížení kvality terénu má patrný vliv na grafiku hry. Framerate vzrostl o jeden snímek za sekundu.
HDR (light bloom)
Efekt přesvícení (HDR) je ve hře patrný spíše méně, byť rozdíl na střeše při bližším zkoumání vidět je. Rozhodně se jej ale vyplatí vypnout, přidá vám to totiž dobré dva snímky za sekundu.
Vignette
Vignette je filmový efekt, který ztmaví okraje scény. Rozdíl je vidět vždy, vypnutí přineslo renderování rychlejší o jeden snímek za sekundu.
SSAO (ambient shadow)
Screen space ambient occlusion přidává stíny do tmavých míst. Ve hře je ale jeho přínos mizivý, po vypnutí poskočil framerate ze 14 na 15 fps.