Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 | Kapitola 8

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 3. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. Upravený engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) bez AA 4. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) včetně AA 5. Výsledky na střední detaily (DX 9) bez AA
6. Výsledky na střední detaily (DX 9) včetně AA 7. Vliv procesoru na hru 8. Vliv nastavení na hru 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

První Dragon Age se stal velmi populárním RPG, které si oblíbily miliony hráčů. Dvojka sice tolik ovací nesklízí, ani tak však nejde o špatné RPG. My se v článku zaměříme na jeho technologickou stránku, která je skutečně zajímavá: na vývoji se totiž podílelo AMD, a hra tak nabízí i DirectX 11 efekty, avšak s pekelnými hardwarovými nároky.

Reklama
Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Protože je Dragon Age II na nejvyšší detaily extrémně náročnou hrou, bude muset drtivá většina hráčů snižovat detaily. Pochopitelně jsme tento vliv vyzkoušeli i my a to s nejpopulárnější Nvidia kartou minulého roku – GeForce GTX 460 v 768MB verzi. Rozdíl jednotlivých nastavení jsme zkoušeli v rozlišení 1680 × 1050 se zapnutým čtyřnásobným vyhlazováním hran.

Graphics detail

 nastavení Medium
i Zdroj: PCTuning.cz
nastavení Medium


nastavení Low

 nastavení Very high
i Zdroj: PCTuning.cz
nastavení Very high


nastavení High

 Graphics detail Very high / Low
i Zdroj: PCTuning.cz
Graphics detail Very high / Low

Položek v nastavení grafiky má hra zoufale málo a jediným pořádným je Graphics detail, které souhrnně nastavuje úplně vše od rozlišení textur přes kvalitu stínů až po jednotlivé techniky nasvětlení. Nižší dvě nastavení běží v DirectX 9 režimu a v tom nejnižším jsou například úplně vypnuté stíny. Abyste mohli hrát v nastavení High, musíte mít DirectX 10 kompatibilní grafickou kartu a dojde k dalšímu zlepšení vizuální stránky. Very high je pak nejvyšším nastavením pro DirectX 11 hardware a zapnout se v něm například textury ve velmi vysokém rozlišení.

Dopad tohoto nastavení na výkon je samozřejmě naprosto zásadní, na GeForce GTX 460 768 MB vyletěl počet fps z 21 na 112 snímků za sekundu.

Screen space ambient occlusion

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

 Screen space ambient occlusion On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
Screen space ambient occlusion On / Off

Technologii ambient occlusion i další dodatečné efekty si můžete zapnout jen v DirectX 11 renderování. Ambient Occlusion vám na mnoho míst včetně postav přidá další drobné stíny. Pokud však nastavení vypnete, poskočí framerate z 18 na 25 fps.

Diffusion depth of field

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz


Diffusion depth of field On / Off

Naprosto minimální je přínos vylepšeného depth of field, rozdíly nejsou téměř vůbec patrné. Vliv na framerate však patrný je, rozdíl byl 18 a 23 snímků za sekundu.

High-quality blur

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

 High-quality blur On / Off
i Zdroj: PCTuning.cz
High-quality blur On / Off

Ani u vylepeného efektu blur jsem si nevšiml žádných větších rozdílů ve vizuální stránce. V tomto případě se navíc příliš nepohnul ani framerate, rozdíl byl pouze jediný snímek za sekundu.

Minimální vs. maximální nastavení grafiky

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

 Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)
i Zdroj: PCTuning.cz
Maximální / minimální nastavení grafiky (pro zvětšení klikněte)

Rozdíly mezi minimálním a maximálním nastavením grafiky jsou poměrně velké a mnoha typů. Asi nejvíce je vidět nižší rozlišení textur, chybějící stíny a podstatně menší plastičnost celého prostředí. Nicméně snížení přineslo své ovoce v podobě podstatně vyššího frameratu. Ten se zněkolikanásobil z 17 na 72 fps u první scény, u druhé pak vyskočil z 18 na rovných 80 fps. Na nejvyšší detaily je tedy Dragon Age II pekelně náročnou hrou, po snížení si jej ale zahrajete na ledasčem.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama