Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 3. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. Upravený engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) bez AA 4. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) včetně AA 5. Výsledky na střední detaily (DX 9) bez AA
6. Výsledky na střední detaily (DX 9) včetně AA 7. Vliv procesoru na hru 8. Vliv nastavení na hru 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

První Dragon Age se stal velmi populárním RPG, které si oblíbily miliony hráčů. Dvojka sice tolik ovací nesklízí, ani tak však nejde o špatné RPG. My se v článku zaměříme na jeho technologickou stránku, která je skutečně zajímavá: na vývoji se totiž podílelo AMD, a hra tak nabízí i DirectX 11 efekty, avšak s pekelnými hardwarovými nároky.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 1,8 GHz / AMD Athlon X2
Operační paměť: 1 GB pro Windows XP / 1,5 GB pro Windows Vista a 7
Grafická karta: Nvidia GeForce 7900 GS / ATI Radeon HD 2600 PRO
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad 2,4 GHz / AMD Phenom X4
Operační paměť: 2 GB pro Windows XP / 4 GB pro Windows Vista a 7
Grafická karta DX 9: Nvidia GeForce 8800 GTS 512 / ATI Radeon HD 3850
Grafická karta DX 11: Nvidia GeForce GTX 460 / ATI Radeon HD 5850
OS: Windows Vista / 7

Minimální požadavky hry jsou jako obvykle velmi nízké. Pokud chcete Dragon Age II pouze rozběhat a na nastavení vám už tolik nezáleží, bude vám bohatě stačit i velmi stará sestava s čtyři generace starou grafickou kartou a podobně starým dvoujádrovým procesorem.

Vysoké nejsou ani nároky na doporučenou sestavu, čtyřjádrový procesor už dnes má drtivá většina novějších počítačů. Horší je to však s grafickou kartou. Pokud vám stačí hraní bez DirectX 11 efektů, dle vývojářů by vám měla stačit Nvidia GeForce 8800 GTS či podobně výkonný ATI Radeon HD 3850. Pokud si však chcete zapnout i tyto efekty, jdou nároky výrazně směrem vzhůru a váš počítač by měl být vybaven minimálně kartami na úrovni GeForce GTX 460 či Radeon HD 5850.

Testovací sestava

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 750W zdrojem OCZ a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od Nvidia GeForce GTS 450 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 266.56, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.2 WHQL. Oba ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Dragon Age II v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Dragon Age II nemá podobně jako první díl vestavěný benchmark, testoval jsem tak přímo hraním hry. K testování jsem si vybral první část hry, kdy se se svými společníky dostanete do města, kde se strhne bitva. Během ní jsem hrál za čarodějku, bojoval okolo sebe ohněm a fps jsem měřil pomocí programu Fraps. Celá testovací scéna byla přibližně minutu dlouhá a žádnou náročnější jsem při hraní Dragon Age II neobjevil.

Nastavení hry

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval ve dvou nastaveních. Tím prvním bylo nejvyšší s efekty na Very High, DirectX 11 renderováním a zapnutými všemi dodatečnými efekty.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Na nejvyšší nastavení si však Dragon Age II téměř nikdo nezahraje. Stejně jako u jiných podobně náročných her jsem tak testoval ještě podruhé na střední nastavení grafiky v DirectX 9 režimu. V tomto i maximálním nastavení jsem fps měřil bez i včetně čtyřnásobného vyhlazování hran, které lze snadno vynutit přímo v nastavení hry.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama