Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 | Kapitola 10

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 3. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. Upravený engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) bez AA 4. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) včetně AA 5. Výsledky na střední detaily (DX 9) bez AA
6. Výsledky na střední detaily (DX 9) včetně AA 7. Vliv procesoru na hru 8. Vliv nastavení na hru 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

První Dragon Age se stal velmi populárním RPG, které si oblíbily miliony hráčů. Dvojka sice tolik ovací nesklízí, ani tak však nejde o špatné RPG. My se v článku zaměříme na jeho technologickou stránku, která je skutečně zajímavá: na vývoji se totiž podílelo AMD, a hra tak nabízí i DirectX 11 efekty, avšak s pekelnými hardwarovými nároky.

Reklama
Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Druhý díl RPG Dragon Age je značně kontroverzní hrou. Na mysli nemám jen množství kauz okolo hodnocení hry a banování hráčů s kritickým názorem, ale zejména technologickou stránku. Na jednu stranu se vývojáři ze studia BioWare chlubí, že vytvořili technicky špičkový titul s podporou nejnovějších DirectX 11 efektů, při hraní se však kýžený efekt nějak nedostavuje. Ne, že by Dragon Age II vypadal vyloženě špatně, nicméně i na nejvyšší detaily jde o vizuálně průměrný titul, který místy potěší, ale na zadek si z něj nesednete. Hardwarové nároky hry jsou přitom na Very high nastavení v DirectX 11 režimu jedním slovem pekelné a hru si plynule zahrají jen majitelé těch nejvýkonnějších grafických karet či spíše SLI a CrossFire řešení.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Podstatně lepší je situace v případě, že na DirectX 11 efekty lidově řečeno kašlete a postačí vám DirectX 9 renderování hry. V něm jsou totiž hardwarové nároky nového RPG jedním slovem minimální. Hra na střední detaily ve Full HD rozlišení naprosto plynule běžela i na poměrně slabém ATI Radeonu HD 5670 či Nvidii GeForce GTS 450, přičemž zapnuté bylo i vyhlazování hran. Vizuální stránka hry přitom zase až tolik neztratí. Chybějící teselace či stínů technologie Ambient Occlusion si sice na některých místech všimnete, rozdíly však nejsou zase tak razantní a pokud vás hra baví, je jistě podstatně lepší volbou oželet pár vizuálních drobností a naopak získat několikanásobně větší framerate.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Úplně v klidu pak můžete být u nároků na výkon procesoru. Pokud budete chtít hrát na co možná nejvyšším nastavením, limitovat vás bude takřka vždy výkon grafické karty a nikoliv procesoru. U mnou testované Nvidie GeForce GTX 580 se limitace projevila až u procesoru Core 2 Duo při frekvenci pod 3 GHz, takže pomalejším kartám bude bohatě stačit třeba i první generace čipů AMD Athlon X2.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

 

 

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama