Hlavní stránka Multimédia Hry a zábava Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
autor: Tomáš Šulc , publikováno 14.3.2011
Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

První Dragon Age se stal velmi populárním RPG, které si oblíbily miliony hráčů. Dvojka sice tolik ovací nesklízí, ani tak však nejde o špatné RPG. My se v článku zaměříme na jeho technologickou stránku, která je skutečně zajímavá: na vývoji se totiž podílelo AMD, a hra tak nabízí i DirectX 11 efekty, avšak s pekelnými hardwarovými nároky.


Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Druhý díl RPG Dragon Age je značně kontroverzní hrou. Na mysli nemám jen množství kauz okolo hodnocení hry a banování hráčů s kritickým názorem, ale zejména technologickou stránku. Na jednu stranu se vývojáři ze studia BioWare chlubí, že vytvořili technicky špičkový titul s podporou nejnovějších DirectX 11 efektů, při hraní se však kýžený efekt nějak nedostavuje. Ne, že by Dragon Age II vypadal vyloženě špatně, nicméně i na nejvyšší detaily jde o vizuálně průměrný titul, který místy potěší, ale na zadek si z něj nesednete. Hardwarové nároky hry jsou přitom na Very high nastavení v DirectX 11 režimu jedním slovem pekelné a hru si plynule zahrají jen majitelé těch nejvýkonnějších grafických karet či spíše SLI a CrossFire řešení.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Podstatně lepší je situace v případě, že na DirectX 11 efekty lidově řečeno kašlete a postačí vám DirectX 9 renderování hry. V něm jsou totiž hardwarové nároky nového RPG jedním slovem minimální. Hra na střední detaily ve Full HD rozlišení naprosto plynule běžela i na poměrně slabém ATI Radeonu HD 5670 či Nvidii GeForce GTS 450, přičemž zapnuté bylo i vyhlazování hran. Vizuální stránka hry přitom zase až tolik neztratí. Chybějící teselace či stínů technologie Ambient Occlusion si sice na některých místech všimnete, rozdíly však nejsou zase tak razantní a pokud vás hra baví, je jistě podstatně lepší volbou oželet pár vizuálních drobností a naopak získat několikanásobně větší framerate.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Úplně v klidu pak můžete být u nároků na výkon procesoru. Pokud budete chtít hrát na co možná nejvyšším nastavením, limitovat vás bude takřka vždy výkon grafické karty a nikoliv procesoru. U mnou testované Nvidie GeForce GTX 580 se limitace projevila až u procesoru Core 2 Duo při frekvenci pod 3 GHz, takže pomalejším kartám bude bohatě stačit třeba i první generace čipů AMD Athlon X2.

Poděkování

Děkujeme partnerům Asus, Dell, Gigabyte, Intel a MSI, kteří zapůjčili další vybavení na testy.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

 Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11 Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11



Tagy: Dragon Age II  Lycium engine  DirectX 11  AMD  RPG  test  recenze  review  bechmark  rozbor  vliv nastaveni na vykon  


 
Komentáře k článku
RSS
Pouze registrovaní uživatelé mohou přidat komentář!
14.3.2011 04:02:29   77.92.195.xxx 544
Jak dlouho ještě budou vycházet hry "se sporným přínosem directx 11" ? To nikdo nemá odvahu vydat něco tak nadčasového, jak bylo Crysis ve své době?
14.3.2011 05:56:01   77.104.240.xxx 249
asi ještě nějákou dobu.. ale takovou prasárnu co předvedl DA2 s DX11 jsem dlouho neviděl, ještěže tam ty efekty doopravdy nejsou něják zasádní, takže je to lepší hrát na nižší nastavení... jinak snad DX11 nastoupí až s novou generací konzolí jinak to nevidim a hlavně tu budeme mít nativní Battlefield 3, který by to taky mohl trochu prolomit.. oni se v DX9/10 dají dělat pořád pěkné hry (co se týče RPG, tak DA2 je oproti Zaklínači 2 úžasný, nehraje si na marketingové DX11 efekty) ale prostě pokud vývojáři chtějí cpát dx11 efekty tak s optimalizací a ne takhle..
14.3.2011 05:57:45   77.104.240.xxx 424
teď koukám, že jsem to prohodil.. Zaklínač je to co vypadá úžasně samozřejmě to bude mínusů
14.3.2011 07:46:33   178.40.80.xxx 1423
jak vidim jeste stale malo z vas chape ze hry jsou ted primarne delany na konzole a ne pro PC. kazda spolecnost vi ze muze udelat neco naozaj nadhernyho pro PC ale kdo to pak bude hrat ? par vyvolenych co maji PC za 70000Kc. Uz tady videt ze efekty chteji i vykon. Nikdo neudela neco na com nevydela a vydelava se dnes na PS3, Xbox a Wii (co se her tyce). pro PC udelaji verzi s kousek hezcimi efekty , ale ne natolik aby se kazdymu vice oplatilo stahnout hru z netu a hrat na PC kdyz muze hrat na konzoli na velkem TV ve full HD.
BTW, stejne myslim ze DA2 je skvela hra i kdyz ji nemuzu hrat na maximu, mne staci i o stupinek nizsi
16.3.2011 10:51:15   62.209.192.xxx 61
Jen takovy dotaz. A co me brani pripojit PC k full HD televizi a hrat na ni, vzdyt ptece k televizi nemusi byt jen konzole
14.3.2011 07:29:04   147.229.186.xxx 112
Ten DAO screen s Alistairem a groupu v Rudoskali je v galerii naschval?
14.3.2011 08:20:19   62.44.4.xxx 41
eaglelukash napsal:
Ten DAO screen s Alistairem a groupu v Rudoskali je v galerii naschval?


Jojo Obrazek https://pctuning.tyden.cz/ilustrace3/Sulc/dragon_age_ii/screen4_maly.jpg je ze hry DA0 ne ze dvojky
14.3.2011 10:58:47   147.251.55.xxx 31
Jo, to je z jedničky a ještě k tomu je to zapausované a v němčině, to někde sebrali :-) Zbytek byl podle screenů testován v angličtině.
14.3.2011 12:37:44   83.240.22.xxx 41
Uz jsem jej odstranil. Ten screen se mezi ostatni zatoulal omylem, diky za upozorneni.
14.3.2011 08:51:36   83.208.6.xxx 71
mozna by nebylo spatne zminit take moznost doinstalovani High Resolution Texture Packu, ktery grafiku jeste dokaze vylepsit, osobne hraju na DX11 s HR packem na high nastaveni vcetne plneho vyhlazeni a hra vypada paradne. FPS je min. 40 na AMD6870. Pri nastaveni na Very high je pravda ze FPS padaji na 22FPS ovsem bez nejakeho znatelnejsiho rozdilu v grafice.
14.3.2011 09:25:04   94.113.159.xxx 109
Vy to asi nechápete. Ala "GTX580 mi limitovalo až C2D pod 3GHZ takže ke slabším kartám buse stačit klidně starý Athlon X2". Core2 duo na 3GHZ vám to limitovalo na 30 což je dle mého názoru nic moc framerate a už zrovna ne úplná plynulost. Procesor jde vždy první v redering procesu, až pak grfika. Rovněž DX11 efekty on/off závislost na CPU niak nemění. Pokud bych je vypnul tak bych místo 90fps s timhle CPU měl na té GTX580 pořád 30. I se slabší kartou by bylo pořád 30 protože by to byl CPU limit. Přestaňme si tady dávat ty souvilosti mezi " na tuhle kartu stačí tenhle cpu a na tuhle potřebujete tenhle". Hry maj faktor cpu naáročnosti, RAM náročnosti a GPU náročnosti, které se spolu niak moc neváží, pokud hra chce silné CPU, rozhodně nemůžete zůstat v klidu s tim že " já mam stejně slabé GPU ". Ne že by DragonAge byl doslova tento případ, ale spoustakrát to tu už tak vyznělo což je od základu špatně. Jakmile nestíhá CPU tak jsme v koncích a GPU nám nepomůže, CPU jde před ním.
14.3.2011 12:49:15   83.240.22.xxx 41
Samozrejme mate v tom, co jste napsal, naprostou pravdu. Nicmene pro hrace je zasadni fakt, jak vykonny procesor potrebuje, aby mu dana hra jela plynule (tedy s jakym cipem se dostane na hratelny framerate). V tomto pripade je to cca Core 2 Duo na frekvenci okolo 3 GHz (byt se samozrejme muzeme prit o tom, nakolik je ci neni 30 fps dostatecnych). Pokud bude mit procesor slabsi, logicky mu nepomuze svecena voda ani dve HD 6990 v CrossFire. Naopak pokud bude mit v pocitaci pet let starou grafickou kartu, nepomuze mi k plynulemu frameratu ani sestijadrovy procesor. Tohle jsou bohuzel fakty, ktere si mnoho mene znalych uzivatelu vubec neuvedomuje a proto jsou takrka na dennim poradku problemy, kdy si hraci koupi GeForce GTX 570 k procesoru Athlon X2 a do rozliseni 1680 × 1050 px.
14.3.2011 13:36:00   78.24.12.xxx 31
Ano práve to chci říci, ale nepodávejte to jako tento cpu k tomuhle GPU.

Rendering proces jde přes CPU pak do GPU. Takže napřed je potřeba mít dost, ram, pak CPU a až pak GPU. Pokud mam Athlon X2 a k němu GTX580, nepomůže mi nic, snížim rozlišení na polovic = framerate stejnej, vypnu DX11 = žádná změna. Snízim detaily = většinou také žádná změna. Hlavně co se týče min. fps. Kdežto když mam I7 a k ní třeba jen 5670 a něco mi nejede ok - trochu šahnu na nastavení a už to jede. Ala slabej CPU je neřešitelná věc, u slabého GPU pomáhá snížení detailů a nastavení.
14.3.2011 16:37:01   93.99.39.xxx 20
Jo, tak nějak. Ale tohle vzniklo možná tím, že dnešní BFU náctiletý dnes „frajeří“ hlavně co se týče GPU a za našich mladejch let nic jako GPU nebylo a de facto vše táhlo jen CPU..... tak tím se dnes tak nějak strká CPU na průměr a grafika aby byla co nejlepší a to je samozřejmě chyba.
14.3.2011 11:22:23   88.100.224.xxx 22
No, ta grafika vypadá hodně staře, alespoň tesselace na dlažbě je vidět.
14.3.2011 11:23:47   77.48.214.xxx 198
Vážený pane redaktore,
mám rád tuto sekci, rád sleduji, kam se technologie v nových hrách posunula a jak vypadají změny v jednotlivých nastaveních, stejně jako hardwarové nároky.
Nejsem žádná erudovaná osoba v této oblasti ani profík, ale u toho co čtu tady mě vstávají vlasy hrůzou.
Možná naivně, ale přesto předpokládám, že člověk co píše na jeden z největších webů z tohoto oboru u nás, by snad měl znát základní fakta a být si tzv. jistý v kramflecích. Váš článek je toho plný, jak už tu psal i kolega nade mnou. Já jako příklad uvedu jen jednu větu, jednu jedinou větu, kde ste schopen říct tři uplné hlouposti a defakto tak jasně říkáte, že snad ani nemáte právo psát do této sekce, což snad věřím není pravda.

"Ani u vylepeného efektu blur jsem si nevšiml žádných větších rozdílů ve vizuální stránce".
1) Ani já nejsem žádný "češtin", ale vy byste snad měli mít na "lepené" věci korektora, však?
2) Toto mě naprosto irituje - pokud pane redaktore porovnáváte dva obrázky s nastavením, tak buď tam ty rozdíly sakva vidíte, a poukažte na ně (byť byste měl okomentovat, že jsou malé) nebo tam ty rozdíly prostě nejsou, tak mějte ty kule od toho to přiznat! Tady ty věty "nevšiml jsem si žádných větších rozdílů" jsou s prominutím nicneříkající zblitek.
3) A do třetice pro vás bohužel nejtrapnější věc - zagooglete si, co to je efekt bluru. Ukazovat na obrázku, v jehož dění se nic nehýbe (kamera ani postava) přínos bluru, už ani není směšné.

Shrnuto a podtrženo - první bod mi nevadí, druhý a třetí se v článcích tohoto typu objevují STÁLE a naprosto to znehodnocuje jakýkoliv pokus o přínos informací v článku. Věčně vídám obrázky, které mají ukázat rozdíly v daném efektu, ale autor totálně netuší co daný efekt znamená a tak obrazovku namíří tam, kde daný efekt ani nikdy být nemůže a tak co celé svede hláškou výše zmíněnou hláškou.

Berte to prosím jako konstruktivní kritiku, kterou jsem se snažil podat slušnou formou. Píšu ji zde proto, že tato sekce má potenciál který mě zajímá a rád bych to viděl u her, které nemám možnost ještě hrát, nebo je hrát nebudu. Pokud to půjde ale tímto stylem, tak je většina informací zbytečných.

A co se týče "přínosu" DX 11 v DA 2, tak to je jeden z největších failů poslední doby, jdoucích bohužel ve šlépjejích celého DA 2.
16.3.2011 11:02:11   62.209.192.xxx 00
jj souhlasim, taky bych mel navrh na znovuzavedeni prekryvajicich se obrazku u porovnani rozdilnosti detailu apod. jako jste meli drive viz.https://pctuning.tyden.cz/multimedia/hry-a-zabava/18175-arma-2-operation-arrowhead-vojenska-evoluce?start=7
16.3.2011 11:16:15   62.209.192.xxx 00
tak jsem si precetl odpoved nize a samorzejme souhlasim s tim ze by se meli uvadet ty male rozdily kterych si autor vsimnul nez napsat nicnerikajici vetu ze si nevsimul vetsich rozdilu po vizualni strance. Jinak k nalezeni takovychto rozdilu by napomohlo i to prekryvani obrazku, kde je pak jasne videt jestli je tam neco navic ci nikoliv
14.3.2011 11:33:48   93.185.97.xxx 71
v bulletstormu nebyla testovaná 5970, protože by stejně měla 62FPS, ale tady, kdy jde o mega náročnou hru, by mně zajímalo, jak si stojí tahle, sice neaktuální, avšak stále dle mýho výkonostní královna

to se opravdu v redakci neválí jedna karta jen tak bokem, kdyý už všichni vyměnili svoje karty za 580?
14.3.2011 12:18:38   90.178.124.xxx 40
Článek super, ale titulek jak z bulváru. Trochu jsem čekal, že tam bude plno screanu porovnání DX9 a DX11, ale nic. To mě trochu mrzí.
14.3.2011 13:23:14   83.240.22.xxx 101
Zdravim,
co se tyce procesoru, reagoval jsem vyse. Dalsi vase vytka smeruje k jedne konkretni vete, kde se maji vyskytovat hned tri hlouposti. Pokud je tou prvni hlouposti (dle vaseho nazoru) spatna formulace, pak se vam velmi omlouvam. Mne osobne ta veta i nyni po opakovanem cteni prijde smysluplna a logicka. Krome mne cetl clanek jeste editor Jirka Zahradka a ocividne mu take prisla v poradku. Co se tyce onoho (jak vy sam uvadite)„zblitku“, jsou nektere rozdily velmi male a proto jsem v ostrych vyjadrenich velmi opatrny. Jako priklad z jine oblasti mohu uvest situaci mezi 4× a 8× AA. Ja osobne rozdily v drtive vetsine her nevidim a staci mi 4× AA, nekomu ale hrany prijdou prilis zubate a vyzaduje 8× AA. Protiprikladem jsem se naopak setkal i s lidmi, kteri tvrdi, ze vyhlazovani nepotrebuji vubec (a take jich nebylo malo). Proto se jiz v clancich delsi dobu neodvazuji tvrdit, jakou uroven vyhlazovani by mel kdo pouzivat a stejne tak jsem opatrny i v posuzovani detailu (kde nekdo rozdil vidi, jiny jej videt nemusi).
Posledni vase vytka smeruje k nastaveni blur obecne. Blur (rozmazani) jako takove ma ruzne podoby a rozhodne nejde pouze o motion blur neboli rozmazani pri rychlem pohybu, ktere uvadite (vice informaci napriklad na wiki). V pripade testovaneho DA2 pak High-quality blur vubec rozmazani pri pohybu (motion blur) nemeni. Vyvojari dali ke kazdemu nastaveni popisek, ktery je uveden nad srovnavacimi obrazky. Nastaveni High-quality blur zlepsuje pomoci compute shaderu pod DirectX 11 kvalitu bloom efektu. Bloom efekt je presviceni pri pohledu z tmaveho mista na osvetlene. Domnivam se proto, ze pohled ze zastineneho pristresku smerem na sluncem oslnene nabrezi by melo byt presne ono misto, kde se ruzne nastaveni bloom efektu projevi.
Shrnuto a podtrženo - pohled kazdeho cloveka na stylistiku je silne individualni a respektuji, ze moje formulace vam nepripada nejlepsi. Stejne tak jsem otevren diskusi k tomu, jak ostra by mela ci nemela byt jednotliva hodnoceni. Musim vsak nesouhlasit s tim, ze clanek je po fakticke strance bezcenny a plny nesmyslu.
14.3.2011 14:02:03   217.117.218.xxx 22
Dobrý den. Je hezké, že jste si to všichni přečetli, jak je ale možné, že je v článku věta: "Pro vývojáře prý nyní bylo podstatně jednodušší vytvořit různé typy prostředí z vlastní atmosférou." Patrně jste nečetli důkladně jinak si to nedovedu vysvětlit.
14.3.2011 17:47:03   78.80.26.xxx 00
Sedmý pád je prevít
Ale jinak se ke kritice uživatele Kalimero nepřipojuji. S ČJ to jde na internetu z kopce i na "serióznějších" webech, ale je pravda, že to není důvod snižovat laťku, takže by Jirka Zahrádka měl být krapet pozornější, jinak ale v poho
14.3.2011 19:54:32   217.117.218.xxx 00
Tak já to taky nemyslel zle, i když jsem to asi napsal moc útočně, jen mě to úplně "bouchlo" do očí když jsem četl článek :-) A se špatnou úrovní gramatiky na internetu obecně musím jen souhlasit.
15.3.2011 14:45:12   77.48.214.xxx 01
Tomáš Šulc napsal:
Zdravim,
co se tyce procesoru, reagoval jsem vyse. Dalsi vase vytka smeruje k jedne konkretni vete, kde se maji vyskytovat hned tri hlouposti. Pokud je tou prvni hlouposti (dle vaseho nazoru) spatna formulace, pak se vam velmi omlouvam. Mne osobne ta veta i nyni po opakovanem cteni prijde smysluplna a logicka. Krome mne cetl clanek jeste editor Jirka Zahradka a ocividne mu take prisla v poradku. Co se tyce onoho (jak vy sam uvadite)„zblitku“, jsou nektere rozdily velmi male a proto jsem v ostrych vyjadrenich velmi opatrny. Jako priklad z jine oblasti mohu uvest situaci mezi 4× a 8× AA. Ja osobne rozdily v drtive vetsine her nevidim a staci mi 4× AA, nekomu ale hrany prijdou prilis zubate a vyzaduje 8× AA. Protiprikladem jsem se naopak setkal i s lidmi, kteri tvrdi, ze vyhlazovani nepotrebuji vubec (a take jich nebylo malo). Proto se jiz v clancich delsi dobu neodvazuji tvrdit, jakou uroven vyhlazovani by mel kdo pouzivat a stejne tak jsem opatrny i v posuzovani detailu (kde nekdo rozdil vidi, jiny jej videt nemusi).
Posledni vase vytka smeruje k nastaveni blur obecne. Blur (rozmazani) jako takove ma ruzne podoby a rozhodne nejde pouze o motion blur neboli rozmazani pri rychlem pohybu, ktere uvadite (vice informaci napriklad na wiki). V pripade testovaneho DA2 pak High-quality blur vubec rozmazani pri pohybu (motion blur) nemeni. Vyvojari dali ke kazdemu nastaveni popisek, ktery je uveden nad srovnavacimi obrazky. Nastaveni High-quality blur zlepsuje pomoci compute shaderu pod DirectX 11 kvalitu bloom efektu. Bloom efekt je presviceni pri pohledu z tmaveho mista na osvetlene. Domnivam se proto, ze pohled ze zastineneho pristresku smerem na sluncem oslnene nabrezi by melo byt presne ono misto, kde se ruzne nastaveni bloom efektu projevi.
Shrnuto a podtrženo - pohled kazdeho cloveka na stylistiku je silne individualni a respektuji, ze moje formulace vam nepripada nejlepsi. Stejne tak jsem otevren diskusi k tomu, jak ostra by mela ci nemela byt jednotliva hodnoceni. Musim vsak nesouhlasit s tim, ze clanek je po fakticke strance bezcenny a plny nesmyslu.

U prvního bodu jsem měl na mysli samozřejmě slovo "vylepeného", kde mělo být zřejmě "vylepšeného". O prkotinách jako forma věty se tu asi nemusíme nijak extra bavit, když nám jde především o informace, ne o beletrii. Co se týče těch změn v obrázku. Plně souhlasím s tím co píšete o vyhlazování, ale tohle není ten případ. Je to jednoduché - porovnáváte dva efekty - buď tam vidíte rozdíl a řekněte "vidím rozdíl tady a tady (třeba ho na obrázku i znázorněte) a člověk si už udělá představu, jak moc je ta změna zásadní, popřípadě i vy sám můžete říct, že ač to nevypadá například, v průběhu hry je ten efekt hodně znatelný. Věta, že jste si nevšiml větších rozdílu říká, že tam asi vidíte nějaké menší. Tak jaké. Čili buď tam jsou, ukažte, nebo nejsou, tak to řekněte narovinu.Nikdo rozumný vám hlavu neukousne, když se dodatečně najdou. Však se dá článek vždy dodatečně upravit. A co se týče bluru, bude tedy chyba na mé straně. Zřejmě jsem si nepřečetl popisek v naivním domění, že blur tu znamená blur, jako všude jinde a ne bloom.
Každopádně co jsem zde psal není problém jen tohoto článku, všímám si toho déle. Nechci tu rozpoutávat diskuzi, kde bych se musel začít ohánět konkrétními příklady, ale matně si třeba vybavuju Borderlands, který mám koupený a tedy jsem ho sám zkoušel a tam to bylo to stejné. DoF jste ukazovali na uplně špatném obrázku, kde prakticky nebyl vidět rozdíl. Ten jde vidět hlavně při zoomu zbraně bez optiky. Stejně další obrázky se září a odobně. Cílem není ukazovat na jednotlivé obrázky a říkat špatně špatně. Jen jsem chtěl říct, že ne všichni čtou vaše články jako hloupé stádo a na konci hodí koment "dobrej článek", aniž by se probrali z nevědoméno deliria
14.3.2011 16:57:50   88.102.74.xxx 01
..ta hra vypadá prakticky stejně jako AoC, akorát s tim rozdílem, že je asi tak 10x tak náročnější. No popravdě, některé kusy AoC vypadají lépe. Na druhou stranu, AoC je taky DX10 hra a opravdu tam ty technologie jsou využité..
14.3.2011 17:34:19   88.100.34.xxx 10
hezčí voda ? xD
14.3.2011 19:13:39   81.201.48.xxx 20
Podle počtu "jsem" v první kapitole soudím, že autor je pěkný narcis A nebo by se hodil korektor...
14.3.2011 19:14:01   81.201.48.xxx 01
h0n24 napsal:
Podle počtu "jsem" v první kapitole soudím, že autor je pěkný narcis A nebo by se hodil korektor...


druhé!
15.3.2011 09:41:52   178.18.71.xxx 21
Tak musim povedat že ak ma byt tato hra tak narocna ako je a vyzerat tak ako vyzera tak je to asi nejaky BUG. Inak si to neviem vysvetlit. Hra vyzera priemerne a rozdiel medzi DX9 a DX11 je enormný v pocte FPS. samozrejme bud to spravy nejaky patch alebo mozem prehlasit ze toto je prvy EPIC Fail tohto roka a to po vsetkých strankach hratelnostou je to oproti jednotke odpad a pokaslane tech spracovanie je ten povestny klincek do rakvicky. RPI Dragon Age s tymto pokracovani tato seria u mna zomrela.
15.3.2011 09:51:41   88.102.112.xxx 20
Trochu me mrzi pouzite ovladace, konkretne pro NV. Podle meho podpora pro DA2 v NV ovladacich je az od v.267.24 se starsimi ovladaci na me sestave s GTX470 @ 900Mhz absolutne nehratelne, nepouzitelne. Pouzite ovladace v racenzi v.266.56 - tj. nejaky preklep, ci beta ?

Dostane se mi nejake vysvetleni ?
17.3.2011 00:47:16   62.245.70.xxx 00
Taky by mě toto zajímalo,když se kouknete na výsledky karet ATi a Nvidia tak to vypadá přesně tak, jako když vyjde NV-friendly hra, která šlape na NVčkách jak hodinky a na ATi je to hr§za, tak teď je to obráceně...tahle hra je snad vyloženě optimalizovaná na ati, protože karta HD6870 si to dává sklidem ve FullHD DX11 na 30FPS a geforce GTX560 ti, která je lepší jak GTX470, která je zas sama o sobě kapku lepší jak HD6870 má strašných 14 snímků? Správně by Geforce 560 měla mít cca 33FPS v nejlepším nastavení, nebo pokud se pletu tak tam kde má HD6970 2GB 36Fps, tam by měla mít gtx560 33fps...
17.3.2011 00:48:52   62.245.70.xxx 00
+resp no dovolte, ale aby HD5770 měla lepší výsledky jak geforce GTX470 a 560...
17.3.2011 01:10:36   88.102.112.xxx 01
Že je hra spíše AMD-friendly mě vůbec netrápí, ale jak jsem již napsal výše ... Nechi rejpat ale datum testování jest kdy ?

Cituji:
"Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 266.56, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.2 WHQL. Oba ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Dragon Age II v době testování dostupné nebyly." - Ono je sice hezké otestovat hru jako jeden z prvním magazínů ale má to cenu za předpokladu že vypovídající hodnotu článku bude nulová ?!?

Test:
publikováno 14.3.2011

Release date drv:
266.56 ?!?
266.58 whql - January 18, 2011
267.24 beta - March 1, 2011

V mém případě za použití drv.v.266.58 byla hra nehratelná, ať už po stránce výkonové či vizuální (artefakty, špatně se zobrazující stíny, textury, atd, ...) Po instalaci drv.v.267.24 hra je podstatně plynulejší a žádné chyby v obraze.
20.3.2011 15:31:21   188.141.107.xxx 00
sam_217 napsal:
+resp no dovolte, ale aby HD5770 měla lepší výsledky jak geforce GTX470 a 560...

Je to tak ako vravis. Neviem co na tom nechapes. Ten kto to finansuje ma lepsie vysledky. Jednoduche ako facka. Neskor cez patche sa to ako tak dotiahne.

Druha vec je, ze pokial tu budu multiplatformove hry tak nikto nemoze ocakavat ani pri dx11 ci dx12 ze to bude fenomenalny rozdiel oproti konzolam. Proste tolko do toho z vyvojarov nikto nebude investovat. Tam sa hlada kompromis medzi narocnostou a kvalitou a potom este je optimalizacia ktora vatsinou zhadzuje celkovy vykon na PC. Crysis 1 bol jedine na PC a ani dnes sa maloco moze rovnat jej kvalitam. Tak to proste je. Dodavam, ze bohuzial pre mna ako PCckara ktori vlastni uz dx11kovu kartu vyse roka
30.3.2011 05:16:46   90.176.189.xxx 20
johnik55 napsal:
To nikdo nemá odvahu vydat něco tak nadčasového, jak bylo Crysis ve své době?


A co například taková EA s Battlefield 3 to vypadá docela slibně. Sice se nakonec rozhodli že pro konzole budou ale osekaný. No a už jenom to že na pc nebudou podporovat XP něčemu naznačuje. No i kdyby to bylo s Dx 11 podobné jako u DA II tak se rozhodně na bettly těším víc.

Redakce si vyhrazuje právo odstranit neslušné a nevhodné příspěvky. Případné vyhrady na diskuze(zavináč)pctuning.cz

40 čtenářů navrhlo autorovi prémii: 12Kč Prémie tohoto článku jsou již uzavřené, děkujeme za váš zájem.
Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie.