Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

14. 3. 2011 03:00 37

Seznam kapitol

1. Upravený engine s podporou DirectX 11 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) bez AA 4. Výsledky na nejvyšší detaily (DX 11) včetně AA 5. Výsledky na střední detaily (DX 9) bez AA
6. Výsledky na střední detaily (DX 9) včetně AA 7. Vliv procesoru na hru 8. Vliv nastavení na hru 9. Galerie in game screenshotů 10. Závěr

První Dragon Age se stal velmi populárním RPG, které si oblíbily miliony hráčů. Dvojka sice tolik ovací nesklízí, ani tak však nejde o špatné RPG. My se v článku zaměříme na jeho technologickou stránku, která je skutečně zajímavá: na vývoji se totiž podílelo AMD, a hra tak nabízí i DirectX 11 efekty, avšak s pekelnými hardwarovými nároky.

Reklama
Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Za Dragon Age II stojí, stejně jako v případě jedničky, studio BioWare, které je součástí vydavatelského gigantu Electronic Arts. Toto studio si pro většinu svých her vyvíjí vlastní enginy a nejinak tomu bylo u dnes testovaného titulu (výjimkou potvrzující pravidlo jsou pouze hry série Mass Effect běžící na komerčním Unreal engine 3). Kupříkladu první Dragon Age: Origins běžel na enginu Eclipse (ten měl původ v enginu Aurora ez Neverwinter Nights) a přebíral některé prvky z Unreal Enginu 3 (Mass Effect). Podobná situace je u pokračování tohoto oblíbeného RPG. To sice běží na enginu pojmenovaném Lycium, ten je však „pouze“ vylepšeným motorem Eclipse z prvního dílu.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Ačkoliv je engine druhého dílu proti jedničce jen vylepšený a nejde tedy o zbrusu novou technologii, vývojáři si dle vlastních slov dali na úpravách velmi záležet a technologická vyspělost byla jedním z hlavních požadavků. Například základem práce se světly je technologie global illumination, která při počítání nasvětlení nebere v potaz jen přímé osvětlení zdrojem světla, ale také odraz světla od ostatních předmětů. To dle vývojářů zlepšuje atmosféru hry zejména uvnitř budov a v jeskyních.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Další z novinek je upravený engine renderující terén. Pro vývojáře prý nyní bylo podstatně jednodušší vytvořit různé typy prostředí s vlastní atmosférou. Stejně tak jsou nové algoritmy pro počítání efektů vody a mlhy v dálce, které by nyní měly působit podstatně realističtěji. Požadovaný efekt se však přinejmenším u mne ani v nejvyšším nastavení nedostavuje a vizuální stránka hry mi nijak ohromující nepřijde.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Jednou z nejsilnějších technologických stránek Dragon Age II by měla být podpora množství DirectX 11 efektů. Při vývoji hry totiž Bioware spolupracoval s AMD, které hru propaguje i ve svých prezentacích. Ve hře je tak implementované množství DirectX 11 technologií jako jsou vylepšené stíny Contact Hardening shadows, lepší efekty rozmazání bloom a Depth of Field, teselace, vylepšený Ambient Occlusion atd.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Pakliže se ptáte na reálný přínos DirectX 11 rozhraní, můžeme zmínit například práci se světly. V DirectX 9 režimu je každé kouzlo zdrojem dvou až tří dynamických světel. Pod DirectX 11 se však tento limit zvyšuje řádově na stovky, díky čemuž by různé blesky a ohnivé koule měly vrhat daleko reálnější stíny (mělo by jich být i více) a chovat se víc realisticky.

Dragon Age II — RPG se sporným přínosem DirectX 11
i Zdroj: PCTuning.cz

Mezi další zmiňované DirectX 11 efekty patří teselace. U ní se vývojáři chlubí daleko větším rozšířením než u ostatních her. Zatímco u nich jsou teselované například jen části postav, v případě Dragon Age II je teselovaný zejména terén, který by v DirectX 11 režimu měl vypadat podstatně věrněji.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama