Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
i Zdroj: PCTuning.cz
Hry Článek Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu | Kapitola 2

Tomáš Šulc

Tomáš Šulc

9. 3. 2011 00:00 37

Seznam kapitol

1. Unreal engine 3.5 v plné parádě 2. Nároky hry, testovací sestava, metodika 3. Výsledky GK bez vyhlazování 4. Výsledky GK včetně vyhlazování
5. Vliv procesoru na hru 6. Vliv nastavení na hru 7. Galerie in game screenshotů 8. Závěr

Herní sucho se pomalu chýlí ke konci a na trh se dostávají první očekávané tituly. Vedle Crysis 2 za pár dní vychází třeba také pokračování Dragon Age. Dnes pro vás máme hardwarový rozbor akční řežby Bulletstorm. Je postavena na Unreal enginu 3.5 a ukazuje, že tento velice populární engine bude mít co říct i letos.

Reklama

Oficiální požadavky hry

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
i Zdroj: PCTuning.cz

Minimální sestava
Procesor: Intel Core 2 Duo 1,6 GHz / AMD Athlon X2 4000+
Operační paměť: 1,5 GB
Grafická karta: nVidia GeForce 7600 GS / ATI Radeon HD 2400 PRO
OS: Windows XP / Vista / 7

Doporučená sestava
Procesor: Intel Core 2 Quad 2,0 GHz / AMD Phenom X4
Operační paměť: 2 GB
Grafická karta: nVidia GeForce GTX 260 / ATI Radeon HD 4870
OS: Windows Vista / 7

Protože je Bulletstorm postaven na starším enginu, jsou jeho minimální nároky poměrně nízké. Pokud vám jde pouze o to si hru zahrát (bez ohledu na nastavení), bude vám dle tvůrců stačit opravdu pomalá sestava s dvoujádrovým procesorem a grafickou kartou starou tři až čtyři generace. To mohu ostatně i sám potvrdit, Bulletstorm lze na nízké detaily hrát téměř na čemkoliv.

Vysoké nejsou ani požadavky na doporučenou sestavu. V tomto případě lze říct, že postačí libovolný, alespoň trochu výkonný počítač dnešní doby, a na něm si už Bulletstorm zahrajete v plné parádě na nejvyšší detaily a pravděpodobně i včetně vyhlazování hran.

Testovací sestava

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
i Zdroj: PCTuning.cz

Hru jsem testoval na počítači s procesorem Intel Core i7 920, který jsem přetaktoval na 3,6 GHz. Počítač byl dále osazen trojicí 2GB DDR3 pamětí Kingston na frekvenci cca 1700 MHz, systémovým pevným diskem Western Digital VelociRaptor a to vše v desce MSI Big Bang Xpower. Všechny komponenty jsem napájel 650W zdrojem Corsair a k zobrazení jsem použil 27" LCD monitor Dell U2711.

K testovaní jsem použil sadu desíti grafických karet zahrnující modely od Nvidia GeForce GT 240 až po AMD Radeon HD 6970. Pro karty GeForce jsem použil ovladače GeForce 266.66, pro ATI Radeony pak Catalyst 11.2 WHQL. Oboje ovladače byly v nejnovější WHQL verzi, novější či přesně určené pro Bullestorm v době testování dostupné nebyly.

Metodika testování

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
i Zdroj: PCTuning.cz

Bulletstorm nemá vestavěný benchmark, testoval jsem tak přímo hraním hry. Jako testovací lokaci jsem si vybral mapu Waterfront v Echo módu, která je dle mých zkušeností se hrou hardwarově nejnáročnější. Při testování jsem hrál přibližně minutovou sekvenci mapy, kdy se společně s dvojicí spolubojovníků snažíte prostřílet okolo nábřeží. Framerate jsem přitom měřil programem Fraps.

Nastavení hry

Akční řež Bulletstorm — Unreal engine 3 na maximu
i Zdroj: PCTuning.cz

Bulletstorm jsem testoval při nejvyšším natavení grafiky v režimech bez i včetně vyhlazování hran. Vyhlazování je možné snadno vynutit přes ovladače grafické karty a dobře funguje jak na kartách AMD Radeon, tak Nvidia GeForce.

V grafech si bohužel rychle všimnete, že Bulletstorm má jakožto každá Unreal Engine hra limitovaný maximální framerate na 62 snímků za sekundu. U ostatních Unreal engine her lze tento limit vypnout nastavením položky bSmoothFramerate v konfiguračním *.ini souboru na false. V případě Bulletstorm to ale bohužel není možné, soubor Bulletstorm.engine.ini je totiž kódovaný a nelze jej jednoduše editovat v poznámkovém bloku.

Předchozí
Další
Reklama
Reklama

Komentáře naleznete na konci poslední kapitoly.

Reklama
Reklama